filmkes over klappers
filmkes over klappers
beste,
op een bepaalde website vind men filmkes terug van een 77 of 78 die klappers doet ontploffen terwijl er verschilende staan op te kijken... Zijn dit een soort testen?
op een bepaalde website vind men filmkes terug van een 77 of 78 die klappers doet ontploffen terwijl er verschilende staan op te kijken... Zijn dit een soort testen?
merci voor de link, ik had geen zin om het te zoekenPatrick schreef:Ken uw forumZie fototopicje hierover.

http://www.treinbestuurder.be bedoelt hij denk ik, daar staan een 2 tal filmpjes op van 77 en MW41 die klappers afrijden , maar aangezien de webmaster in opleiding is , neem ik aan dat deze instructie activiteiten zijn 

In welke noodsituatie worden die dingen dan gebruikt?
Seingever die een wissel verkeerd heeft omgelegd en nog snel zijn huisje uitrent om klappers op het spoor te leggen omdat hij op geen enkele andere manier de TB kan waarschuwen ofzoiets?
Maar dat kan allemaal bijna niet voorkomen, en tegenwoordig heeft iedereen een GSM enz...
Seingever die een wissel verkeerd heeft omgelegd en nog snel zijn huisje uitrent om klappers op het spoor te leggen omdat hij op geen enkele andere manier de TB kan waarschuwen ofzoiets?
Maar dat kan allemaal bijna niet voorkomen, en tegenwoordig heeft iedereen een GSM enz...
dit word gebruikt in volgende gevallen
begrenzing van baanvak buiten dienst, bij werken dus, aangevuld met een rode vlag
een trein die in nood staat na een ongeval (met personen of voertuigen) zal men ook zo beveiligen, dit kan op korte afstand of lange afstand (al naargelang men overeenkomt met traffic controle, zoals de reglementering het dus voorziet)
begrenzing van baanvak buiten dienst, bij werken dus, aangevuld met een rode vlag
een trein die in nood staat na een ongeval (met personen of voertuigen) zal men ook zo beveiligen, dit kan op korte afstand of lange afstand (al naargelang men overeenkomt met traffic controle, zoals de reglementering het dus voorziet)
en op historische spoorlijnen worden deze bij een ongeval gelegd en word er afgedekt op kleine afstand dit geschied als volgt: mobiele handsein plaatsen(rode vlag bij dag of rode lamp/toorts met rode vlam bij donker of zeer slechte zichtbaarheid) en klappers. Het mobiele handsein moet 10m opwaarts van de hinder worden geplaatst. De 3 klappers worden geplaatst op 200, 210 en 220 m geplaatst. Deze spoorlijnen worden zo afgedekt omdat ze een lage referentiesnelheid hebben. Hopelijk brengt dit wat verduidelijking.