L3: eerste tests achter de rug
L3: eerste tests achter de rug
Auf der Hochgeschwindigkeitsstrecke zwischen Lüttich und Walhorn verkehren in diesen Tagen die ersten Züge. In der vergangenen Woche hat eine beauftragte Firma auf einer Teilstrecke von 36 Kilometern die ersten Tests durchgeführt. Dabei wird die Geschwindigkeit von 120 auf 286 Stundenkilometer gesteigert. Die Probeläufe sind nötig, um im Laufe des nächsten Jahres eine technische Genehmigung zu erhalten. Bei den Tests wird die Lärmbelästigung, die Qualität des Gleiskörpers und der Innendruck im Tunnel von Soumagne geprüft. In das Teilstück Lüttich - deutsche Grenze wurden bisher 830 Millionen EURO investiert.
09.10.2007 15:50 Regional - http://www.brf.be
09.10.2007 15:50 Regional - http://www.brf.be
Staat ondertussen op Vrtnieuws.net
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... d/1.192306#
Let vooral op wat Frédéric Petit op het einde zegt. Hij spreekt erover dat het mogelijk kan zijn om op deze lijn stopplaatsen in te planten zodat ook binnenlandse treinen op deze lijn kunnen rijden en de omwonenden ook mee kunnen profiteren.
Dit is toch wel vrij ondenkbaar, niet?
OK, op de NBS Köln-Rhein/main en NBS Nürnberg-Ingolstadt hebben ze van meet af aan enkele stopplaatsen (stations) op de hogesnelheidslijn ingeplant maar wel op commercieel interessantere plaatsen dan de gemeentes die hier in Belgie op de lijn liggen.
Droomt Dhr. Petit luidop of kan er toch een reele mogelijkheid zijn in de toekomst?
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... d/1.192306#
Let vooral op wat Frédéric Petit op het einde zegt. Hij spreekt erover dat het mogelijk kan zijn om op deze lijn stopplaatsen in te planten zodat ook binnenlandse treinen op deze lijn kunnen rijden en de omwonenden ook mee kunnen profiteren.
Dit is toch wel vrij ondenkbaar, niet?
OK, op de NBS Köln-Rhein/main en NBS Nürnberg-Ingolstadt hebben ze van meet af aan enkele stopplaatsen (stations) op de hogesnelheidslijn ingeplant maar wel op commercieel interessantere plaatsen dan de gemeentes die hier in Belgie op de lijn liggen.
Droomt Dhr. Petit luidop of kan er toch een reele mogelijkheid zijn in de toekomst?
Hallo,
Zo zou men zonder problemen de ICa naar Aken over Lijn 3 kunnen sturen, en zo Verviers en Welkenraedt overslaan, en lijn 37 enkel nog van een L en IR trein voorzien. Zo zou men het systeem van Noorderkempen en Haute Picardië kunnen toepassen: een station in the middle of nowhere ergens tussen 2 steden...
Een stoptrein lijkt me overdreven, want, dan moet je al met MW 41 of MS96 beginnen werken... Met maximum dus 120-160 kmph...
Groeten,
Joris De Mol
Zo zou men zonder problemen de ICa naar Aken over Lijn 3 kunnen sturen, en zo Verviers en Welkenraedt overslaan, en lijn 37 enkel nog van een L en IR trein voorzien. Zo zou men het systeem van Noorderkempen en Haute Picardië kunnen toepassen: een station in the middle of nowhere ergens tussen 2 steden...
Een stoptrein lijkt me overdreven, want, dan moet je al met MW 41 of MS96 beginnen werken... Met maximum dus 120-160 kmph...
Groeten,
Joris De Mol
op L 37 moet er zeker nog een IC naar eupen blijven, maar dit hoeft de IC-A niet te zijn he
een trein tegen 120 km/h over L3 zal perfect gaan, als die vlak na de Thalys/ICE/IC-A vertrekt. Zo verschrikkelijk lang is het traject niet he
een station in het midden van nergens kan er natuurlijk komen, met goede aansluiting op de E40. Maar iets gelijkaardig doet men al in Luik-guillemins.
Lokaal verkeer op L3 kan perfect, maar is totaal overbodig. Het geld kan beter naar andere projecten gaan

een trein tegen 120 km/h over L3 zal perfect gaan, als die vlak na de Thalys/ICE/IC-A vertrekt. Zo verschrikkelijk lang is het traject niet he

een station in het midden van nergens kan er natuurlijk komen, met goede aansluiting op de E40. Maar iets gelijkaardig doet men al in Luik-guillemins.
Lokaal verkeer op L3 kan perfect, maar is totaal overbodig. Het geld kan beter naar andere projecten gaan

-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Hallo,
Misschien heeft dit te maken met een TB die nog terug naar z'n depot moet (Welkenraedt verzekerd de ICa tussen Luik en Eupen). Op die manier staat de ICa ook in Welkenreadt, en kan de TB de volgende dag daar ook vertrekken.
Een betere verbinding naar Aachen zou mijn inziens misschien niet slecht zijn.
Groeten,
Joris De Mol
Is die ICa niet verzekerd met een MS 96 met stops in Aalst en Denderleeuw?treinbruno schreef:ook raar dat de laatste ICa nog tot welkenraedt (1.59u) moet rijden!
is die trein met 12 rijtuigen?
hoeveel volk zit daar in?
ik vindt toch dat die niet verder dan luik zou moeten rijden.
maar vind dat er ook een gewone trein (om het uur) naar aachen moet rijden - al dan niet via L3
Misschien heeft dit te maken met een TB die nog terug naar z'n depot moet (Welkenraedt verzekerd de ICa tussen Luik en Eupen). Op die manier staat de ICa ook in Welkenreadt, en kan de TB de volgende dag daar ook vertrekken.
Een betere verbinding naar Aachen zou mijn inziens misschien niet slecht zijn.
Groeten,
Joris De Mol
Dat moet wel de job van je leven zijn. Heel het jaar het land doorkruisen zonder er ook maar een keer iets van gezien te hebben.260689 schreef:Laatste IC-A van de dag van Oostande naar Welkenreadt word gedaan door bestuurder van Oostende die rijd tot Welkenreadt en dan vertrek den bestuurder 2u later terug als eerste IC-A Welkenreadt Oostende.
Oostende heeft daar een apparte reeks voor die met 4 of 5 mensen inzitten.
Is inderdaad de reeks D van depot Oostende.260689 schreef:Laatste IC-A van de dag van Oostande naar Welkenreadt word gedaan door bestuurder van Oostende die rijd tot Welkenreadt en dan vertrek den bestuurder 2u later terug als eerste IC-A Welkenreadt Oostende.
Oostende heeft daar een apparte reeks voor die met 4 of 5 mensen inzitten.
Klein reeksje maar : 3 man