Een Engel op de HSL-Zuid zuid... [HSL-Noord zuid...]

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Wover

Bericht door Wover »

Dat van die "reeks 28" lijkt me heel onwaarschijnlijk, dat zou in ieder geval te gek voor woorden zijn om heel de logica omver te werpen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Wover schreef:Dat van die "reeks 28" lijkt me heel onwaarschijnlijk, dat zou in ieder geval te gek voor woorden zijn om heel de logica omver te werpen.
doe er 10 af en je komt bij de nieuwe reeks 18 die in bestelling is :-)
Wover

Bericht door Wover »

Steven schreef:
Wover schreef:Dat van die "reeks 28" lijkt me heel onwaarschijnlijk, dat zou in ieder geval te gek voor woorden zijn om heel de logica omver te werpen.
doe er 10 af en je komt bij de nieuwe reeks 18 die in bestelling is :-)
Ja, maar ik neem aan dat men dat had gezet bij de Traxx dan? Dat blijkt toch min of meer uit de post van msts.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja vele mensen smijten de traxx en eurosprinter nogal snel door elkaar :-)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Wover schreef:Dat van die "reeks 28" lijkt me heel onwaarschijnlijk, dat zou in ieder geval te gek voor woorden zijn om heel de logica omver te werpen.
Het stond duidelijk op het infobord, reeks 2801-2803.Als het anders was zou ik het wel gezien hebben... :?
enrico

Bericht door enrico »

Heb er zelf een foto van 8) . Er staan er 3 in Antwerpen-Noord 1 staat aan die tentoonstelling daar in de TW (E 186 124) en 2 buiten in de 25Kv testzone naast de TW (E 186 123, E 186 125)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

voor een tijdelijke reeks kunnen ze die toch even goed 1401-1403 noemen, of desnood 1101-1103 of zelfs 1001-1003 maar 28 slaat eigelijk nergens op :roll: nuja vroeg of laat zal de 1001-1999 wel ongeveer vol zitten met meerspanningslocs en dan moeten ze toch in de 2001-2999 beginnen opvullen :P
enrico

Bericht door enrico »

tja de NMBS hé :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

en ik die dacht dat gehuurde locs altijd hun eigen nr behouden.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef:en ik die dacht dat gehuurde locs altijd hun eigen nr behouden.
Dacht ik ook het befaamde lange europese nummer... was misschien te lang voor de computer van NMBS ?
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

140km/h?

of hebben die die neusophaning niet en mogen ze meer?
Peche

Bericht door Peche »

Ik dacht eigenlijk dat die 160 deden...
Mijn stiefbroer deed mee aan de testritten en zei dat hij er 160 mee deed (in achteruit ook)...
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Kunnen ze beter bij paar 13'en doen zoals ze bij CFL doen, ECTS inbouwen en voor 200km/h voor L4.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Stijn D.C. schreef:140km/h?

of hebben die die neusophaning niet en mogen ze meer?
De TRAXX'en zijn nog maar enkel toegelaten als goederenloc (met max.snelheid 140), de toelating als reizigersloc (met max.snelheid 160) laat op zich wachten omdat:

a) bij de toelating een enorme papierwinkel nodig is die aan 3 diensten moet doorgestuurd worden: NMBS (als treinoperator), Infrabel (als homologering) en FOD Mobiliteit (als toelating).Let wel, toelating en homologering zijn niet hetzelfde: de homologering bewijst enkel dat de loc compatibel is met de infra van een bepaald land, de FOD Mobiliteit beslist uiteindelijk of hij ook dáádwerkelijk gaat rijden..

b) er problemen zijn met de 2 panto-regeling (geloof het of niet, men moest toch ooit eens een idiote maatregel uitvinden :evil:): normaal gezien moet bij de moderne locs dit niet meer gedaan worden bij aanzetten van welke trein dan ook, maar de NMBS heeft aan Bombardier gevraagd dat bij het tot stilstand komen (vanaf v <40 km/u) en bij het vertrekken van een trein de 2 pantos automatisch moeten worden opgelaten.Vanaf de snelheid hoger dan 40 km/u is komt de 2de automatisch neer..

c) er ook nog eens problemen zijn met EBULA, de computer die een elektronische dienstfiche weergeeft.Blijkbaar rijdt men in Duitsland niet vaak op tegenspoor (in D en NL is dat dus links, hier is dat rechts) want er zouden problemen zijn dat de computer de dienstfiche niet meer kan aflopen als de loc op TS komt (werkt blijkbaar dus met een kilometerteller ipv GPS).

Conclusie: in het beste geval zijn de locs midden volgend jaar als reizigerslocs gehomologeerd zodat men dáádwerkelijk in de zomer van 2008 met de Brecht-shuttles van start kan gaan.. maar laten we nog niet teveel hopen.. :roll:
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2066
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

msts.be schreef: De TRAXX'en zijn nog maar enkel toegelaten als goederenloc (met max.snelheid 140), de toelating als reizigersloc (met max.snelheid 160) laat op zich wachten omdat:

a) bij de toelating een enorme papierwinkel nodig is die aan 3 diensten moet doorgestuurd worden: NMBS (als treinoperator), Infrabel (als homologering) en FOD Mobiliteit (als toelating).Let wel, toelating en homologering zijn niet hetzelfde: de homologering bewijst enkel dat de loc compatibel is met de infra van een bepaald land, de FOD Mobiliteit beslist uiteindelijk of hij ook dáádwerkelijk gaat rijden..
Werk aan de winkel voor het meldpunt Kafka?
msts.be schreef: b) er problemen zijn met de 2 panto-regeling (geloof het of niet, men moest toch ooit eens een idiote maatregel uitvinden :evil:): normaal gezien moet bij de moderne locs dit niet meer gedaan worden bij aanzetten van welke trein dan ook, maar de NMBS heeft aan Bombardier gevraagd dat bij het tot stilstand komen (vanaf v <40 km/u) en bij het vertrekken van een trein de 2 pantos automatisch moeten worden opgelaten.Vanaf de snelheid hoger dan 40 km/u is komt de 2de automatisch neer..
Afschaffen, die 2 panto-regeling!
msts.be schreef: c) er ook nog eens problemen zijn met EBULA, de computer die een elektronische dienstfiche weergeeft.Blijkbaar rijdt men in Duitsland niet vaak op tegenspoor (in D en NL is dat dus links, hier is dat rechts) want er zouden problemen zijn dat de computer de dienstfiche niet meer kan aflopen als de loc op TS komt (werkt blijkbaar dus met een kilometerteller ipv GPS).
Kunnen ze dat niet tijdelijk op papier doen?
msts.be schreef: Conclusie: in het beste geval zijn de locs midden volgend jaar als reizigerslocs gehomologeerd zodat men dáádwerkelijk in de zomer van 2008 met de Brecht-shuttles van start kan gaan.. maar laten we nog niet teveel hopen.. :roll:
Heb je geen beter nieuws? Betekent ook dat de redding voor de Benelux nog veraf is... Grrr, waar is mijn Prozac?
Plaats reactie