Evergem

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

vooral die nieuwe houders van de uurregelingen vind ik vooruitgang, is duidelijker die zuiltjes die men tot nu toe meestal gebruiken vond ik maar niets, een beetje vochtig weer en waren op slag voorzien van wazig effect waardoor je niets kon lezen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef: een beetje vochtig weer en waren op slag voorzien van wazig effect waardoor je niets kon lezen.
dat is hier misschien ook he :P vanaf dat de zon op het paneel staat zal de lucht tussen het platic en het papier opwarmen en wanneer die dan het koude plastic raakt condenseert het zaakje. Heeft niet echt met de vorm te maken :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

deze zijn kastjes, ze raken niet echt het papier op zich, zijn iets beter afgesloten als ze van hetzelfde type zijn zoals in brussel zuid (maar precies wel het kleiner model), de papieren die ze er tegenwoordig inhangen zijn vooraf geplastifieerd geweest
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Trainspotterke schreef:Alleen jammer dat de tram momenteel nog een straat te ver ligt voor optimale aansluiting.
Bestaan er dan al plannen om een aansluiting te maken? Misschien dat dat niet slecht zou zijn, een aansluiting trein-tram...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Joris schreef:Hallo,
Trainspotterke schreef:Alleen jammer dat de tram momenteel nog een straat te ver ligt voor optimale aansluiting.
Bestaan er dan al plannen om een aansluiting te maken? Misschien dat dat niet slecht zou zijn, een aansluiting trein-tram...
Groeten,
Joris De Mol
Het zou inderdaad goed zijn, maar toen ik door het bewuste straatje liep vorige week dat trein- en tramhalte van mekaar scheiden, zag het mij er toch iets te smal uit om dubbelspoor te leggen.

Nuja, enkelspoor dan maar zoals op de brug over de ringvaart, hé. :P
Thomas

Bericht door Thomas »

En dat straatje is vorig jaar nog maar heraangelegd, ze gaan dat dus niet zo rap weer opengooien :P
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Thomas schreef:En dat straatje is vorig jaar nog maar heraangelegd, ze gaan dat dus niet zo rap weer opengooien :P
Bwa, we maken er een stuk premetro van, hé. :lol:
Thomas

Bericht door Thomas »

Ze zouden de tram beter doortrekken tot aan Sleidinge, maar dat zal niet zo snel gebeuren denk ik :D
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

ofwel kunnen ze bus 58 even om laten rijden richting het station
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Dat ze maar van lijn 58 afblijven. Mensen die naar SCM komen weten wat ik bedoel. Die lijn is in de richting Gent->Brugge hoe dan ook minimum 5 minuten te laat. En dat is nog weinig.
Het probleem zit hem juist in de massa's kleine straatjes waar die bus door moet. Dus hem ook nog "even laten omrijden" langs het station is absoluut geen goed idee.

BDJ
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

260689 schreef:ofwel kunnen ze bus 58 even om laten rijden richting het station
Een tram is nog altijd aantrekkelijker bij reizigers dan een bus! :wink:
Thomas

Bericht door Thomas »

Het gaat goed op lijn 58a. Twee ongevallen op een week tijd.

Het eerste: http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... n/1.137683

En het tweede is zaterdag jongst leden gebeurd. Een 17 jarige bromfietser negeerde het rode licht, opnieuw, en botste tegen de trein. Twintig passagiers bleven ongedeerd. Dit gebeurde in het Kromveldstraatje, daar is een overweg met licht- en geluidssignalen, maar zonder slagbomen. Die komen er binnenkort wel.
Uit onderzoek bleek dat er niks fout was met de signalisatie van de overweg.

Het aantal overwegen is al gedaald van 31 naar 19, en binnenkort verdwijnen er nog eens vier. Dit is nodig om de snelheid van 80 naar 120km/u op te trekken.

Bron: papier versie HLN.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5479
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Thomas schreef:Het gaat goed op lijn 58a. Twee ongevallen op een week tijd.

Het eerste: http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... n/1.137683

En het tweede is zaterdag jongst leden gebeurd. Een 17 jarige bromfietser negeerde het rode licht, opnieuw, en botste tegen de trein. Twintig passagiers bleven ongedeerd. Dit gebeurde in het Kromveldstraatje, daar is een overweg met licht- en geluidssignalen, maar zonder slagbomen. Die komen er binnenkort wel.
Uit onderzoek bleek dat er niks fout was met de signalisatie van de overweg.

Het aantal overwegen is al gedaald van 31 naar 19, en binnenkort verdwijnen er nog eens vier. Dit is nodig om de snelheid van 80 naar 120km/u op te trekken.

Bron: papier versie HLN.
Komt die 80 ook uit HLN? Het is nl. 90. Een ander artikel in HLN over de opening van Evergem meldde trouwens dat de NMBS overal elders kleine stations en haltes sluit. Ik heb een lijstje gevraagd van alle gevallen in de voorbije 15 jaar, maar wacht nog op antwoord...
Met vriendelijke groet

overweg13
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Enig idee waarom de halteborden nu in een hoek geplaatst worden i.p.v. evenwijdig met het spoor? Betere zichtbaarheid?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Dat is al een aantal jaren zo, waarschijnlijk voor de zichtbaarheid vanuit een rijdende trein. :)
Plaats reactie