
Wat is het technisch verschil tussen de Thalys PBKA en PBA?
Nee , wegens geen TBL-2.Wel , het is te zeggen : op L96N ligt ook TBL-2 maar de Thalys PBA heeft net zoals de Eurostar en TGV-R een vereenvoudigde TBL-2 uitrusting.Die volstaat echter niet om op L2 te mogen..Trainspotterke schreef:En kan de Thalys PBA ook op HSL2 rijden?
De aanpassing op PBKA is zeer eenvoudig. Deze hoogtebeperking is momenteel volledig uitgeschakeld. Hierdoor kan hij over de L2 en mag hij niet meer over de zuidfranse LGV. De bovenleiding op die LGV is zwakker dan deze naar Parijs. Normaal komt de beperking terug in dienst bij de renovatie van de PBKA. De PBKA heeft een gestuurde panto, dwz druk afhankelijk van de snelheid. Dit gebeurd door een elektronische kaart. Deze kaart kan ook de hoogte van de draad "voelen" waardoor je toch nog een soort hoogtebeperking hebt waardoor deze toegelaten is op L2 en naar Parijs.op lgv lijnen zet men de stroomafnemer vast om aan hoge snelheid te rijden (dit gaat automatisch de spanningselectie in de stuurpost) de afvering gebeurd dan enkel op het sleepstuk zelf nog om de kleine verschillen die er nog zijn op te vangen. voor de rest hangt die draad idd op een vaste hoogte.
het gevolg was, bij het aanleggen van L2 waar de draad idd op een andere hoogte hangt, dat de pbka hiervoor zijn aangepast.
de reden waarom hij niet meer op de zuidfranse lgv mag? ik zie niet in waarom dat daar aan zou liggen en wat gaan ze dan deze zomer doen? er gaan thalystreinen naar de zon he !!!