? zu IC Linie A

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
R4C-Fan

? zu IC Linie A

Bericht door R4C-Fan »

Bleibt die Linie A nach Inbetriebnahme der Linie 3 zwischen Eupen und Luik über Verviers bestehen oder wird da was geändert?
Danke im Voraus
Trainspotterke

Re: ? zu IC Linie A

Bericht door Trainspotterke »

R4C-Fan schreef:Bleibt die Linie A nach Inbetriebnahme der Linie 3 zwischen Eupen und Luik über Verviers bestehen oder wird da was geändert?
Danke im Voraus
Die Linie A wird noch nach Eupen fahren via Verviers! :wink:
Die Neubaustrecke wird allein durch den Thalys- und ICE-züge zwisschen Belgien und Deutschland gebraucht werden .
Laatst gewijzigd door Trainspotterke op 09 jun 2007, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Richtig : die IC-A bleibt über Linie 37 fahren nach Inbetriebnahme der Linie 3.. es gibt allerdings Gerüchte dass die IC-A bis Aachen Hbf verlängert wird und über Linie 3 fahren soll wenn die neuen Siemens loks (HLE18) geliefert werden..
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Bericht door wrpint »

msts.be schreef:Richtig : die IC-A bleibt über Linie 37 fahren nach Inbetriebnahme der Linie 3.. es gibt allerdings Gerüchte dass die IC-A bis Aachen Hbf verlängert wird und über Linie 3 fahren soll wenn die neuen Siemens loks (HLE18) geliefert werden..
Hoe zou dat dan gaan? En Eupen aandoen en via L3 naar Aachen rijden ?!
Misschien na Eupen naar Aachen (wisselen stuurcabine), maar dan gaat dat toch niet via L3, maar via L37 naar Aachen ???
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

vanuit eupen kan je niet naar aachen via L3, in eupen loopt de draad dood, dus via raeren naar aachen gaat ook al niet en terugkeren naar welkenraedt is ook al zoiets raars
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Nee , nadat de HLE18 geleverd zijn komt de IC-A gewoon niet meer in Eupen.. er was al zelfs bijgezegd dat de HLE18 met GSM-R uitgerust gingen worden om naar Aken te kunnen rijden.. natuurlijk moet al het nieuw materieel automatisch met GSM-R uitgerust zijn , maar het was het vooral om dat woord 'Aken' te doen..

En daarbij , moet je mij eens zeggen hoeveel mensen nog in Eupen opstappen.. in Verviers zou ik het nog kunnen begrijpen , maar Eupen is qua grootte zelfs kleiner dan Boom waar ik woon en ik moet het met een uurlijkse L-trein doen terwijl Eupen een uurlijkse IC krijgt...
Het was feitelijk gewoon een actie van plaatselijke politici om die daar te krijgen , want ja , ook de Duitstalige gemeenschap moet verbonden worden met 'Brüssel' hé.. :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

bwa je zou nog verschieten hoor, de loketbediende heeft geregeld zijn werk als je daar is een uurke komt zitten :-) in eupen :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

er zijn nog andere IC's die naar eupen kunnen gaan he :wink: de capaciteit van luik-guillemins is tegen de levering van de 18 toch groot genoeg om wat extra verbindingen te kunnen maken :P
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Niet op dit moment. Maar dat kan inderdaad veranderen. Momenteel stopt alleen de IC A in Eupen, en af en toe een P-trein.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Of misschien zou een IR Eupen-Welkenraed-Verviers-Luik wel een oplossing kunnen zijn... Dan heeft men een uurlijkse verbinding tussen Welkenread en Luik, en voor Aachen en Eupen is dta misschien dan niet meer zo erg nodig... Zeker voor Aachen niet, want, dat heeft dna al een IC...
Btw: is daar niet eens sprake geweest van een diesel Eupen-Welkenread-Aachen, zoals aan de nederlandse kant?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Bericht door wrpint »

Joris schreef:Hallo,
Of misschien zou een IR Eupen-Welkenraedt-Verviers-Luik wel een oplossing kunnen zijn... Dan heeft men een uurlijkse verbinding tussen Welkenraedt en Luik, en voor Aachen en Eupen is dta misschien dan niet meer zo erg nodig... Zeker voor Aachen niet, want, dat heeft dna al een IC...
Btw: is daar niet eens sprake geweest van een diesel Eupen-Welkenraedt-Aachen, zoals aan de nederlandse kant?
Groeten,
Joris De Mol
Waarom een diesel? Eupen en Welkenraedt-Aachen staan toch onder draad?
R4C-Fan

Bericht door R4C-Fan »

Und zwar mit belgischem Strom bis Aachen in die Halle :D
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Men zou dan beter ineens de IC F Quivérain-Luik doortrekken naar Eupen , die crosst dan toch half het land af.. er zijn nog zo'n voorbeelden : de IC D Lille-Cherleroi-Namen-Luik (duurt ook al 2u30) en de IC K Gent-Genk (ook 2u30)

De IC A en de IC F spannen de kroon met resp. 3u en 2u40 .. dus 20 minuten of een halfuur bij die laatste zullen het nu ook niet meer maken..

En anders moet men als men de IC F verlengt aan de ene zijde (Eupen) ze aan de andere zijde inkorten hé.. wat als men de IC F laat beginnen in Mons ipv Quivérain ? Zal al toch een verbetering zijn denk ik , want op recente foto's ziet Quivérain er wel echt verlaten uit (en dan nog te denken dat dat klein stukje in de jaren'90 nog geëlektrificeerd is geweest enkel voor de M4'en in trek-duw te kunnen laten komen !! :shock: )

Op Belrail (waar ik ook de relaties opzoek , ken ze niet allemaal vanbuiten) staat immers dat met IC-IR'98 de IC F elke 2 uur verlengd werd naar Verviers om aansluiting te geven met de Thalys (stopte die toen daar dan ook ? :? ).. ergens werd dat dan in 2000 of 2001 teruggedraaid en zitten we in de huidige situatie.Het is dus niet ondenkbaar dat met de indienststelling van L3 en levering van nieuwe locomotieven in 2009 uiteindelijk de IC F naar Eupen gaat en de IC A naar Aken .. :wink:
R4C-Fan

Bericht door R4C-Fan »

Auf der Linie 3 kommst du nicht nach Verviers.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Joris schreef:Hallo,
Of misschien zou een IR Eupen-Welkenraed-Verviers-Luik wel een oplossing kunnen zijn... Dan heeft men een uurlijkse verbinding tussen Welkenread en Luik, en voor Aachen en Eupen is dta misschien dan niet meer zo erg nodig... Zeker voor Aachen niet, want, dat heeft dna al een IC...
Btw: is daar niet eens sprake geweest van een diesel Eupen-Welkenread-Aachen, zoals aan de nederlandse kant?
Groeten,
Joris De Mol
Joris er was sprake van een diesel eupen aachen via raeren :-)
althans van duitse kant was men daar toch vragende partij voor, tot op heden enkel bij vragen gebleven, zoals je weet hangt op dat deel van lijn 49 geen draad :-)
Plaats reactie