Tim schreef:De grootste helft zijn I10'en, enkel de 3 laatste I6'en voor zover ik het goed kan zien
Een helft kan nooit groter of kleiner zijn dan de andere helft
Het is volgens mij 7x I10 + 3x I6. I6 kan je herkennen aan de lagere schortplaten (of hoe je dat noemt) tussen de draaistellen in. Bij I10 kan je er zo onder door kijken, bij I6 niet. Of zijn er nog uitzonderingen?
Er zat weer eens een I10 in Zwitserland.. ook een tijdje geleden nu de Vauban/Iris met SBB-materieel rijden..
Blijkbaar was hij nog niet lang uit revisie, daar de verf nog blinkt..
Aan het opschriftenrooster konden ze wel wat meer aandacht besteden, ondertussen bestaan J (Joegoslavië) , DR (DDR) en CS (Tsjechoslowakije) al 15 jaar niet meer maar ze staan er nog altijd in
tja als die afkortingen officieel nog niet veranderd zijn zullen ze die nog een tijdje blijven gebruiken he
normaal zit in de vauban nog steeds een i10 of i6 die meegaat tot basel dus zo merkwaardig is het niet , wat wel al twee keer gebeurd is dit jaar dat de trein extra zwitserse rijtuigen meebrengt en het dan meestal klassieke groene rijtuigen zijn van sbb (type ontsnapt me effe) die je hier nog heeeeeeeeeeel zelden ziet.
Als je het hebt over klassieke groene Zwitserse rijtuigen, dan denk ik als eerste aan EW-I of II. EW-IV zijn juist moderne rijtuigen uit de jaren negentig.
euh idd joris heeft gelijk, was wat te snel geweest komt doordat ze uiterlijk niet zo heel veel verschillen (beetje te veel vroeges doen en dan zie je blijkbaar ni meer zo nauw)