KAF bestaat niet, het gaat hier wel degelijk om het Spaanse CAF, die rond deze periode nieuwe metrostellen aan de MIVB aan het leveren is..De Standaard schreef:Treinen voor GEN binnenkort besteld
De NMBS zou de treinen voor het gewestelijk expressnet rond Brussel (GEN) nog voor het einde van het jaar bestellen. Dat staat zaterdag in La Libre Belgique.
Vier bedrijven hebben een offerte gedaan. Eind oktober of volgende maand zou de spoorwegmaatschappij bekendmaken welk bod de voorkeur krijgt.
Het contract is 500 miljoen euro waard. Vier fabrikanten -Alstom, Bombardier, KAF en Siemens- hebben een bod gedaan. De eerste bestelling omvat een lot van 95 treinstellen.
Over één ding ben ik alvast tevreden: Stadler heeft hun gelukkig weerhouden van deel te nemen aan de offerte, zodat we al geen risico lopen om zo'n mooie stellen te laten besmeuren door vandalen.Liever wat simpelere stellen die ook sneller hersteld kunnen worden dan té luxeuse stellen die besmeurd rondrijden..
Vooralsnog wed ik op 2 paarden: oftewel gaan de 3 groten zich weer verenigen in een consortium om de order van de BR425 nog eens over te doen, maar dan voor België, oftwel gaat alleen Alstom met de eer lopen met hun Lirex-2.Plaatje van deze:

-Siemens: Desiro Classic in metro-versie !?

-Bombardier: Belgische versie van het nieuwe Transilien-stel !?
-CAF: treinversie van de nieuwe metrostellen die nu aan de MIVB geleverd worden !?

Pas op, ik gis alleen maar welke mogelijkheden er zijn vermits we enkel nog maar de 4 kansmakers weten, maar niet met welke treinen ze meedoen..
Ik hoop alleszins dat de francofiele liefde voor een laatste maal nog eens aanwakkert en er voor Alstom gekozen wordt, zoniet mogen de 3 groten zich verenigen en een Belgische BR425 maken.. met origineel "Quietschie" design natuurlijk, niet dat van de nieuwe NS Sprinters (ook een BR425-kloon) want dan mogen ze het direct afvoeren..