Afschaffing 2 IC's tussen Brussel en Amsterdam
De varkensneus die de benelux vervangt is niet de IR, maar wel een extra die in de dienstregeling van de Benelux rijdt. Dit kan makkelijk aangezien die blijkbaar altijd onder Antwerpen door mogen. Indien Nederland ook vervanger stelt aan zelfde perron kan overstappen vlot.FlyingDutchman schreef:Maar dat overstappen gaat dan op een IR ipv een IC. Die IC zou dan pas stoppen in Antwerpen. Die IR stopt op elk klein stationetje tussen Roosendaal en Antwerpen. Ik denk dat een IC die verloren tijd met de locwissel makkelijk goed kan maken door veel minder te stoppen.
Dit lijkt met het tegenwoordig ook doordeweeks via Antwerpen Centraal rijden te maken te hebben.SteC schreef:In vele gevallen staat de benelux naar Nederland trouwens bijna 10 minuten stil in Roosendaal. De dienstregeling is blijkbaar ruim berekend.
Hier wordt volgens de NMBS-website om .33 vertrokken, waar dit in de oude situatie doordeweeks om .31 uit Berchem was. Mogelijk dat hier enige rijtijdwinst optreedt, waardoor de trein eerder de grens over is. Aangezien in Nederland de dienstregeling ongewijzigd gebleven is, levert dit een lange stilstand op.
Overigens lijkt de rijtijd van de benelux naar Brussel enigzins ingekort tussen Dordrecht en Roosendaal sinds op 9 juli enkele wijzigingen in de Nederlandse dienstregeling doorgevoerd werden. De vertrekstaten en de treinaanwijzers komen echter niet met elkaar overeen: volgens eerstgenoemde wordt nog altijd om .38 vetrokken, de treinaanwijzers hebben het over .39...
Sinds de benelux door de tunnel in Antwerpen rijdt, is er heel veelk buffertijd ontstaan. De kale rijtijd (zonder buffer) Roosendaal - Antwerpen-Centraal is nu 21 minuten, terwijl er op werkdagen 24 voorzien is en in het weekend 26 minuten. In het weekend staat de Benelux bovendien nog net zo lang stil in Antwerpen-Centraal, alhoewel er niet meer moet worden kopgemaakt.Daniël schreef:Dit lijkt met het tegenwoordig ook doordeweeks via Antwerpen Centraal rijden te maken te hebben.SteC schreef:In vele gevallen staat de benelux naar Nederland trouwens bijna 10 minuten stil in Roosendaal. De dienstregeling is blijkbaar ruim berekend.
Hier wordt volgens de NMBS-website om .33 vertrokken, waar dit in de oude situatie doordeweeks om .31 uit Berchem was. Mogelijk dat hier enige rijtijdwinst optreedt, waardoor de trein eerder de grens over is.
Groetjes,
Rian
Vandaag volgens nederlandse bron proefritten met "zuurstok" benelux en Traxx in Nederland. Licht aan het eind van de tunnel ?rvdborgt schreef:Daniël schreef:Dit lijkt met het tegenwoordig ook doordeweeks via Antwerpen Centraal rijden te maken te hebben.SteC schreef:In vele gevallen staat de benelux naar Nederland trouwens bijna 10 minuten stil in Roosendaal. De dienstregeling is blijkbaar ruim berekend.
Groetjes,
Rian
theo
En ondertussen weinig verrassend meer: trein 639 is vanmiddag gestrand bij Amsterdam Lelylaan met technische problemen, gisteren stond het materieel voor de 628 nog op Rotterdam Centraal toen dit allang in België had moeten zijn.
Het defect van vandaag ontregelde het overige treinverkeer aanzienlijk, de binnenlandse IC 2465 die er vlak achter zit kwam bv. met een half uur vertraging in Den Haag aan.
Het defect van vandaag ontregelde het overige treinverkeer aanzienlijk, de binnenlandse IC 2465 die er vlak achter zit kwam bv. met een half uur vertraging in Den Haag aan.
Klopt, stond ook op teletekst Nederland.ronny schreef:De affiches zijn ondertussen aangepast. De afschaffing blijft tot december.dentheo schreef: Vandaag volgens nederlandse bron proefritten met "zuurstok" benelux en Traxx in Nederland. Licht aan het eind van de tunnel ?
theo
Wat ik gek vind is dat het dus één lok is die per dag één retourtje rijdt en die dan nog in Amsterdam blijft....Gaan ze die daar extra verplegen ???