Welke lijn vinden jullie de mooiste ?
Hier ook!paljas schreef:L50A (om naar huis te gaan)

Ook dicht bij huis zijn er mooie spoorlijntjes. Zo vindt ik L73 tussen Tielt en Lichtervelde en zeer mooi stuk, door een heuvelend landschap met een paar hellingen en vooral vele, scherpe bochten.

Lijn 58 mag er ook wel zijn!

Een lijntje waar ik ook nog van verschoot, is L21 Landen - Hasselt. Een enkel spoortje door het heuvelende Haspengouw temidden de wijngaarden.

Maar ik moet Bert bijtreden dat ik ook L43 de mooiste van België vind!

- Dieselfreak
Van de lijnen die ik ken: L86 Depinte - Oudenaarde - Ronse. Geen draad, op de meeste plaatsen enkelspoor en gelegen in een prachtig landschap. Vooral het stuk tussen Oudenaarde en Ronse vind ik heel mooi:

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Ik sluit mij aan bij de meesten:
- L 42: Hier is alles OK, zowel de lijn, het uitzicht en het rollend materieel.
- L 35: Zeer mooie stukjes hier.
- L122: Nebenbahnromantik!
Onder de categorie 'fascinerend':
- Alles rond Charleroi: het is amper mooi te noemen, maar het is wel enorm uniek.
- De inrit van Antwerpen Centraal heeft ook wel iets.
- L 42: Hier is alles OK, zowel de lijn, het uitzicht en het rollend materieel.
- L 35: Zeer mooie stukjes hier.
- L122: Nebenbahnromantik!
Onder de categorie 'fascinerend':
- Alles rond Charleroi: het is amper mooi te noemen, maar het is wel enorm uniek.
- De inrit van Antwerpen Centraal heeft ook wel iets.
Ha! Daar ga ik binnenkort naar toe! Tips voor fotopunten?Bert schreef:De mooiste spoorlijn in mijn ogen is en blijft lijn 43 (Luik G-Marloie). Dan vooral het stukje Rivage-Bomal! Dat stukje is voor mij mini-Suisse!![]()
Als ik mij niet vergis is het verkeer beperkt tot een L-treintje in tweeuursdienst? Misschien in het weekend helemaal niets... dan ben ik helemaal gezien natuurlijk.
Ik heb wel eens iets over een cargo gelezen... Iemand meer info daarover?
Tijdens de weekdagen is er een tweeuurdienst met enkele P-treinen.Werner schreef:Ha! Daar ga ik binnenkort naar toe! Tips voor fotopunten?Bert schreef:De mooiste spoorlijn in mijn ogen is en blijft lijn 43 (Luik G-Marloie). Dan vooral het stukje Rivage-Bomal! Dat stukje is voor mij mini-Suisse!![]()
Als ik mij niet vergis is het verkeer beperkt tot een L-treintje in tweeuursdienst? Misschien in het weekend helemaal niets... dan ben ik helemaal gezien natuurlijk.
Ik heb wel eens iets over een cargo gelezen... Iemand meer info daarover?
Tijdens het weekend is er een tweeuurdienst.
Het meest voorkomend materieel zijn klassiekjes (zowel oud als nieuw).
Met goederentreinen moet je wat geluk hebben. Ik weet niet of er eigenlijk een vaste dienst (qua cargo dan) op die lijn is.
Tussen Bomal en Hamoir kan je het spoor redelijk goed volgen via wandelpaden. (soms mag je ze wel zoeken, maar voor de rest geen probleem.

Ik begin al heimwee te krijgen, het wordt tijd dat ik daar nog eens naartoe trek.

Laatst gewijzigd door Bert op 09 dec 2007, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.