LGV Est Européenne

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
tgv

LGV Est Européenne

Bericht door tgv »

een 2-daagse uitstap naar Frankrijk, die zelfs veel te kort was om daar alles te fotograferen!

GARE DE CHAMPAGNE-ARDENNE TGV
6 sporen: 2 voor TER's, 2 voor doorstromende en 2 voor stoppende TGV's/ICE's

VIADUCT BIJ TRAMERY
een kort en dan langer stuk viaduct
op de achtergrond loopt de lijn parallel met de A4

VIADUCT DU CANAL DE L'EST
een lengte van 309 meter en een daling van 1,38% van Parijs naar Straatsburg
aanschouw het nietig tgv-tje in het uigestrekte landschap

VIADUCT DE JAULNY
viaduct met lengte van 480 meter en op een hoogte van 50 meter, gewoon machtig om te zien, het prijskaartje ook: 20 700 000 euro
jammer dat ik hier geen hoogtewerker had, dan kon er wat meer van de TGV op :wink:
op de lijn onder het viaduct zeer veel goederentransport!

VIADUC DE LA MOSELLE
langste viaduct op de lijn: 1,5 km (ondersteund door 27 pijlers) en op een hoogte van 10 à 22 meter
op het einde van het viaduct een aansluiting op de gewone spoorlijn,
doordat bij Vandières een groot complex ligt van de RFF met materiaal voor de lgv, onderkomen voor arbeiders, ...

GARE LORRAINE TGV
ontgoocheling en dan toch weer niet:
dit station trekt zeer veel op dat van Champagne-Ardenne (gebrek aan inspiratie mss?), maar dan langs de andere kant een prachtige zonsondergang
hier maar 4 sporen (2 voor doorgaande en 2 voor te stoppen)
en dan 2 mooie afsluiters voor deze reportage:
Laatst gewijzigd door tgv op 19 apr 2016, 20:52, 9 keer totaal gewijzigd.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Indrukwekkende reportage! Met mooie foto's natuurlijk 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

schoon gemaakt :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

indrukwekkend, maar de LGV mediterannee lijkt mij toch iets afgewerkter :P
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Ahh erg mooi! Vooral die een-na-laatste foto vind ik echt geweldig! :D
timv

Bericht door timv »

Hoi @ TGV

Zeer prachtige foto's :!: . Hopelijk komt u website zo snel mogelijk online, dan kunnen we nog meer genieten van uw prachtige foto's :wink:
tgv

Re: LGV Est Européenne

Bericht door tgv »

bedankt voor al die positieve commentaar :lol:
Laatst gewijzigd door tgv op 16 aug 2007, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

mooie reportage, al ben ik niet te vinden voor die HST's
jumper

Bericht door jumper »

Schitterend! zitten enkele mooie plakken tussen. nog van dat
tom007

Bericht door tom007 »

mooie foto's
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Super .... dat is inderdaad nog wel eens leuk om te doen.

Rijd er vrij veel verkeer of is dat zo +-2 treinen per uur ?
tgv

Bericht door tgv »

Tommyken schreef:Super .... dat is inderdaad nog wel eens leuk om te doen.

Rijd er vrij veel verkeer of is dat zo +-2 treinen per uur ?
yep, het is inderdaad meer 2 treinen per uur en dan heb je ook af en toe eens de ICE 3 die passeert :D
enrico

Bericht door enrico »

prachtige foto's!!!!!
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Prachtige foto's.
Heb in juli gebruik gemaakt van de franse binnenlandse TGV-verbinding tussen Lyon en Avignon. En ik moet zeggen: chapeau. (en nog in het frans ook :lol: )
Vooral de duplexen zijn knappe bakken.

BDJ
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Bartjedj schreef: Heb in juli gebruik gemaakt van de franse binnenlandse TGV-verbinding tussen Lyon en Avignon. En ik moet zeggen: chapeau. (en nog in het frans ook :lol: )
Vooral de duplexen zijn knappe bakken.
Was het comfortabel genoeg :?: De TGV Nice-Brussel die ook over dat stuk komt is een paar ander mouwen.. natuurlijk heeft wordt die gereden met een TGV-R stel (iets ouder dan Duplex) maar dan nog..

Of ligt de LGV Med er nu écht zo slecht bij !? Tegen 320 is het alvast geen pretje: wiebelen en trillen alom.Dan was de 20 jaar oudere (!) LGV Sud-Est een wereld van verschil: bijna geen trillen en stukken comfortabeler, terwijl de hellingen er even sterk, soms sterker dan op de LGV Med zijn (40 ‰).. :shock:
Plaats reactie