Materieel GEN-CR

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

heeft er iemand al interieurfoto's van die stellen? ik ben benieuwd hoe ze er vanbinnen uitzien
Steven

Bericht door Steven »

OO-MSS schreef:heeft er iemand al interieurfoto's van die stellen? ik ben benieuwd hoe ze er vanbinnen uitzien
de compartiementen zijn ghoofdzakelijk hetzelfde als de andere klassiekjes
enkel de displays zijn er bijgekomen en in 1 klein compartiement staan er zetels in de langsrichting ipv dwars zodat er daar plaats is voor rolstoelen en kinderwagens en fietsen in de wc zou een handdroger met warme lucht moeten staan ipv een handdoek
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Als in het weekend de CR vervangen worden door L-treinen, rijdt dat stel dan rond? Of zorgen ze ervoor dat die in een andere omloop zit, zodat hij in het weekend niet kan rondrijden?
Steven

Bericht door Steven »

in het weekend noemen ze dat nog gewoon L treinen omdat ze de verbindingen dan niet laten voldoen aan de regels waaraan CR wel voldoet (frequentie) maar eens het GEN volop draait zal alles wat rond brussel aan het rijden is van die treinen zowel tijdens week als weekend CR noemen, dus neen da stel zal niet aan de kant staan (er zijn er trouwens al twee van) dat draait gewoon mee in circulatie met de rest
Patrick

Bericht door Patrick »

Shrek schreef: Daarstraks gezien, alsook zijn tweelingbroertje dat blijkbaar al rondrijdt :P
Vanbuiten zien ze er ferm uit vindek, alleen spijtig da de displays nog niet werken :roll:
Aha! De cijfers met de aanduiding van de reisklasses staan nu min of meer op "ooghoogte". Goed gedaan!
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Steven schreef:
OO-MSS schreef:heeft er iemand al interieurfoto's van die stellen? ik ben benieuwd hoe ze er vanbinnen uitzien
de compartiementen zijn ghoofdzakelijk hetzelfde als de andere klassiekjes
enkel de displays zijn er bijgekomen en in 1 klein compartiement staan er zetels in de langsrichting ipv dwars zodat er daar plaats is voor rolstoelen en kinderwagens en fietsen in de wc zou een handdroger met warme lucht moeten staan ipv een handdoek

ahzo... Merci
Merijn

Bericht door Merijn »

Ikke .....

Als je wil, mail ik ze es door.

Maar van toilet heb ik geen foto's helaas, dat vind ik iets "te" om dit te fotograferen.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Nu we in de topic De Panne- Kortrijk - Gent -Brussel-Luchthaven - Landen toch over rollend materiaal hebben heb ik een vraag over dat tekort.
Is er nu eigenlijk al nieuw rollend materiaal besteld in kader van het GEN alsook om het tekort te verhelpen?

De NMBS is precies niet zo snel om het tekort aan rollend materiaal aan te pakken?? :(
Steven

Bericht door Steven »

die bestelling zou in proces moeten zijn, daarmee wil ik zeggen dat men dus wacht op het aanbod van de verschillende firma"s van wat ze aanbieden.
Merijn

Bericht door Merijn »

Duikbril AM86 schreef:Nu we in de topic De Panne- Kortrijk - Gent -Brussel-Luchthaven - Landen toch over rollend materiaal hebben heb ik een vraag over dat tekort.
Is er nu eigenlijk al nieuw rollend materiaal besteld in kader van het GEN alsook om het tekort te verhelpen?

De NMBS is precies niet zo snel om het tekort aan rollend materiaal aan te pakken?? :(
En dan eens het allernieuwste materieel tot aan De Panne laten rijden :twisted: Gedaan met de belangrijkste verbinding Oostende - Eupen, vanaf nu wordt De Panne een belangrijk eindstation *gniffel* 8)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

GEN-stellen zullen ten westen van Brussel maar rijden tot Aalst, Zottegem en Geraardsbergen nb.
Duikbril AM86

De Panne behoort niet tot het GEN, alleen de volgende verbindingen behoren tot het GEN, hier een opsomming van het CR alfabet! :D

Ons CR alfabet is dus beperkt tot volgende verbindingen:

CR 1: Aalst - Erembodegem - Denderleeuw - Liedekerke - Ternat - Dilbeek - Jette - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek

CR 2: Dendermonde - Lebbeke - Merchtem - Asse- Jette - Brussel-Noord - Brussel-Centraal - Brussel-Zuid - Halle - Edingen - Herne - Tollembeek - Galmaarden - Geraardsbergen

CR 3: Nijvel - Eigenbrakel (enkel tijds de spits) - Brussel-Zuid - Brussel- Centraal - Brussel-Noord - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek - Bosvoorde - Terhulpen - Louvain-La-Neuve-Universite

CR 4: Zottegem - Burst - Haaltert - Denderleeuw-> Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord (CR 4 gaat over in CR 5)
Geraardsbergen - Ninove - Denderleeuw (enkel tijdens de spits)

CR 5:Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - (gedeelte met CR 4) - Jette - Dilbeek - Ternat - Liedekerke - Denderleeuw - Erembodegem - Aalst

CR6: S' Gravenbrakel - Tubeke - Halle - Buizingen - Lot - Vorst-Zuid - Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - Haren-Zuid - Zaventem - Nossegem - Kortemberg - Veltem - Leuven (CR 6: 2 verbindigen per uur)

Bron: (CityRailboekje (of de CRbijbel) per 10/12/2006)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Hier staan ook alle verbindingen van het GEN aangeduid:

http://www.belrail.be/media/images/cart ... ns_rer.gif
msts.be

Bericht door msts.be »

Ik dacht dat ik het hier al gepost had , maar blijkbaar was het ergens anders.. Klik hier voor foto's van het multifunctionele gedeelte , de rest is hetzelfde als een gemoderniseerd klassiekje.. :wink:
Duikbril AM86

Shrek schreef:
Daarstraks gezien, alsook zijn tweelingbroertje dat blijkbaar al rondrijdt :P
Vanbuiten zien ze er ferm uit vindek, alleen spijtig da de displays nog niet werken :roll:
Die vernieuwde generatie geluidsketels zijn blijkbaar voorzien van een ijzeren onderdeel links van de linkerkoplamp om het schuren van diene draad van diene zwarte stekker tegen te gaan. :D

De andere vernieuwde stellen hebben dat niet, zie onderstaande foto.
Afbeelding Bron: http://www.spoorvreter.be
Plaats reactie