Internationaal spoorverkeer vrij vanaf 2010
Internationaal spoorverkeer vrij vanaf 2010
Plus:
- treinreizigers krijgen dezelfde rechten als vliegtuigreizigers (vanaf 2009)
- TB's krijgen Europese vergunning
- vergoeding bij vertragingen +1 u.
- vergoeding bij bagageverlies
- stellen moeten toegankelijker voor gehandicapten
(Bron en bron)
- treinreizigers krijgen dezelfde rechten als vliegtuigreizigers (vanaf 2009)
- TB's krijgen Europese vergunning
- vergoeding bij vertragingen +1 u.
- vergoeding bij bagageverlies
- stellen moeten toegankelijker voor gehandicapten
(Bron en bron)
Die toegankelijkheid kan je op verschillende manieren organiseren. Bij treinen die enkel op bemande stations stoppen is de aanwezigheid van personeel plus een mobiele rolstoellift voldoende.Steven schreef:oei toegankelijker voor minder valide? da zal probs geven bij hst stellen denk ik want in mijn ogen zijn die niet echt vriendelijk op dat vlak.
Hallo,
Dus wil dat dan zeggen dat vanaf 2010 organisaties zoals DB en TTC met hun nachttreinen vrij dor Europa kunnen reizen zonder dat ze gehinderd worden door bvb de dure NMBS?
En dat we bijgevolg weer meer nachttreinen zullen krijgen?
Laten we hopen... Dat zou nog eens goed nieuws zijn!
Groeten,
Joris De Mol
Dus wil dat dan zeggen dat vanaf 2010 organisaties zoals DB en TTC met hun nachttreinen vrij dor Europa kunnen reizen zonder dat ze gehinderd worden door bvb de dure NMBS?
En dat we bijgevolg weer meer nachttreinen zullen krijgen?
Laten we hopen... Dat zou nog eens goed nieuws zijn!
Groeten,
Joris De Mol
Moderne treinen hebben in de regel wel een rijtuig dat intern rolstoel toegankelijk is (met een rolstoeltoegankelijk toilet. Zelfs de TGV heeft dat.Steven schreef:euh ik heb het vooral over de deurbreedte en de inwendige vrije ruimte in de tgv treinen die mijn inziens ni veel toelaten voor mensen met een rolstoel.
Re: Internationaal spoorverkeer vrij vanaf 2010
Patrick schreef: - vergoeding bij bagageverlies


Hallo,
TTC zal het dan normaalgezien veel gemakkelijker hebben, want bvb de autotrein komt om die reden niet van de grond...
En DB kan nu zonder de NMBS rijden, in Berlijn een Br 189 voor de trein, en hups naar Parijs! (via België) Hopelijk willen ze dan toch de periode 15/12/08-01/01/2010, perslot van rekening maar 1 jaar via België blijven rijden.
Groeten,
Joris De Mol
De anderen, dat is inclusief de NMBS, dus ze zullen INT-treinen niet onmogelijk maken denk ik.K V B schreef:Infrabel kan aan TTC niet meer vragen dan ze aan anderen vragen. Ik verwacht echter dat de heropleving van de nachttrein naar België eerder door DB Nachtzug dan door TTC vooraangedreven zal worden.Shrek schreef:de dure nmbs zal hen niet hinderen, dure infrabel misschien wel
TTC zal het dan normaalgezien veel gemakkelijker hebben, want bvb de autotrein komt om die reden niet van de grond...
En DB kan nu zonder de NMBS rijden, in Berlijn een Br 189 voor de trein, en hups naar Parijs! (via België) Hopelijk willen ze dan toch de periode 15/12/08-01/01/2010, perslot van rekening maar 1 jaar via België blijven rijden.
Groeten,
Joris De Mol
Geplukt van de tgv-site:Shrek schreef:ik dacht altijd dat de deur aan het barrijtuig groter was dan de anderen, maar of het echt zo is weet ik nietSteven schreef:welk rijtuig is dat dan op een tgv mijn oog is er zeker nog niet op gevallen.
Dans le train
• Un emplacement réservé aux personnes se déplaçant en fauteuil roulant est aménagé dans chaque train. Situé en 1ère classe, il est accessible sur réservation avec un billet de 2nde classe ;
• Disponibles auprès des contrôleurs, des fauteuils roulants de petite dimension permettent de circuler plus facilement à bord.