Heropening Beervelde

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Asterix

Bericht door Asterix »

Gregske schreef:
Jeroen schreef:Er zijn er hier die zouden zeggen: "Ge had maar nen dag vroeger de bus moeten pakken als je echt op tijd wou aankomen."

Dat van die 75 km/u op secundaire wegen is niet helemaal juist.
11.3. De snelheid van de voertuigen is volgens de aard van het voertuig, beperkt :
1° tot 75 km per uur voor de autobussen en autocars behalve op de onder 11.2.1° en 11.2.2° a) bedoelde wegen;
in 11.2.1° en 11.2.2° staat:
11.2. Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :

1° tot 120 km per uur :

a) op de autosnelwegen;
b) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn.

De snelheid van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton, van autobussen en autocars, is hier evenwel beperkt tot 90 km per uur.
2° tot 90 km per uur :

a) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting en de rijrichtingen gescheiden zijn door wegmarkeringen;
Awel, wat was ik juist aan het zeggen.
Ik had het over secundaire wegen. Hoeveel secundaire wegen zijn er in de Kempen die 2X2 rijstroken hebben waar je nog 90 km/h mag? Dat zou op die buslijn enkel zijn op de ring van Herentals. De rest is allemaal echt secundair. 8) betweterke toch :lol:

Ik heb wel mijn rij- en vaarbewijzen hoor. 8)
Niet zeveren, Greg. Je was weer over iets bezig waar je niets van afweet.... :roll:
Steven

Bericht door Steven »

on topic heren of ik verwijder dat geruzie gewoon..
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Steven schreef:on topic heren of ik verwijder dat geruzie gewoon..
En ik ook. :P
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Niet zeggen, gewoon doen.
Gregske

Bericht door Gregske »

Steven schreef:on topic heren of ik verwijder dat geruzie gewoon..
Doe maar, ik heb toch niets aan die meneer met zijn mivb-logo die met modder smijt. Ik start zo dadelijk nog een topic
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

11 November is het wapenstilstand :lol:
Duikbril AM86

Re: Heropening Beervelde

Bericht door Duikbril AM86 »

De feestelijke heropening van het station van Beervelde zal niet plaatsvinden op zondag 14 december, zoals aanvankelijk voorzien, maar op maandag 8 december, ruim een week vroeger. Let wel, we hebben het hier voor alle duidelijkheid over de officiële, symbolische, feestelijke opening, niet over de in gebuikname zelf.

De effectieve ingebruikname van het station, waarbij passagiers kunnen op- en afstappen in Beervelde, blijft behouden op 14 december, dag waarop overigens overal de nieuwe uurregelingen van de NMBS en De Lijn in voege gaan.

De uitbreiding van de buslijn naar Zaffelare blijft ook voor diezelfde datum voorzien.

Het nieuws voor de vervroegde datum was ook voor het gemeentebestuur een verrassing, maar de organisatie van die heropening is in handen van de NMBS en van Infrabel. Daar vindt men dat de officiële opening beter vooraf gebeurt en losgekoppeld is van de indienstname zelf. Een en ander zou ook te maken hebben met agenda's van prominenten die moeten kunnen aanwezig zijn.

Burgemeester Yves Deswaene en schepen van feestelijkheden Marie-Claire van Nieuwenhuyse bekijken nu hoe ze op de nieuwe datum kunnen inpikken. De heropening van het station is iets dat de burgemeester meer dan nauw aan het hart ligt, en hij wil bekijkenop welke manier de bevolking bij het evenement kan betrokken worden. 'Maar we moeten daar nu eerst met de collega's schepenen over praten', aldus de burgemeester.

Bron: Hier het artikel:

http://nieuwsblad.typepad.com/lochristi ... e-her.html
TEAM

Bericht door TEAM »

Twee foto's van het heraangelegd station van Beervelde. De officiële opening is voorzien op 08 december. Volgens het gemeentebestuur werkt men nog aan het festiviteitenprogramma voor die dag, want zeg nu zelf : een heropening van een treinstation zonder trein???
Bijlagen
beerveldestation2.jpg
beerveldestation.jpg
beerveldestation.jpg (37.04 KiB) 4418 keer bekeken
Steven

Bericht door Steven »

In mortsel liersesteenweg is men ook druk bezig geweest. Er staan schuilhuisje (twee per perron, maar op 1 perron kan men ook nog deels onder een brug schuilen). Nieuwe stationsbordjes (lichtgevende), plaats voor de dienstregeling.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Die perronhoogte van Beervelde is dat dezelfde hoogte als voor de GEN stations? want het lijkt zo laag??

De NMBS gebruikt verschillende hoogtes blijkbaar...
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Hoelang is Liersesteenweg eigenlijk dichtgeweest?

BDJ
Steven

Bericht door Steven »

liersesteenweg is nooit echt commercieel gebruikt geweest zover ik op de hoogte ben.
Mechanik

Bericht door Mechanik »

Liersesteenweg is altijd een stopplaats geweest ingeval mortsel-deurnsesteenweg en oude god niet bediend konden worden.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik heb het eens opgezocht: blijkbaar was eerst, in 1933, Mortsel en Liersesteenweg gepland (toen onder de naam Oude God), beide op lijn 27.
Maar de handelaars en de pendelaars waren er niet mee gediend dat zij enkel stations kregen op de minder bediende lijn 27, en lijn 25 Mortsel links liet liggen.
Een nieuw Oude God (het huidige) werd gebouwd, en de oude stopplaats werd nooit in dienst genomen.

BDJ
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Duikbril AM86 schreef:Die perronhoogte van Beervelde is dat dezelfde hoogte als voor de GEN stations? want het lijkt zo laag??

De NMBS gebruikt verschillende hoogtes blijkbaar...
Jazeker, de NMBS volhardt in het gebruiken van beide standaardhoogtes 55 en 76 cm bij mijn weten. Minder dan 55 cm mag niet meer bij nieuwe stations. Ik vermoed dat Beervelde 55 cm is.

Klopt het dat er geen bebouwing in de buurt is? op de foto's zie ik alleen weiland...

Groetjes,
Rian
Plaats reactie