? zu IC Linie A
? zu IC Linie A
Bleibt die Linie A nach Inbetriebnahme der Linie 3 zwischen Eupen und Luik über Verviers bestehen oder wird da was geändert?
Danke im Voraus
Danke im Voraus
Re: ? zu IC Linie A
Die Linie A wird noch nach Eupen fahren via Verviers!R4C-Fan schreef:Bleibt die Linie A nach Inbetriebnahme der Linie 3 zwischen Eupen und Luik über Verviers bestehen oder wird da was geändert?
Danke im Voraus

Die Neubaustrecke wird allein durch den Thalys- und ICE-züge zwisschen Belgien und Deutschland gebraucht werden .
Laatst gewijzigd door Trainspotterke op 09 jun 2007, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe zou dat dan gaan? En Eupen aandoen en via L3 naar Aachen rijden ?!msts.be schreef:Richtig : die IC-A bleibt über Linie 37 fahren nach Inbetriebnahme der Linie 3.. es gibt allerdings Gerüchte dass die IC-A bis Aachen Hbf verlängert wird und über Linie 3 fahren soll wenn die neuen Siemens loks (HLE18) geliefert werden..
Misschien na Eupen naar Aachen (wisselen stuurcabine), maar dan gaat dat toch niet via L3, maar via L37 naar Aachen ???
Nee , nadat de HLE18 geleverd zijn komt de IC-A gewoon niet meer in Eupen.. er was al zelfs bijgezegd dat de HLE18 met GSM-R uitgerust gingen worden om naar Aken te kunnen rijden.. natuurlijk moet al het nieuw materieel automatisch met GSM-R uitgerust zijn , maar het was het vooral om dat woord 'Aken' te doen..
En daarbij , moet je mij eens zeggen hoeveel mensen nog in Eupen opstappen.. in Verviers zou ik het nog kunnen begrijpen , maar Eupen is qua grootte zelfs kleiner dan Boom waar ik woon en ik moet het met een uurlijkse L-trein doen terwijl Eupen een uurlijkse IC krijgt...
Het was feitelijk gewoon een actie van plaatselijke politici om die daar te krijgen , want ja , ook de Duitstalige gemeenschap moet verbonden worden met 'Brüssel' hé..
En daarbij , moet je mij eens zeggen hoeveel mensen nog in Eupen opstappen.. in Verviers zou ik het nog kunnen begrijpen , maar Eupen is qua grootte zelfs kleiner dan Boom waar ik woon en ik moet het met een uurlijkse L-trein doen terwijl Eupen een uurlijkse IC krijgt...
Het was feitelijk gewoon een actie van plaatselijke politici om die daar te krijgen , want ja , ook de Duitstalige gemeenschap moet verbonden worden met 'Brüssel' hé..

Hallo,
Of misschien zou een IR Eupen-Welkenraed-Verviers-Luik wel een oplossing kunnen zijn... Dan heeft men een uurlijkse verbinding tussen Welkenread en Luik, en voor Aachen en Eupen is dta misschien dan niet meer zo erg nodig... Zeker voor Aachen niet, want, dat heeft dna al een IC...
Btw: is daar niet eens sprake geweest van een diesel Eupen-Welkenread-Aachen, zoals aan de nederlandse kant?
Groeten,
Joris De Mol
Of misschien zou een IR Eupen-Welkenraed-Verviers-Luik wel een oplossing kunnen zijn... Dan heeft men een uurlijkse verbinding tussen Welkenread en Luik, en voor Aachen en Eupen is dta misschien dan niet meer zo erg nodig... Zeker voor Aachen niet, want, dat heeft dna al een IC...
Btw: is daar niet eens sprake geweest van een diesel Eupen-Welkenread-Aachen, zoals aan de nederlandse kant?
Groeten,
Joris De Mol
Waarom een diesel? Eupen en Welkenraedt-Aachen staan toch onder draad?Joris schreef:Hallo,
Of misschien zou een IR Eupen-Welkenraedt-Verviers-Luik wel een oplossing kunnen zijn... Dan heeft men een uurlijkse verbinding tussen Welkenraedt en Luik, en voor Aachen en Eupen is dta misschien dan niet meer zo erg nodig... Zeker voor Aachen niet, want, dat heeft dna al een IC...
Btw: is daar niet eens sprake geweest van een diesel Eupen-Welkenraedt-Aachen, zoals aan de nederlandse kant?
Groeten,
Joris De Mol
Men zou dan beter ineens de IC F Quivérain-Luik doortrekken naar Eupen , die crosst dan toch half het land af.. er zijn nog zo'n voorbeelden : de IC D Lille-Cherleroi-Namen-Luik (duurt ook al 2u30) en de IC K Gent-Genk (ook 2u30)
De IC A en de IC F spannen de kroon met resp. 3u en 2u40 .. dus 20 minuten of een halfuur bij die laatste zullen het nu ook niet meer maken..
En anders moet men als men de IC F verlengt aan de ene zijde (Eupen) ze aan de andere zijde inkorten hé.. wat als men de IC F laat beginnen in Mons ipv Quivérain ? Zal al toch een verbetering zijn denk ik , want op recente foto's ziet Quivérain er wel echt verlaten uit (en dan nog te denken dat dat klein stukje in de jaren'90 nog geëlektrificeerd is geweest enkel voor de M4'en in trek-duw te kunnen laten komen !!
)
Op Belrail (waar ik ook de relaties opzoek , ken ze niet allemaal vanbuiten) staat immers dat met IC-IR'98 de IC F elke 2 uur verlengd werd naar Verviers om aansluiting te geven met de Thalys (stopte die toen daar dan ook ?
).. ergens werd dat dan in 2000 of 2001 teruggedraaid en zitten we in de huidige situatie.Het is dus niet ondenkbaar dat met de indienststelling van L3 en levering van nieuwe locomotieven in 2009 uiteindelijk de IC F naar Eupen gaat en de IC A naar Aken .. 
De IC A en de IC F spannen de kroon met resp. 3u en 2u40 .. dus 20 minuten of een halfuur bij die laatste zullen het nu ook niet meer maken..
En anders moet men als men de IC F verlengt aan de ene zijde (Eupen) ze aan de andere zijde inkorten hé.. wat als men de IC F laat beginnen in Mons ipv Quivérain ? Zal al toch een verbetering zijn denk ik , want op recente foto's ziet Quivérain er wel echt verlaten uit (en dan nog te denken dat dat klein stukje in de jaren'90 nog geëlektrificeerd is geweest enkel voor de M4'en in trek-duw te kunnen laten komen !!

Op Belrail (waar ik ook de relaties opzoek , ken ze niet allemaal vanbuiten) staat immers dat met IC-IR'98 de IC F elke 2 uur verlengd werd naar Verviers om aansluiting te geven met de Thalys (stopte die toen daar dan ook ?


Joris er was sprake van een diesel eupen aachen via raerenJoris schreef:Hallo,
Of misschien zou een IR Eupen-Welkenraed-Verviers-Luik wel een oplossing kunnen zijn... Dan heeft men een uurlijkse verbinding tussen Welkenread en Luik, en voor Aachen en Eupen is dta misschien dan niet meer zo erg nodig... Zeker voor Aachen niet, want, dat heeft dna al een IC...
Btw: is daar niet eens sprake geweest van een diesel Eupen-Welkenread-Aachen, zoals aan de nederlandse kant?
Groeten,
Joris De Mol

althans van duitse kant was men daar toch vragende partij voor, tot op heden enkel bij vragen gebleven, zoals je weet hangt op dat deel van lijn 49 geen draad
