Mits de schulden onder controle zijn, en het bedrijf geïntegreerd blijft (= personen en goederenvervoer). Zegt mijnheer Descheemaecker.
Njet, zeggen ACOD en mijnheer Tuybens (betere stiptheid, betere communicatie, toegankelijkheid stations, enz.)
Oh nee , hier gaan we voor een rondje geklungel .. als de DB er zelfs moeilijkheden mee heeft (natuurlijk is de DB ook serieus groter dan de NMBS , zowel in omzet als middelen maar ook logisch voor zo'n land) dan mogen we hier ons ook schrap zetten
... Hij verwijst naar het voorbeeld van Deutsche Bahn. De ...
Het is Die Bahn, niet Deutsche Bahn, dat is bij mijn weten in 2000 aangepast.
Joris , officiëel luidt het idd "Die Bahn" , maar wie gebruikt dat nu feitelijk ? De facto wordt er gesproken van Deutsche Bahn , sommige Besserwessi's (niet slecht bedoeld natuurlijk ! ) spreken nog altijd van Bundesbahn ..
Joris schreef:Hallo,
Wie wil er nu investeren in de NMBS? Ze hebben schulden, en ze hebben in het verleden al vaak verlies gemaakt.
De NMBS maakt nog steeds zwaar verlies. Op dit moment maakt een forse staatstoelage het wel mogelijk te doen alsof er winst gemaakt wordt. Maar niemand zal willen investeren in een bedrijf dat zo afhankelijk van de politiek is.