Zie ook http://spoorvreter.be/blog/?page_id=280Wover schreef:Ah, dat wist ik niet.
M4 en klassiekjes
Vooral AM 62 en AM 63. Je gaat (jammer genoeg) erg lang moeten zoeken achter horizontale koplampen in Brugge. Ook de 261 zul je niet rap terugvinden.Bert schreef:In West-Vlaanderen zijn het hoofdzakelijk rode tweetjes. Vooral de AM62-65. Ook niet moeilijk als een groot deel van deze stellen in Oostende onderhouden worden.
'k zou het nie weten...pietmol schreef:is een M4 rijtuig uitgerust met een 13-polige UIC568 of een 18-polige UIC-558 kabel?
maar een 18-polige UIC-558 kabel zou wel praktisch zijn, al was het maar om in de toekomst met t18 in combinatie met MUX stuurstandijtuigen (I11,M6, ...) in td te kunnen rijden.
heeft I10 eigenlijk zo'n IUC kabel?
Tuurlijk, anders zou ie niet de aanduiding I10 mogen hebben.super1500 schreef:'k zou het nie weten...pietmol schreef:is een M4 rijtuig uitgerust met een 13-polige UIC568 of een 18-polige UIC-558 kabel?
maar een 18-polige UIC-558 kabel zou wel praktisch zijn, al was het maar om in de toekomst met t18 in combinatie met MUX stuurstandijtuigen (I11,M6, ...) in td te kunnen rijden.
heeft I10 eigenlijk zo'n IUC kabel?
dus I10 kan trek-duw rijden met bv T13 en I11 stuurstand-rijtuig.i11 schreef:Tuurlijk, anders zou ie niet de aanduiding I10 mogen hebben.super1500 schreef:'k zou het nie weten...pietmol schreef:is een M4 rijtuig uitgerust met een 13-polige UIC568 of een 18-polige UIC-558 kabel?
maar een 18-polige UIC-558 kabel zou wel praktisch zijn, al was het maar om in de toekomst met t18 in combinatie met MUX stuurstandijtuigen (I11,M6, ...) in td te kunnen rijden.
heeft I10 eigenlijk zo'n IUC kabel?
Zijn er bij NMBS plannen om bijkomende rijtuigen M4 AD om te bouwen tot stuurstand, maar dan met MUX stuurtafel? (om in TD te gebruiken met T18 & I10)
bobby dat in TD rijden kan en mag enkel na de nodige proeven, ivm storingen door omvormer en spoorkringen, .... dus zomaar iets in trek duw laten rijden zonder proeven kan dus niet. aangezien bij mijn weten die trek duw proeven met i10 nooit gebeurd zijn is het tot op heden natte vinger werk om te weten of ze perfect trek duw kunnen rijden met de 13 en i11 stuurrijtuig
Steven schreef:bobby dat in TD rijden kan en mag enkel na de nodige proeven, ivm storingen door omvormer en spoorkringen, .... dus zomaar iets in trek duw laten rijden zonder proeven kan dus niet. aangezien bij mijn weten die trek duw proeven met i10 nooit gebeurd zijn is het tot op heden natte vinger werk om te weten of ze perfect trek duw kunnen rijden met de 13 en i11 stuurrijtuig
er zijn toch ooit testen geweest met I10 & I11 gekombineerd in 1 trein (resultaat?)
super1500 schreef:'k zou het nie weten...pietmol schreef:is een M4 rijtuig uitgerust met een 13-polige UIC568 of een 18-polige UIC-558 kabel?
maar een 18-polige UIC-558 kabel zou wel praktisch zijn, al was het maar om in de toekomst met t18 in combinatie met MUX stuurstandijtuigen (I11,M6, ...) in td te kunnen rijden.
heeft I10 eigenlijk zo'n IUC kabel?
de grijze M4' hebben een UIC 558 ingebouwd gekregen bij de renovatie.
I6 heeft ook UIC 558 ingebouwd gekregen bij renovatie.
I10 heeft UIC 558 ingebouwd gekregen, onafhankelijk van de renovatie
bobby schreef:Steven schreef:bobby dat in TD rijden kan en mag enkel na de nodige proeven, ivm storingen door omvormer en spoorkringen, .... dus zomaar iets in trek duw laten rijden zonder proeven kan dus niet. aangezien bij mijn weten die trek duw proeven met i10 nooit gebeurd zijn is het tot op heden natte vinger werk om te weten of ze perfect trek duw kunnen rijden met de 13 en i11 stuurrijtuig
er zijn toch ooit testen geweest met I10 & I11 gekombineerd in 1 trein (resultaat?)
idd maar ik geloof dat dit was in het kader van 200 km/u testen
waarom zouden ze zoiets nu doenbobby schreef: Zijn er bij NMBS plannen om bijkomende rijtuigen M4 AD om te bouwen tot stuurstand, maar dan met MUX stuurtafel? (om in TD te gebruiken met T18 & I10)


zoiets als dit


Hallo,
De I10 en I6 hebben al met 13+ I11 in TD gereden, en dat waren bijde oranje wagens, maar bijde tests hebben maar enkele dagen geduurd.
Waarom nieuwe M4 stuurstanden maken?
*Er zijn I11 stuurstanden op overschot.
*Er zijn I6 en I10 rijtuigen genoeg om om te bouwen voor Ic TD diensten.
*Als er dan toch met M6+M4 gereden moet worden: heel de reeks 21 én een groot deel van de reeks 27 behouden hun gewone kabels, dus die kunnen dan nog met M6+M4 ADx ingezet worden (de M6 van Chatelet toch). Men zou dat plan overigens ooit gehad hebben (zie ODB).
Groeten,
Joris De Mol
De I10 en I6 hebben al met 13+ I11 in TD gereden, en dat waren bijde oranje wagens, maar bijde tests hebben maar enkele dagen geduurd.
Waarom nieuwe M4 stuurstanden maken?
*Er zijn I11 stuurstanden op overschot.
*Er zijn I6 en I10 rijtuigen genoeg om om te bouwen voor Ic TD diensten.
*Als er dan toch met M6+M4 gereden moet worden: heel de reeks 21 én een groot deel van de reeks 27 behouden hun gewone kabels, dus die kunnen dan nog met M6+M4 ADx ingezet worden (de M6 van Chatelet toch). Men zou dat plan overigens ooit gehad hebben (zie ODB).
Groeten,
Joris De Mol