communicatie verloren

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
steamfreak

communicatie verloren

Bericht door steamfreak »

Een medeleerling heeft mij gevraagd wat er gebeurt als alle communicatie zou uitvallen, dus er intern, vanuit de locomotieven en centrales, niet meer gecommuniceerd zou kunnen worden.

Ik ken het antwoord niet, maar weten jullie dat misschien?

Misschien gebeurt er gewoon niets of wordt een noodplan uitgevoerd of...?
Shrek

Bericht door Shrek »

de belangrijkste communicatie zijn de seinen he, en als die uitvallen dan stoppen alle treinen natuurlijk :wink:
Bert

Bericht door Bert »

Bedoel je het radiocontact tussen de bestuurders en de blokposten of de seien zoals Shrek aanhaalde?
Steven

Bericht door Steven »

alle communicatie weg? zolang alle seinen open staan is dat geen probleem :-)
Adler

Bericht door Adler »

De waarschijnlijkheid dat dit gebeurt is wel heel erg klein.
In het nieuwe Traffic Control Centre heeft men bijvoorbeeld heel wat backup mogelijkheden voorzien.
Zelfs als het hele TCC zou uitvallen kan men tijdelijk overschakelen naar een andere noodlocatie.
Steven

Bericht door Steven »

tja en dan mag de radio (klassieke grond trein radio of gsm-r) het niet meer dien, dan hebben we nog onze dienst gsm waarmee we iemand kunnen bellen (of omgekeerd natuurlijk)
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef:tja en dan mag de radio (klassieke grond trein radio of gsm-r) het niet meer dien, dan hebben we nog onze dienst gsm waarmee we iemand kunnen bellen (of omgekeerd natuurlijk)
Staan er nog klassieke telefoons naast de lijn?
Steven

Bericht door Steven »

er staan op een aantal lijnen nog klassieke noodtelefoons, onderhoud word er niet echt meer aan gedaan en zoals op de lijn naar arlon zijn ze allemaal buiten dienst, de rest volgt
groentje

Bericht door groentje »

De oude hulptelefoons worden terug opgeknapt. Ik dacht dat toch gehoord te hebben...
In principe hebben we dus de radio (GTV) (die wordt vervangen door GSM-R), de telefoonnummers in ALASCA, en kunnen we ook jullie dispatchings vragen je op te bellen (moeten we nu al vaak zo doen voor treinen van DLC, R4C...), die hebben altijd een papieren lijst van elke dienst, en wie die normaal doet. Verder kunnen we een bestuurder laten stoppen aan een beheerd sein, en de blokpost de bestuurder laten ondervragen, maar daar verliezen we natuurlijk wel wat tijd mee.
Elke regelingstafel heeft een onafhankelijke server, zodat een panne niet noodzakelijk algemeen is, en elk team heeft een reservetafel.
Steven

Bericht door Steven »

groentje de gewone radio is in het NL, RGT (radio grond trein) of in FR , RST (radio sol trein)
groentje

Bericht door groentje »

Ik heb nochtans al vaak Grond-TreinVerbinding gezien, en ik gebruik GTV dan ook vaak als afkorting. Al moet ik toegeven dat op de ETRALI inderdaad RGT-TLG staat...
Steven

Bericht door Steven »

tja valt te zien wat je er juist met aanwijst he :-) het toestel zelf is RGT, de tot stand gekomen verbinding is grond treinverbinding :-)
Plaats reactie