Cisalpino Due

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Cisalpino Due

Bericht door Adler »

In Zwitserland zijn op donderdag 12/7 de eerste testritten gedaan met de tweede generatie Cisalpino kantelbaktreinen (ETR 610 of Cisalpino Due).
Deze treinen hebben een hydraulisch kantelbakmechanisme en worden gebouwd door Alstom Italië (vroegere FIAT).
Ze zijn toegelaten in Italië, Zwitserland en Duitsland, hebben een vermogen van 5500 kW en een Vmax van 250 km/h.
Twee stellen kunnen gekoppeld worden tot een trein met 14 wagens.
Cisalpino zal tot einde 2008 14 van deze treinen bekomen.
Iedereen die ooit een rit heeft gemaakt met de eerste generatie Cisalpino (ETR 470) zal kunnen bevestigen hoe fantastisch het is met zo een trein door de Alpen te rijden.
Spijtig genoeg komen ze niet meer naar Stuttgart. Ze worden ook al wat ouder en door de vele technische problemen zijn ze niet meer toegelaten in Duitsland.
Ze komen wel nog in Zwitserland.
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2066
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Voor foto's zie http://www.lok-report.de/news/news_europa_schweiz.html

Dit zou ideaal materieel zijn voor Brussel - Straatsburg - Basel - ...
Helaas is de kans klein dat de SNCF dit materieel ooit zal toelaten, gezien de Franse afkeer van kantelbakmaterieel.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die neus heeft precies wat gemeenschappelijke trekken met de HSA stellen
K V B
Berichten: 3384
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

FLV-FGSP schreef:Voor foto's zie http://www.lok-report.de/news/news_europa_schweiz.html

Dit zou ideaal materieel zijn voor Brussel - Straatsburg - Basel - ...
Helaas is de kans klein dat de SNCF dit materieel ooit zal toelaten, gezien de Franse afkeer van kantelbakmaterieel.
Een paar dagen terug las ik in "Der Bund" (de gazet van Bern, zeg maar) een interview met de baas van Cisalpino.
Deze ziet in een uitbreiding naar Frankrijk wel zitten. En tot België rijden zit er mischien ook wel in, ik heb dat ooit op een door Cisalpino gepubliceerd kaartje waarop het toekomstige net uitgetekend stond een lijn Milaan - Brussel via Bern, Basel, Straatsburg in luxemburg gezien.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

FLV-FGSP schreef:Voor foto's zie http://www.lok-report.de/news/news_europa_schweiz.html

Dit zou ideaal materieel zijn voor Brussel - Straatsburg - Basel - ...
Helaas is de kans klein dat de SNCF dit materieel ooit zal toelaten, gezien de Franse afkeer van kantelbakmaterieel.
Volgens mij komen de draaistellen nochtans van Althom. Dus die houding zal binnenkort veranderen....

Eerst SIG Nehausen Switserland toen verkocht Fiat (Fiastrato ofzo) en toen verder verkocht Alsthom. Nog wel altijd uit fabriek in Neuhausen aan de Rheinfall..
Fles

Bericht door Fles »

wat zijn die fransen ook een vervelende eigenheimers eigenlijk :x Je krijgt weleens het idee dat die liever reizen met een postkoets van eigen makelij dan met een Cisalpino van iemand anders. Ophouden moet dat.
Plaats reactie