NMBS wil naar de beurs vanaf 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick

NMBS wil naar de beurs vanaf 2008

Bericht door Patrick »

Mits de schulden onder controle zijn, en het bedrijf geïntegreerd blijft (= personen en goederenvervoer).
Zegt mijnheer Descheemaecker.
Njet, zeggen ACOD en mijnheer Tuybens (betere stiptheid, betere communicatie, toegankelijkheid stations, enz.) :)
msts.be

Bericht door msts.be »

Oh nee , hier gaan we voor een rondje geklungel .. als de DB er zelfs moeilijkheden mee heeft (natuurlijk is de DB ook serieus groter dan de NMBS , zowel in omzet als middelen maar ook logisch voor zo'n land) dan mogen we hier ons ook schrap zetten :roll:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Wie wil er nu investeren in de NMBS? Ze hebben schulden, en ze hebben in het verleden al vaak verlies gemaakt.
... Hij verwijst naar het voorbeeld van Deutsche Bahn. De ...
Het is Die Bahn, niet Deutsche Bahn, dat is bij mijn weten in 2000 aangepast.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
msts.be

Bericht door msts.be »

Joris schreef:
... Hij verwijst naar het voorbeeld van Deutsche Bahn. De ...
Het is Die Bahn, niet Deutsche Bahn, dat is bij mijn weten in 2000 aangepast.
Joris , officiëel luidt het idd "Die Bahn" , maar wie gebruikt dat nu feitelijk ? De facto wordt er gesproken van Deutsche Bahn , sommige Besserwessi's (niet slecht bedoeld natuurlijk ! :wink: ) spreken nog altijd van Bundesbahn .. :lol:
Patrick

Bericht door Patrick »

Ik denk dat ze er zelf niet goed aan uit kunnen :)
Zie http://www.bahn.de :
Bijlagen
Die Bahn - Deutsche Bahn
Die Bahn - Deutsche Bahn
diebahn.jpg (16.45 KiB) 5216 keer bekeken
Adler

Bericht door Adler »

De officiele boekhoudkundige benaming is Deutsche Bahn AG (in 1994 ontstaan uit de samenvoeging van Deutsche Bundesbahn en Deutsche Reichsbahn).

Die Bahn wordt meer gebruikt als (reklame)slogan.
Patrick

Bericht door Patrick »

Binnenkort is het dus bij ons misschien "De NMBS" of "La SNCB" :lol:
K V B

Bericht door K V B »

Joris schreef:Hallo,
Wie wil er nu investeren in de NMBS? Ze hebben schulden, en ze hebben in het verleden al vaak verlies gemaakt.
De NMBS maakt nog steeds zwaar verlies. Op dit moment maakt een forse staatstoelage het wel mogelijk te doen alsof er winst gemaakt wordt. Maar niemand zal willen investeren in een bedrijf dat zo afhankelijk van de politiek is.
Wover

Bericht door Wover »

Patrick schreef:Binnenkort is het dus bij ons misschien "De NMBS" of "La SNCB" :lol:
Nee, gewoon "Het Spoor" ;). Dat hoor je toch vaak in de media, maar het is niet echt een officiële of commerciële benaming.
K V B

Bericht door K V B »

Wover schreef:
Patrick schreef:Binnenkort is het dus bij ons misschien "De NMBS" of "La SNCB" :lol:
Nee, gewoon "Het Spoor" ;). Dat hoor je toch vaak in de media, maar het is niet echt een officiële of commerciële benaming.

Als we dan de NMBS regionaliseren, en met "De Lijn" fuseren kunnen we het voortaan over "de Spoorlijn" hebben.
TSP

Bericht door TSP »

Ja en als de NS met Syntus gaat fuseren krijgen we NSyntus :P

Maargoed, ik zou geen aandelen spoorwegen kopen. Die lijken me iets te veel aan fluctuatie onderhevig.....
Shrek

Bericht door Shrek »

TSP schreef: Maargoed, ik zou geen aandelen spoorwegen kopen. Die lijken me iets te veel aan fluctuatie onderhevig.....
ik denk juist van niet, bij de nmbs beweegt er zoizo niet veel, een stabieler bedrijf zal je niet snel tegenkomen denk ik :P
TSP

Bericht door TSP »

Ik weet het niet. De NS is ook om de zoveel tijd weer negatief in het nieuws...... Maarja misschien meet ik het wel te veel af naar NS voorbeeld :P
Shrek

Bericht door Shrek »

de nmbs komt ook regelmatig slecht in het nieuws, maar dat beinvloedt nooit hun zakencijfer :wink:
TSP

Bericht door TSP »

Dat doen ze goed dan.. :wink:
Plaats reactie