Internationaal spoorverkeer vrij vanaf 2010

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick

Internationaal spoorverkeer vrij vanaf 2010

Bericht door Patrick »

Plus:
- treinreizigers krijgen dezelfde rechten als vliegtuigreizigers (vanaf 2009)
- TB's krijgen Europese vergunning
- vergoeding bij vertragingen +1 u.
- vergoeding bij bagageverlies
- stellen moeten toegankelijker voor gehandicapten
(Bron en bron)
Steven

Bericht door Steven »

oei toegankelijker voor minder valide? da zal probs geven bij hst stellen denk ik want in mijn ogen zijn die niet echt vriendelijk op dat vlak.
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef:oei toegankelijker voor minder valide? da zal probs geven bij hst stellen denk ik want in mijn ogen zijn die niet echt vriendelijk op dat vlak.
Die toegankelijkheid kan je op verschillende manieren organiseren. Bij treinen die enkel op bemande stations stoppen is de aanwezigheid van personeel plus een mobiele rolstoellift voldoende.
Steven

Bericht door Steven »

euh ik heb het vooral over de deurbreedte en de inwendige vrije ruimte in de tgv treinen die mijn inziens ni veel toelaten voor mensen met een rolstoel.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Dus wil dat dan zeggen dat vanaf 2010 organisaties zoals DB en TTC met hun nachttreinen vrij dor Europa kunnen reizen zonder dat ze gehinderd worden door bvb de dure NMBS?
En dat we bijgevolg weer meer nachttreinen zullen krijgen?
Laten we hopen... Dat zou nog eens goed nieuws zijn!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

de dure nmbs zal hen niet hinderen, dure infrabel misschien wel :P
K V B

Bericht door K V B »

Shrek schreef:de dure nmbs zal hen niet hinderen, dure infrabel misschien wel :P
Infrabel kan aan TTC niet meer vragen dan ze aan anderen vragen. Ik verwacht echter dat de heropleving van de nachttrein naar België eerder door DB Nachtzug dan door TTC vooraangedreven zal worden.
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef:euh ik heb het vooral over de deurbreedte en de inwendige vrije ruimte in de tgv treinen die mijn inziens ni veel toelaten voor mensen met een rolstoel.
Moderne treinen hebben in de regel wel een rijtuig dat intern rolstoel toegankelijk is (met een rolstoeltoegankelijk toilet. Zelfs de TGV heeft dat.
Steven

Bericht door Steven »

welk rijtuig is dat dan op een tgv mijn oog is er zeker nog niet op gevallen.
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:welk rijtuig is dat dan op een tgv mijn oog is er zeker nog niet op gevallen.
ik dacht altijd dat de deur aan het barrijtuig groter was dan de anderen, maar of het echt zo is weet ik niet :P
Fles

Re: Internationaal spoorverkeer vrij vanaf 2010

Bericht door Fles »

Patrick schreef: - vergoeding bij bagageverlies
:?: Je moet toch nog steeds gewoon zelf op je eigen tas letten? :?
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
K V B schreef:
Shrek schreef:de dure nmbs zal hen niet hinderen, dure infrabel misschien wel :P
Infrabel kan aan TTC niet meer vragen dan ze aan anderen vragen. Ik verwacht echter dat de heropleving van de nachttrein naar België eerder door DB Nachtzug dan door TTC vooraangedreven zal worden.
De anderen, dat is inclusief de NMBS, dus ze zullen INT-treinen niet onmogelijk maken denk ik.
TTC zal het dan normaalgezien veel gemakkelijker hebben, want bvb de autotrein komt om die reden niet van de grond...
En DB kan nu zonder de NMBS rijden, in Berlijn een Br 189 voor de trein, en hups naar Parijs! (via België) Hopelijk willen ze dan toch de periode 15/12/08-01/01/2010, perslot van rekening maar 1 jaar via België blijven rijden.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Patrick

Bericht door Patrick »

Shrek schreef:
Steven schreef:welk rijtuig is dat dan op een tgv mijn oog is er zeker nog niet op gevallen.
ik dacht altijd dat de deur aan het barrijtuig groter was dan de anderen, maar of het echt zo is weet ik niet :P
Geplukt van de tgv-site:
Dans le train

• Un emplacement réservé aux personnes se déplaçant en fauteuil roulant est aménagé dans chaque train. Situé en 1ère classe, il est accessible sur réservation avec un billet de 2nde classe ;

• Disponibles auprès des contrôleurs, des fauteuils roulants de petite dimension permettent de circuler plus facilement à bord.
Plaats reactie