Modernisering M5'en

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jonathan

Modernisering M5'en

Bericht door Jonathan »

Na de M4 gaan ze waarschijnlijk onze West-Vlaanderen schuwe dubbeldekkers beginnen moderniseren! Wat gaat er allemaal aan gebeuren? Zetels of banken? Rode lichten vanachter? 160 km/h?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

P-trein Schaarbeek Kortrijk wordt met M5 gedaan, dus ze komen wél in West-Vlaanderen!!!
Maar idd, ook benieuwd wat ze in Cuesmes zullen uitsteken. En vooral wanneer?
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

SIMPY.be schreef:P-trein Schaarbeek Kortrijk wordt met M5 gedaan, dus ze komen wél in West-Vlaanderen!!!
Maar idd, ook benieuwd wat ze in Cuesmes zullen uitsteken. En vooral wanneer?
Yep dat klopt den Tuybens express is met M 5 dus niet klagen he! :D



Ik ben ook zeer benieuwd hoe die bij de treinreizigers zo geliefde M 5 dubbeldekkers gaan worden vernieuwd.
Ik zou alvast zeker deuren voorzien naar de verschillende afdelingen, want als de deuren in de winter in Denderleeuw 3 min. blijven openstaan is de volledige trein afgekoeld.

Deze week stond er in één van de 10 M 5 rijtuigen van de p-trein (8904) Schaarbeek - Oudenaarde ne grote plas water. :(
Volgende week duikpak meenemen dus.. :D
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Duikbril AM86 schreef:Volgende week duikpak meenemen dus.. :D
En duikbril!
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Jonathan schreef:
Duikbril AM86 schreef:Volgende week duikpak meenemen dus.. :D
En duikbril!
Jamaar, die machinisten van Kortrijk en Oudenaarde kunnen niet overweg met duikbrillen, hé! :lol:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

En de IC-T Hasselt-Oostende is ook met M5.

Ik bedoelde eigenlijk niet de Tuybens express, maar de gewone piekuur.

Is de T-e niet met een hele ram M4?
Jonathan

Bericht door Jonathan »

SIMPY.be schreef:En de IC-T Hasselt-Oostende is ook met M5.
Vorig jaar in de week met I 10, in de weekend met M4. Enkel op EXT waren er M5 te zien
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

SIMPY.be schreef:En de IC-T Hasselt-Oostende is ook met M5.

Ik bedoelde eigenlijk niet de Tuybens express, maar de gewone piekuur.

Is de T-e niet met een hele ram M4?
Je verwart waarschijnlijk met de "semie Tuybens express" (7909), die is met M4 rijtuigen.
Den "Tuybens express" (7906) is met 8 M5, al jaren zo voor p (7906) behalve voor IC/IR 98, was de vroeger p-trein Poperinge - Schaarbeek met 11 M4 rijtuigen.
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Hmm... misschien gaan die lelijke eendjes toch nog wat "mooier" worden?
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 493
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Simpy,

kun je zo eens geen M5 tekenen in oude livrei en nieuwe toekomstige livrei (zoals je bij de Breaks gedaan hebt)? :) .... zou eens leuk zijn om het verschil te zien.

Van de varkensneuzen mag je het gerust ook es doen..... :lol:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

ik dacht dat het stuurstandrijtuig altijd achteraan moest hangen (hier hing er een vooraan - achter loc 2705 - ) zou er bij de gemoderniseerde nog altijd een stuurstandrijtuig moeten meerijden?
Bijlagen
let op het achterlicht - brussel zuid - trein naar welkenraedt 10/10/07
let op het achterlicht - brussel zuid - trein naar welkenraedt 10/10/07
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

treinbruno schreef:ik dacht dat het stuurstandrijtuig altijd achteraan moest hangen (hier hing er een vooraan - achter loc 2705 - ) zou er bij de gemoderniseerde nog altijd een stuurstandrijtuig moeten meerijden?
In principe niet, want ze zouden naar't schijnt een omvormer per rijtuig krijgen, ipv nu één in het stuurrijtuig.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

treinbruno schreef:zou er bij de gemoderniseerde nog altijd een stuurstandrijtuig moeten meerijden?
het moet niet, maar met 1 stuurrijtuig per 6 gewone rijtuigen (18/130)zou het nogal dom zijn de stuurrijtuigen aan de kant te laten staan :P
Vermits er steeds meer lijnen geschikt gemaakt worden voor 160 km/h zou het logisch zijn deze rijtuigen daar ook voor aan te passen, al weet je met de nmbs natuurlijk nooit :P
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

het zou leuk zijn dat er is plaats komt om je baggage kwijt te kunnen op die M5'en. Als je nu als student met een tas daarop moet moet je die altijd maar in de mensne hun weg zetten. Mss al gewoon banken zoals tegenwoordig waar je plaats hebt tussen de banken om een tas weg te zetten. Al weten niet veel mense dat dat daarvoor dient en bekijken ze je raar als je er iets zet.
Wover

Bericht door Wover »

Stijn014 schreef:Mss al gewoon banken zoals tegenwoordig waar je plaats hebt tussen de banken om een tas weg te zetten. Al weten niet veel mense dat dat daarvoor dient en bekijken ze je raar als je er iets zet.
In de Italiaanse Eurostars staat dat zelfs aangegeven met een stickertje ;).

Maar heel vaak zijn die openingen in Belgische treinen net iets te klein voor een standaard valies.
Plaats reactie