En hoe moet je in een niet gemoderniseerd klassiekje te weten komen of er eerste klasse is gedeclasseerdSteC schreef:het is inderdaad de 2de week dat de ICG v&an 6u42 in Oostende met klassiek gereden wordt. Blijkbaar hebben ze materiaalgebrek. Gelukkig zijn er in oostende altijd gedeklasseerde plekjes 1ste klas.
Antwerpen-Oostende
-
Wover
door de fel gevende gele briefjes die de TBG op de deuren plaktWover schreef:En hoe moet je in een niet gemoderniseerd klassiekje te weten komen of er eerste klasse is gedeclasseerdSteC schreef:het is inderdaad de 2de week dat de ICG v&an 6u42 in Oostende met klassiek gereden wordt. Blijkbaar hebben ze materiaalgebrek. Gelukkig zijn er in oostende altijd gedeklasseerde plekjes 1ste klas.
?
-
Trainspotterke
Lijkt me logisch: het gebruik ervan zou beperkt moeten worden tot echt uitzonderlijke omstandigheden. Op sommige treinen zijn ze echter voorgeschreven en vind je er dagelijks als de TBG zijn werk doet.Wover schreef:Zo'n briefjes heb ik precies toch nog nooit zien hangen :).
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
treinbruno
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
zet er dan CR klassiekjes -- die zijn gemaakt om er mensen in te proppen (dwarse zetels)
Laatst gewijzigd door treinbruno op 24 sep 2007, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Stijn D.C.
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
I11 zijn ook beter geveerd en geschokdempt (nieuw woord?HLE 2302 schreef:dit vind ik spijtig, ms69 en 13+I11 vind ik (sorry) nog altijd beter dan de M6 rijtuigen, en van waar halen ze in hemelsnaam al die 27ers met MUX
momenteel zijn er 40 27'ers met mux (de 2721-2760). Dat zijn er al veel maar op termijn nog te weinig (er zijn immers 50 stuurstanden M6 gebouwd/in aanbouw).
50 stuurstanden op 370 rijtuigen wil dus zeggen dat op enkele P-treintjes na bijna alle M6-treinen met stuurrijtuig zullen rijden, dus 50 27'ers mux + 10 gewone (of mux, maakt niet uit) zijn voldoende voor alle M6 in belgië te trekken
-
Stijn D.C.
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
40 13-nen zijn voor de goederen, en op zen minst 14 zijn er nog nodig voor met de I11-jes rond te sjezen. Die 6 anderen zouden idd wel naar luxemburg kunnen rijden met M6Stijn D.C. schreef:Vergeet niet, dat ze de 13 ook nog alijd met M6Bdx kunnen laten rijden.
-
Wover
Dat is nu al het geval heShrek schreef:40 13-nen zijn voor de goederen, en op zen minst 14 zijn er nog nodig voor met de I11-jes rond te sjezen. Die 6 anderen zouden idd wel naar luxemburg kunnen rijden met M6Stijn D.C. schreef:Vergeet niet, dat ze de 13 ook nog alijd met M6Bdx kunnen laten rijden.misschien kunnen ze zelfs een 3000 van de CFL ervoor hangen
op de ic naar luxemburg is nog enkel de 3005 in dienst de andere twee worden door een reeks 13 gesleept, de stuurrijtuigen zouden er daar vooral voor zorgen dat het rondrijden niet meer nodig is en dat het rangeerwerk in vorst (om van 5 naar 10 rijtuigen te veranderen) ook sneller kan. als ze per 5 rijtuigen telkens een stuurrijtuig voorzien.
Hallo,
In de tijd van de 20'ers deed men dat zo...
Groten,
Joris De Mol
Moet er daar in Luxemburg nog steeds gedriehoekt worden met een rangeerloc van de CFL erbij?Steven schreef:op de ic naar luxemburg is nog enkel de 3005 in dienst de andere twee worden door een reeks 13 gesleept, de stuurrijtuigen zouden er daar vooral voor zorgen dat het rondrijden niet meer nodig is en dat het rangeerwerk in vorst (om van 5 naar 10 rijtuigen te veranderen) ook sneller kan. als ze per 5 rijtuigen telkens een stuurrijtuig voorzien.
In de tijd van de 20'ers deed men dat zo...
Groten,
Joris De Mol

