Welke lijn vinden jullie de mooiste ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
5307

Bericht door 5307 »

lijn 69 ( Kortrijk Y Leiebrug - poperinge )

de zaligste lijn!
paljas

Bericht door paljas »

L50A (om naar huis te gaan)
am62

Bericht door am62 »

paljas schreef:L50A (om naar huis te gaan)
Goed gesproken, ik denk er ook zo over :lol:
Meestal is dat lijn 50A en lijn 90
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

paljas schreef:L50A (om naar huis te gaan)
Hier ook! :wink: :P

Ook dicht bij huis zijn er mooie spoorlijntjes. Zo vindt ik L73 tussen Tielt en Lichtervelde en zeer mooi stuk, door een heuvelend landschap met een paar hellingen en vooral vele, scherpe bochten. :P

Lijn 58 mag er ook wel zijn! :wink:

Een lijntje waar ik ook nog van verschoot, is L21 Landen - Hasselt. Een enkel spoortje door het heuvelende Haspengouw temidden de wijngaarden. :P

Maar ik moet Bert bijtreden dat ik ook L43 de mooiste van België vind! :wink: Kedeng kedeng langsheen de Ourthe. :P Alleen mochten er wat meer tunnels zijn. Op dat vlak scoren L37 en L42 dan weer goed. :D
KB

Bericht door KB »

Omdat ze nog niet vernoemd is en ook wel mooi is: lijn 21A van iets voorbij Kiewit tot iets voor de vertakking Boksbergheide. Je kunt daar trouwens ook mooie wandelingen maken (er lopen bewegwijzerde routes van Bokrijk naar Kiewit en terug).
Nekvin

Bericht door Nekvin »

De lijn 52 (oude en nieuwe)
Afbeelding
Wimpie

Bericht door Wimpie »

Mijn favorieten zijn L58 vooral dan tussen eeklo en maldegem :lol: :oops: en de lijn aalst - Burst en dit wel omwille van de lage snelheid , enkelspoor, geen draad en mooi landschap met zeer kleine stationementen

Greetz Wimpie
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Van de lijnen die ik ken: L86 Depinte - Oudenaarde - Ronse. Geen draad, op de meeste plaatsen enkelspoor en gelegen in een prachtig landschap. Vooral het stuk tussen Oudenaarde en Ronse vind ik heel mooi:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Mijn eerder aangegeven favoriet Luik-Welkenraedt, kan nu worden uitgebreid tot in Eupen, dus nu Luik-Eupen, prachtig! :)
enrico8509

Bericht door enrico8509 »

bij mij mag het wel lijn 52 van sdp zijn en lijn 122 ahja lijn 50 mag er ook wel zijn
Afbeelding lijn 50
Afbeelding lijn 52
Afbeelding lijn 122
Werner

Bericht door Werner »

Ik sluit mij aan bij de meesten:
- L 42: Hier is alles OK, zowel de lijn, het uitzicht en het rollend materieel.
- L 35: Zeer mooie stukjes hier.
- L122: Nebenbahnromantik!

Onder de categorie 'fascinerend':
- Alles rond Charleroi: het is amper mooi te noemen, maar het is wel enorm uniek.
- De inrit van Antwerpen Centraal heeft ook wel iets.
Werner

Bericht door Werner »

Bert schreef:De mooiste spoorlijn in mijn ogen is en blijft lijn 43 (Luik G-Marloie). Dan vooral het stukje Rivage-Bomal! Dat stukje is voor mij mini-Suisse! 8) :P
Ha! Daar ga ik binnenkort naar toe! Tips voor fotopunten?

Als ik mij niet vergis is het verkeer beperkt tot een L-treintje in tweeuursdienst? Misschien in het weekend helemaal niets... dan ben ik helemaal gezien natuurlijk.

Ik heb wel eens iets over een cargo gelezen... Iemand meer info daarover?
Bert

Bericht door Bert »

Werner schreef:
Bert schreef:De mooiste spoorlijn in mijn ogen is en blijft lijn 43 (Luik G-Marloie). Dan vooral het stukje Rivage-Bomal! Dat stukje is voor mij mini-Suisse! 8) :P
Ha! Daar ga ik binnenkort naar toe! Tips voor fotopunten?

Als ik mij niet vergis is het verkeer beperkt tot een L-treintje in tweeuursdienst? Misschien in het weekend helemaal niets... dan ben ik helemaal gezien natuurlijk.

Ik heb wel eens iets over een cargo gelezen... Iemand meer info daarover?
Tijdens de weekdagen is er een tweeuurdienst met enkele P-treinen.
Tijdens het weekend is er een tweeuurdienst.
Het meest voorkomend materieel zijn klassiekjes (zowel oud als nieuw).
Met goederentreinen moet je wat geluk hebben. Ik weet niet of er eigenlijk een vaste dienst (qua cargo dan) op die lijn is.
Tussen Bomal en Hamoir kan je het spoor redelijk goed volgen via wandelpaden. (soms mag je ze wel zoeken, maar voor de rest geen probleem. 8) ). Enkel tussen Sy en Bomal moet je een stukje omlopen rond de spoorwegtunnel. Er staat net na die tunnel (kant Bomal) nog een oud baanwachtershuis (wel goed kijken, want het zit verstopt tussen de bomen.). :P

Ik begin al heimwee te krijgen, het wordt tijd dat ik daar nog eens naartoe trek. :lol:
Laatst gewijzigd door Bert op 09 dec 2007, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Zowel tijdens de week als tijdens het weekend is er een twee-uursdienst, hoor! :wink: Enkel 's ochtends en 's avonds tijdens de spits (op weekdagen) rijdt er om het uur een trein. :wink:
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik vind de mooiste lijn die ik al gedaan heb, tussen Luik via Gouvy naar Luxemburg...

Wordt ook regelematig genoemd als een van de schoonste spoorlijnen van Europa/Wereld...

En daarna de lijn tussen Frankfurt en Köln... Hogesnelheidslijn dan, die bochten, die hellingen, heerlijk...

GreetZ
Plaats reactie