homologatie G2000

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
5941

homologatie G2000

Bericht door 5941 »

donderdag komt een g2000 met passagiers
Laatst gewijzigd door 5941 op 08 aug 2007, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

Kunnen we ze dan op een andere manier zien?
dentheo

Re: homologatie G2000

Bericht door dentheo »

5941 schreef:donderdag komt een g2000 met passagiers zie bijlagen

Dei komt morgen aan DLC brengt hem naar Kimkempois zie BNX-214-4026045607_1_01-01.pdf
Is toch al gehomologeerd ??? SNCFFret en Rurtalbahn rijdt er toch mee ??

Wil Kimkempois zich kandidaat stellen om Vossloh loks te onderhouden ???

Of willen ze een deel van hun werkplaats verhuren (wat Antw Noord niet mocht ??)
msts.be

Bericht door msts.be »

dentheo schreef:Wil Kimkempois zich kandidaat stellen om Vossloh loks te onderhouden ???
!!!!!??? Waren die ook niet kandidaat om de BB36000 te gaan onderhouden !? Je weet toch dat de doop van de BB36009 met die 2 wapenschilden "Traction Kinkempois" en "Dunkerque Grande-Synthe" niet puur symbolisch was hé ? :? :roll:

Ik heb er m'n twijfels over.. het zal wel FNND zijn die het contract krijgt.. zoniet dan blijft Vossloh in Moers ze wel onderhouden..
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Maar, als het om het onderhoud zou gaan, waarom doet die loc dan een rit naar Leuven? Men wil volgens mij iets op de baan testen, niet van onderhoud, dan zou trouwens die loc naar de werkplaats van Kinkempois gaan, wat die nu niet doet.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

een mooie verzameling:
http://www.nicospilt.com/G2000.htm
nu ken ik ze ook 8)
grts
o
Adler

Bericht door Adler »

Als je het tweede document goed leest, vind je de reden in paragraaf 2 en in paragraaf 5.1:

Parcours d'homologation HLD G2000-3 D/B/NL

Vérification du système Mémor de la HLD G2000-3 D/B/NL

Het gaat hier dus blijkbaar over een test/homologatie van het Memor systeem van de G2000-3 die zowel Memor, PZB90 en ATBL-NL heeft.
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Adler schreef:Als je het tweede document goed leest, vind je de reden in paragraaf 2 en in paragraaf 5.1:

Parcours d'homologation HLD G2000-3 D/B/NL

Vérification du système Mémor de la HLD G2000-3 D/B/NL

Het gaat hier dus blijkbaar over een test/homologatie van het Memor systeem van de G2000-3 die zowel Memor, PZB90 en ATBL-NL heeft.
Volgens Akense bronnen gaat het om een zilverkleurige G2000 met symmetrische stuurpost.
msts.be

Bericht door msts.be »

Dat is dus eentje van ECR, EuroCargoRail, de continentale afdeling van EWS.. feitelijk is het nu van DB, want DB heeft EWS overgenomen en ECR is 100% van EWS, maar nu dus 100% van DB..

En aangezien ECR ook goed in Frankrijk boert zal FRET het steeds moeilijker en moeilijker te verduren krijgen.. B-Cargo iets minder, want ze werken mee met de privé (cfr.Veolia treinen op Belgisch gedeelte dat ik ooit verklaard heb..)

Voor een fototje van deze loks klik hier..
dentheo

Bericht door dentheo »

msts.be schreef:
dentheo schreef:Wil Kimkempois zich kandidaat stellen om Vossloh loks te onderhouden ???

Ik heb er m'n twijfels over.. het zal wel FNND zijn die het contract krijgt.. zoniet dan blijft Vossloh in Moers ze wel onderhouden..
Ik dacht dat Vosloh de sporen in Antwerpen Noord die ze huurden om de reeks 77+78 te "'tunen" wou blijven huren, om diensten aan te bieden aan NMBs en andere.... Dan mocht wel, niet, weer wel, uiteindelijk niet.
dentheo

Bericht door dentheo »

msts.be schreef:Dat is dus eentje van ECR, EuroCargoRail, de continentale afdeling van EWS.. feitelijk is het nu van DB, want DB heeft EWS overgenomen en ECR is 100% van EWS, maar nu dus 100% van DB..

En aangezien ECR ook goed in Frankrijk boert zal FRET het steeds moeilijker en moeilijker te verduren krijgen.. B-Cargo iets minder, want ze werken mee met de privé (cfr.Veolia treinen op Belgisch gedeelte dat ik ooit verklaard heb..)

Voor een fototje van deze loks klik hier..
Maar ik denk dat dit type lok GEEN homologatie Frankrijk heeft (mooie sabotage ?). Zelfs de SNCFFs G2000 ( Schijnpoort of is het Noord) zouden niet in Frankrijk toegelaten zijn... Wie kijkt in het kadertje ?
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

msts.be schreef:Dat is dus eentje van ECR, EuroCargoRail
Die is dinsdag via Montzen naar België gekomen.
Afbeelding Foto genomen bij Botzelaar. K denk dat ik nie de enige ben die hem heeft, want ik begreep later dat dr bij het bruggetje bij Nouvelaar een stuk of 8 man stonden...
maartenc

Bericht door maartenc »

op http://www.wallorail.be (rubriek actu) kan je ook enkele foto's vinden die genomen zijn van op het bruggetje.

kan iemand me vertellen wat voor opschrift langs de zijkant van g2000 op de loc staat?

grtz maarten
5941

Bericht door 5941 »

EURO CARGO RAIL
maartenc

Bericht door maartenc »

bedankt
Plaats reactie