Evergem
dat is hier misschien ook heSteven schreef: een beetje vochtig weer en waren op slag voorzien van wazig effect waardoor je niets kon lezen.


Het zou inderdaad goed zijn, maar toen ik door het bewuste straatje liep vorige week dat trein- en tramhalte van mekaar scheiden, zag het mij er toch iets te smal uit om dubbelspoor te leggen.Joris schreef:Hallo,Bestaan er dan al plannen om een aansluiting te maken? Misschien dat dat niet slecht zou zijn, een aansluiting trein-tram...Trainspotterke schreef:Alleen jammer dat de tram momenteel nog een straat te ver ligt voor optimale aansluiting.
Groeten,
Joris De Mol
Nuja, enkelspoor dan maar zoals op de brug over de ringvaart, hé.

Dat ze maar van lijn 58 afblijven. Mensen die naar SCM komen weten wat ik bedoel. Die lijn is in de richting Gent->Brugge hoe dan ook minimum 5 minuten te laat. En dat is nog weinig.
Het probleem zit hem juist in de massa's kleine straatjes waar die bus door moet. Dus hem ook nog "even laten omrijden" langs het station is absoluut geen goed idee.
BDJ
Het probleem zit hem juist in de massa's kleine straatjes waar die bus door moet. Dus hem ook nog "even laten omrijden" langs het station is absoluut geen goed idee.
BDJ
Het gaat goed op lijn 58a. Twee ongevallen op een week tijd.
Het eerste: http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... n/1.137683
En het tweede is zaterdag jongst leden gebeurd. Een 17 jarige bromfietser negeerde het rode licht, opnieuw, en botste tegen de trein. Twintig passagiers bleven ongedeerd. Dit gebeurde in het Kromveldstraatje, daar is een overweg met licht- en geluidssignalen, maar zonder slagbomen. Die komen er binnenkort wel.
Uit onderzoek bleek dat er niks fout was met de signalisatie van de overweg.
Het aantal overwegen is al gedaald van 31 naar 19, en binnenkort verdwijnen er nog eens vier. Dit is nodig om de snelheid van 80 naar 120km/u op te trekken.
Bron: papier versie HLN.
Het eerste: http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... n/1.137683
En het tweede is zaterdag jongst leden gebeurd. Een 17 jarige bromfietser negeerde het rode licht, opnieuw, en botste tegen de trein. Twintig passagiers bleven ongedeerd. Dit gebeurde in het Kromveldstraatje, daar is een overweg met licht- en geluidssignalen, maar zonder slagbomen. Die komen er binnenkort wel.
Uit onderzoek bleek dat er niks fout was met de signalisatie van de overweg.
Het aantal overwegen is al gedaald van 31 naar 19, en binnenkort verdwijnen er nog eens vier. Dit is nodig om de snelheid van 80 naar 120km/u op te trekken.
Bron: papier versie HLN.
Komt die 80 ook uit HLN? Het is nl. 90. Een ander artikel in HLN over de opening van Evergem meldde trouwens dat de NMBS overal elders kleine stations en haltes sluit. Ik heb een lijstje gevraagd van alle gevallen in de voorbije 15 jaar, maar wacht nog op antwoord...Thomas schreef:Het gaat goed op lijn 58a. Twee ongevallen op een week tijd.
Het eerste: http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... n/1.137683
En het tweede is zaterdag jongst leden gebeurd. Een 17 jarige bromfietser negeerde het rode licht, opnieuw, en botste tegen de trein. Twintig passagiers bleven ongedeerd. Dit gebeurde in het Kromveldstraatje, daar is een overweg met licht- en geluidssignalen, maar zonder slagbomen. Die komen er binnenkort wel.
Uit onderzoek bleek dat er niks fout was met de signalisatie van de overweg.
Het aantal overwegen is al gedaald van 31 naar 19, en binnenkort verdwijnen er nog eens vier. Dit is nodig om de snelheid van 80 naar 120km/u op te trekken.
Bron: papier versie HLN.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13