En het is alsof deze trein alsmaar dichter en dichter bij zijn voorganger "Ski Express" aan het komen is!
Treski 2007-2008
-
Trainspotterke
Treski 2007-2008
Deze winter rijdt de Treski, de wintersporttrein van de NMBS, voor de derde maal in zijn bestaan 4 maal heen en terug naar Zell-am-See.
En het is alsof deze trein alsmaar dichter en dichter bij zijn voorganger "Ski Express" aan het komen is!
Tijdens het eerste jaar reden er enkel maar I6- en I10-rijtuigen 2de klas mee die enkel maar voorzien zijn van zitplaatsen. Het jaar erop, vorig jaar dus, reed er toch ook al een restauratierijtuig mee in de samenstelling. Nieuwigheid dit jaar is dat er ook ligrijtuigen zullen meerijden, wat het comfort aanzienlijk verhoogt en hopelijk ook extra klanten lokt.
En het is alsof deze trein alsmaar dichter en dichter bij zijn voorganger "Ski Express" aan het komen is!
-
Fles
-
Trainspotterke
mij lijkt het idee van ligrijtuigen eigelijk absoluutniet kansloos, er is daar zeker een publiek voorFles schreef:wel redelijk kansloos dat het 2 jaar duurt om te bedenken dat op een overnightverbinding ligrijtuigen *misschien wel handig zouden kunnen zijn*, maar goed. Fijn dat ze er nu zijn in ieder geval
Hallo,
Dat er publiek is, bewijst ook de lengte van die trein, de Bergland Expres voerde (met Rotterdam erbij) vorig jaar met Krokus 30 lig en slaaprijtuigen naar de skigebieden...
Er stond wel op de site dat er dit jaar géén restauratie aan boord is, helaas...
Groeten,
Joris De Mol
Natuurlijk is er voor lig(en slaap)rijtuigen nog een publiek, enige probleem... dat publiek zit momenteel op 'de verkeerde' trein...Shrek schreef:mij lijkt het idee van ligrijtuigen eigelijk absoluutniet kansloos, er is daar zeker een publiek voorFles schreef:wel redelijk kansloos dat het 2 jaar duurt om te bedenken dat op een overnightverbinding ligrijtuigen *misschien wel handig zouden kunnen zijn*, maar goed. Fijn dat ze er nu zijn in ieder geval
Dat er publiek is, bewijst ook de lengte van die trein, de Bergland Expres voerde (met Rotterdam erbij) vorig jaar met Krokus 30 lig en slaaprijtuigen naar de skigebieden...
Er stond wel op de site dat er dit jaar géén restauratie aan boord is, helaas...
Groeten,
Joris De Mol
-
Fles
Huh? Nu eindelijk slaaprijtuigen, maar dan weer geen restauratie?
Waar zijn die lui mee bezig joh? 
In plaats van dat ze even een half uurtje gaan rondkijken bij CityNightLine of Corail Lunéa... Nee hoor, het wiel moet weer opnieuw uitgevonden worden. En met een kenmerkende snelheid, mogen we wel zeggen.
In plaats van dat ze even een half uurtje gaan rondkijken bij CityNightLine of Corail Lunéa... Nee hoor, het wiel moet weer opnieuw uitgevonden worden. En met een kenmerkende snelheid, mogen we wel zeggen.
Hallo,
Btw: Corail Lunéa scoort niet veel beter hoor! Eveneens geen slaaprijtuigen meer (exit T2 in december
), en resto/disco rijtuigen zijn er daar ook niet. Het enige is dat er in sommige garnituren rijtuigen zitten waar er in een compartiment een drank automaat geplaatst is, en zo een klein drinkplaatsje gecreëerd is...
CityNightLine, dat is natuurlijk wat anders... Dat ziet er tiptop in orde uit.
Groeten,
Joris De Mol
Ps: Slaaprijtuig= Compartiment voor 1-3 personen, eventueel met tussendeur naar een volgend compartiment zoals de Mu en de WLAB30, en eigen wastafel. WC meestal op de gang, soms (al dan niet met douche) in het compartiment zelf. (afkorting: WL)
Ligrijtuig= Compartiment 4-6 personen. Wasgelegenheid en WC op de gang. (afkorting: c, tesamen met de klasse dus bvb: Ac, Bc AcBc)
Er komen nog steeds geen SLAAPrijtuigen, maar enkel LIGrijtuigen... T2's en WLAB30's zullen dus niet in Treski te zien zijn...Fles schreef:Huh? Nu eindelijk slaaprijtuigen, maar dan weer geen restauratie?Waar zijn die lui mee bezig joh?
In plaats van dat ze even een half uurtje gaan rondkijken bij CityNightLine of Corail Lunéa... Nee hoor, het wiel moet weer opnieuw uitgevonden worden. En met een kenmerkende snelheid, mogen we wel zeggen.
Btw: Corail Lunéa scoort niet veel beter hoor! Eveneens geen slaaprijtuigen meer (exit T2 in december
CityNightLine, dat is natuurlijk wat anders... Dat ziet er tiptop in orde uit.
Groeten,
Joris De Mol
Ps: Slaaprijtuig= Compartiment voor 1-3 personen, eventueel met tussendeur naar een volgend compartiment zoals de Mu en de WLAB30, en eigen wastafel. WC meestal op de gang, soms (al dan niet met douche) in het compartiment zelf. (afkorting: WL)
Ligrijtuig= Compartiment 4-6 personen. Wasgelegenheid en WC op de gang. (afkorting: c, tesamen met de klasse dus bvb: Ac, Bc AcBc)
