Een medeleerling heeft mij gevraagd wat er gebeurt als alle communicatie zou uitvallen, dus er intern, vanuit de locomotieven en centrales, niet meer gecommuniceerd zou kunnen worden.
Ik ken het antwoord niet, maar weten jullie dat misschien?
Misschien gebeurt er gewoon niets of wordt een noodplan uitgevoerd of...?
De waarschijnlijkheid dat dit gebeurt is wel heel erg klein.
In het nieuwe Traffic Control Centre heeft men bijvoorbeeld heel wat backup mogelijkheden voorzien.
Zelfs als het hele TCC zou uitvallen kan men tijdelijk overschakelen naar een andere noodlocatie.
tja en dan mag de radio (klassieke grond trein radio of gsm-r) het niet meer dien, dan hebben we nog onze dienst gsm waarmee we iemand kunnen bellen (of omgekeerd natuurlijk)
Steven schreef:tja en dan mag de radio (klassieke grond trein radio of gsm-r) het niet meer dien, dan hebben we nog onze dienst gsm waarmee we iemand kunnen bellen (of omgekeerd natuurlijk)
er staan op een aantal lijnen nog klassieke noodtelefoons, onderhoud word er niet echt meer aan gedaan en zoals op de lijn naar arlon zijn ze allemaal buiten dienst, de rest volgt
De oude hulptelefoons worden terug opgeknapt. Ik dacht dat toch gehoord te hebben...
In principe hebben we dus de radio (GTV) (die wordt vervangen door GSM-R), de telefoonnummers in ALASCA, en kunnen we ook jullie dispatchings vragen je op te bellen (moeten we nu al vaak zo doen voor treinen van DLC, R4C...), die hebben altijd een papieren lijst van elke dienst, en wie die normaal doet. Verder kunnen we een bestuurder laten stoppen aan een beheerd sein, en de blokpost de bestuurder laten ondervragen, maar daar verliezen we natuurlijk wel wat tijd mee.
Elke regelingstafel heeft een onafhankelijke server, zodat een panne niet noodzakelijk algemeen is, en elk team heeft een reservetafel.
Ik heb nochtans al vaak Grond-TreinVerbinding gezien, en ik gebruik GTV dan ook vaak als afkorting. Al moet ik toegeven dat op de ETRALI inderdaad RGT-TLG staat...