L25 05/05/2007 Vernieuwing bovenleiding

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
paljas

L25 05/05/2007 Vernieuwing bovenleiding

Bericht door paljas »

enkele plaatjes van vorig weekend...
Bijlagen
.
.
DSCN3380.jpg (78.83 KiB) 4274 keer bekeken
..
..
DSCN3381.jpg (71.2 KiB) 4275 keer bekeken
...
...
DSCN3385.jpg (63.55 KiB) 4276 keer bekeken
paljas

Bericht door paljas »

...en nog!
Bijlagen
.
.
DSCN3387.jpg (48.6 KiB) 4270 keer bekeken
..
..
DSCN3389.jpg (82.62 KiB) 4270 keer bekeken
...
...
DSCN3391.jpg (66.31 KiB) 4270 keer bekeken
Wover

Bericht door Wover »

Twas precies nodig, hoe oud waren de oude bovenleidingspalen?

Mooie reportage trouwens ;)
paljas

Bericht door paljas »

Deze palen dateren ergens van in de jaren '50. Voordien waren het nog houten palen.
msts.be

Bericht door msts.be »

paljas , kan met de vernieuwing van de bovenleiding op dat stuk er ook 160 worden gereden of is daar R3-bovenleiding voor nodig ? Want het hele moderniseringsproces (van de gehele L25 bedoel ik dan) sleept nu toch al wel héél lang aan ..

Hetzelfde met L96N , daar kan eigenlijk 220 op worden gereden en toch blijft het beperkt op 160 .. natuurlijk weet ik dat accelereren naar of afremmen van 220 telkens lang duurt , maar toch.. Als men in Duitsland af de HSL Hannover-Würzburg rijdt ong. 2,5 km voor Würzburg Hbf. en men wil stoppen in Würzburg kan men toch ook niet voor 5 km maar 160 rijden ??
Shrek

Bericht door Shrek »

schoon werk paljas :D
en msts: op sommige plaatsen rijdt men nu al zonder R3 bovenleiding 160, dus het is geen vereiste :wink:
jumper

Bericht door jumper »

@paljas

Aaah maar dan ben jij wellicht de man die me kan helpen.

In bovenleiding zieje vaak zo precies een KRUL tussen de rijdraad en de ophangdraad, weet gij waarom die krul dient?
jumper

Bericht door jumper »

om een voorbeeldje te geven, op dit dit adres

http://www.railfaneurope.net/pix/be/ele ... uscron.JPG
Afbeelding zieje enkele zo'n krullen, begrijp je wat ik bedoel?[/img]
paljas

Bericht door paljas »

@ msts: shrek heeft al het antwoord gegeven... Het is perfect mogelijk om met C bovenleiding 160 te rijden. Ook het spoor en seinintichting zijn hier een belangrijke factor in om dat mogelijk te maken.

@ Jumper: Dat wordt een "ev" of elektrische verbinding genoemd. Dit dient om een betere continuïteit van de stroom te verkrijgen. Bij R3 bovenleiding is deze niet aanwezig omdat de sectie van de lange hangers groter is.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Dat is wel fijn, was ik net lekker aan het seingeven. Breekt de bovenleiding. Blijkbaar was er een 'tweetje' dat een stuk bovenleiding mee had, de benelux erachter en alles stil...
Plaats reactie