Modernisering M5'en
Modernisering M5'en
Na de M4 gaan ze waarschijnlijk onze West-Vlaanderen schuwe dubbeldekkers beginnen moderniseren! Wat gaat er allemaal aan gebeuren? Zetels of banken? Rode lichten vanachter? 160 km/h?
Yep dat klopt den Tuybens express is met M 5 dus niet klagen he!SIMPY.be schreef:P-trein Schaarbeek Kortrijk wordt met M5 gedaan, dus ze komen wél in West-Vlaanderen!!!
Maar idd, ook benieuwd wat ze in Cuesmes zullen uitsteken. En vooral wanneer?

Ik ben ook zeer benieuwd hoe die bij de treinreizigers zo geliefde M 5 dubbeldekkers gaan worden vernieuwd.
Ik zou alvast zeker deuren voorzien naar de verschillende afdelingen, want als de deuren in de winter in Denderleeuw 3 min. blijven openstaan is de volledige trein afgekoeld.
Deze week stond er in één van de 10 M 5 rijtuigen van de p-trein (8904) Schaarbeek - Oudenaarde ne grote plas water.

Volgende week duikpak meenemen dus..

Je verwart waarschijnlijk met de "semie Tuybens express" (7909), die is met M4 rijtuigen.SIMPY.be schreef:En de IC-T Hasselt-Oostende is ook met M5.
Ik bedoelde eigenlijk niet de Tuybens express, maar de gewone piekuur.
Is de T-e niet met een hele ram M4?
Den "Tuybens express" (7906) is met 8 M5, al jaren zo voor p (7906) behalve voor IC/IR 98, was de vroeger p-trein Poperinge - Schaarbeek met 11 M4 rijtuigen.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
In principe niet, want ze zouden naar't schijnt een omvormer per rijtuig krijgen, ipv nu één in het stuurrijtuig.treinbruno schreef:ik dacht dat het stuurstandrijtuig altijd achteraan moest hangen (hier hing er een vooraan - achter loc 2705 - ) zou er bij de gemoderniseerde nog altijd een stuurstandrijtuig moeten meerijden?
het moet niet, maar met 1 stuurrijtuig per 6 gewone rijtuigen (18/130)zou het nogal dom zijn de stuurrijtuigen aan de kant te laten staantreinbruno schreef:zou er bij de gemoderniseerde nog altijd een stuurstandrijtuig moeten meerijden?

Vermits er steeds meer lijnen geschikt gemaakt worden voor 160 km/h zou het logisch zijn deze rijtuigen daar ook voor aan te passen, al weet je met de nmbs natuurlijk nooit

het zou leuk zijn dat er is plaats komt om je baggage kwijt te kunnen op die M5'en. Als je nu als student met een tas daarop moet moet je die altijd maar in de mensne hun weg zetten. Mss al gewoon banken zoals tegenwoordig waar je plaats hebt tussen de banken om een tas weg te zetten. Al weten niet veel mense dat dat daarvoor dient en bekijken ze je raar als je er iets zet.
In de Italiaanse Eurostars staat dat zelfs aangegeven met een stickertjeStijn014 schreef:Mss al gewoon banken zoals tegenwoordig waar je plaats hebt tussen de banken om een tas weg te zetten. Al weten niet veel mense dat dat daarvoor dient en bekijken ze je raar als je er iets zet.

Maar heel vaak zijn die openingen in Belgische treinen net iets te klein voor een standaard valies.