SteC schreef:het is inderdaad de 2de week dat de ICG v&an 6u42 in Oostende met klassiek gereden wordt. Blijkbaar hebben ze materiaalgebrek. Gelukkig zijn er in oostende altijd gedeklasseerde plekjes 1ste klas .
En hoe moet je in een niet gemoderniseerd klassiekje te weten komen of er eerste klasse is gedeclasseerd ?
SteC schreef:het is inderdaad de 2de week dat de ICG v&an 6u42 in Oostende met klassiek gereden wordt. Blijkbaar hebben ze materiaalgebrek. Gelukkig zijn er in oostende altijd gedeklasseerde plekjes 1ste klas .
En hoe moet je in een niet gemoderniseerd klassiekje te weten komen of er eerste klasse is gedeclasseerd ?
door de fel gevende gele briefjes die de TBG op de deuren plakt
Wover schreef:Zo'n briefjes heb ik precies toch nog nooit zien hangen :).
Lijkt me logisch: het gebruik ervan zou beperkt moeten worden tot echt uitzonderlijke omstandigheden. Op sommige treinen zijn ze echter voorgeschreven en vind je er dagelijks als de TBG zijn werk doet.
HLE 2302 schreef:dit vind ik spijtig, ms69 en 13+I11 vind ik (sorry) nog altijd beter dan de M6 rijtuigen, en van waar halen ze in hemelsnaam al die 27ers met MUX
I11 zijn ook beter geveerd en geschokdempt (nieuw woord? ) dan de M6'en.
momenteel zijn er 40 27'ers met mux (de 2721-2760). Dat zijn er al veel maar op termijn nog te weinig (er zijn immers 50 stuurstanden M6 gebouwd/in aanbouw).
50 stuurstanden op 370 rijtuigen wil dus zeggen dat op enkele P-treintjes na bijna alle M6-treinen met stuurrijtuig zullen rijden, dus 50 27'ers mux + 10 gewone (of mux, maakt niet uit) zijn voldoende voor alle M6 in belgië te trekken
Stijn D.C. schreef:Vergeet niet, dat ze de 13 ook nog alijd met M6Bdx kunnen laten rijden.
40 13-nen zijn voor de goederen, en op zen minst 14 zijn er nog nodig voor met de I11-jes rond te sjezen. Die 6 anderen zouden idd wel naar luxemburg kunnen rijden met M6 misschien kunnen ze zelfs een 3000 van de CFL ervoor hangen
Stijn D.C. schreef:Vergeet niet, dat ze de 13 ook nog alijd met M6Bdx kunnen laten rijden.
40 13-nen zijn voor de goederen, en op zen minst 14 zijn er nog nodig voor met de I11-jes rond te sjezen. Die 6 anderen zouden idd wel naar luxemburg kunnen rijden met M6 misschien kunnen ze zelfs een 3000 van de CFL ervoor hangen
Dat is nu al het geval he . Die 3000 moet in Luxemburg dan wel van kant wisselen .
op de ic naar luxemburg is nog enkel de 3005 in dienst de andere twee worden door een reeks 13 gesleept, de stuurrijtuigen zouden er daar vooral voor zorgen dat het rondrijden niet meer nodig is en dat het rangeerwerk in vorst (om van 5 naar 10 rijtuigen te veranderen) ook sneller kan. als ze per 5 rijtuigen telkens een stuurrijtuig voorzien.
Steven schreef:op de ic naar luxemburg is nog enkel de 3005 in dienst de andere twee worden door een reeks 13 gesleept, de stuurrijtuigen zouden er daar vooral voor zorgen dat het rondrijden niet meer nodig is en dat het rangeerwerk in vorst (om van 5 naar 10 rijtuigen te veranderen) ook sneller kan. als ze per 5 rijtuigen telkens een stuurrijtuig voorzien.
Moet er daar in Luxemburg nog steeds gedriehoekt worden met een rangeerloc van de CFL erbij?
In de tijd van de 20'ers deed men dat zo...
Groten,
Joris De Mol