Nieuwe, leuke trein.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Nieuwe, leuke trein.

Bericht door Joris »

Hallo,
Op deze lokatie las ik het volgende:
http://www.lok-report.de/
Seit 11. Juni sind einige Veränderungen im Fahrplan zwischen Arlon und Luxembourg festzustellen. L-Züge zwischen beide Städten sind jetzt meistens mit AM96-Triebwagen betrieben, da die alten Triebwagen (Reihen AM62 bis AM79) nicht mehr in Luxembourg erlaubt sind. Ausnahme sind die Nahverkehrszüge L 5857 (am Morgen Mo-Fr von Marloie nach Luxembourg) und L 5888 (am Abend Mo-Fr von Luxembourg nach Libramont), die mit einer Ellok der Reihe 20 mit fünf Wagen (davon 4 SNCB/NMBS I6/I10 und eine "Wegmann" der CFL, diese Wagen wurden vor einem Jahr ausrangiert und sind normalerweise nicht mehr im Dienst der CFL).
Verdere nieuwigheden: De Vauban en de Iris rijden weer met 20'ers, en de EC Jean Monnet rijdt met Franse rijtuigen, maar dat was al geweten...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

MS 96 op de L-treintjes, nu hebben de luxemburgers bijna geen argumenten meer om hun west-lijn niet om te zetten naar 25 kv :P
R4C-Fan

Bericht door R4C-Fan »

Doch das hartnäckigste.................
Die KOSTEN!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:MS 96 op de L-treintjes, nu hebben de luxemburgers bijna geen argumenten meer om hun west-lijn niet om te zetten naar 25 kv :P
denk er aan dat dat de nrs 501 tot 525 zijn die daar rijden, kennen dus enkel 3kv
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Ja , want enkel die nummers hebben MEMOR2+ om in Luxemburg te mogen rijden.. vooralsnog mogen locs zonder MEMOR2+ (HLE 15/20/21/23/26/27) nog wel EC-treinen of IC-treinen (IC J) gaan ophalen in Luxemburg , maar dat zal niet lang meer duren : sinds vorig jaar zijn er namelijk overgangsmaatregelen van kracht , vanaf 2008 mag geen enkel tractiematerieel zonder MEMOR2+ Luxemburg meer in..

Het zal dan het meest waarschijnlijk zijn dat men een tweede onderserie van ofwel HLE21 of HLE27 gaat maken.Ik bedoel : een aantal HLE27 locs zijn vervroegd van GSM-R voorzien om nachttreinen in Aken te gaan ophalen.Nu zal men dus een aantal locs van MEMOR2+ moeten voorzien om treinen in Luxemburg te gaan ophalen..

Of men kan een HLE13 sturen die al sinds het begin MEMOR2+ heeft.. Maar aangezien die ook druk bezet zijn en de betreffende depots die niet altijd kennen zal dat ook onwaarschijnlijk zijn.. :roll:
K V B
Berichten: 3387
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

msts.be schreef:Ja , want enkel die nummers hebben MEMOR2+ om in Luxemburg te mogen rijden.. vooralsnog mogen locs zonder MEMOR2+ (HLE 15/20/21/23/26/27) nog wel EC-treinen of IC-treinen (IC J) gaan ophalen in Luxemburg , maar dat zal niet lang meer duren : sinds vorig jaar zijn er namelijk overgangsmaatregelen van kracht , vanaf 2008 mag geen enkel tractiematerieel zonder MEMOR2+ Luxemburg meer in..
Ik dacht dat heel het CFL net met ETCS uitgerust ging worden. Lijkt het dan niet logischer om dat te eisen?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

K V B schreef:Ik dacht dat heel het CFL net met ETCS uitgerust ging worden. Lijkt het dan niet logischer om dat te eisen?
Neen , omdat ook de Luxemburgers aan de Fransen oplegden dat ze hun materieel dat anders in Luxemburg komt (zelfde stroomsysteem namelijk 25kV en zonder de toevoeging van MEMOR2+ feitelijk ook een gewone krokodil) ook van MEMOR2+ moesten voorzien wilde ze nog naar Luxemburg komen..

En zo gezegd zo gedaan , volgend materieel is uitgerust met MEMOR2+ :

- een aantal BB15000 voor EC-treinen van Basel naar Luxemburg te rijden (de enige BB15000 die na 10/06/2007 bij SNCF-VFE gebleven zijn..)
- een aantal 'gewone' BB26000 voor nachttreinen van en naar Luxemburg te rijden (Nice-Luxemburg om er ééntje te noemen...)
- een aantal BB26000R (BB26000 MUX voor trek-duw) zijn ermee uitgerust voor de TER Luxemburg-Straatsburg met nieuwe Corail-stuurrijtuigen
- als laatste loctype een 10-tal BB27000 voor de open-accesstreinen van Arcelor Mittal..

Ook de Franse stellen die naar Luxemburg komen moesten vanzelfsprekend met dit systeem uitgerust zijn , maar tot nu toe zijn dit enkel de Z24500 TER2N NG van de regio Lorraine die meestal samen met de identieke (van de kleur afgezien dan) 2200 serie van de CFL gekoppeld zijn.. van de Z2 stellen van de regio Lorraine (Z11500) weet ik het feitelijk niet , ik denk van niet en ze zullen er waarschijnlijk niet mee uitgerust worden aangezien zij al feitelijk vervangen zijn door de Z24500 en de toekomstige nieuwe TER met BB26000R locs..

Wat ETCS betreft : het is idd. de bedoeling van de CFL om tegen 2010 heel het netwerk uit te rusten met ETCS , maar tot nu toe is er nog geen grote order geweest bij één van de grote leveranciers (Alstom , Bombardier , Siemens , Ansaldo) van ETCS dus het zal nog wel even uitblijven.. natuurlijk is hun netwerk redelijk klein tov hun landsgrootte (maar 275 km , vergelijk dat eens met onze 3000 km..) maar elke lijn moet wel apart bekeken worden hé..
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

ze zouden de reeks 18daarmee moeten uitrusten he maar ik denk wel dat dit erin zal verwerkt zitten
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

eff herhalen wat al eerder gezegd geweest is wat er op een reeks 18 komt te zitten
TBL1, TBL1+, TBL2, KVB, ETCS, ATB en memor 2+ zal daar wel bij zijn aangezien hij geschikt zal zijn voor alle grenzen over te rijden dus ook die van de cfl


http://www.transportation.siemens.com/t ... 1_2007.htm
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

K V B schreef:
msts.be schreef:Ja , want enkel die nummers hebben MEMOR2+ om in Luxemburg te mogen rijden.. vooralsnog mogen locs zonder MEMOR2+ (HLE 15/20/21/23/26/27) nog wel EC-treinen of IC-treinen (IC J) gaan ophalen in Luxemburg , maar dat zal niet lang meer duren : sinds vorig jaar zijn er namelijk overgangsmaatregelen van kracht , vanaf 2008 mag geen enkel tractiematerieel zonder MEMOR2+ Luxemburg meer in..
Ik dacht dat heel het CFL net met ETCS uitgerust ging worden. Lijkt het dan niet logischer om dat te eisen?
Ik snap het ook allemaal niet meer. Waarom al die tussenstappen?
Men gaat op termijn een uniform systeem (ETCS) opleggen.
Waarom niet die dure oplossing ineens installeren want op termijn komt dat goedkoper uit dan al die verschillende tussenoplossingen.
Dit laatste zou pas kwaliteit zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

puur om de financiele reden belgie gaat ook met tussenstappen hoor, eerst komt er tbl1+ de bakens die men hiervoor gaat gebruiken zijn al overeenstemmend met etcs. je moet wel echt veel aanpassingen doen aan een lijn voor ze een volwaardige etcs lijn is.
Plaats reactie