Tegenspoor

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2664
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Ik zie je nog niet direct een spoorstaaf op de rails leggen :shock:
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Je kan het ook anders zien. Als je de techniek snapt. Dan snap je ook het probleem.
Ik geef alleen aan dat er meerdere wegen zijn om het doel te bereiken.

Geen Treinen. :twisted:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Wover

Bericht door Wover »

bedoelen jullie nu dat je als je met een metalen staaf eens leuk over een krokodil gaat, dat dat sein dan gaat dichtvallen?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Wover schreef:bedoelen jullie nu dat je als je met een metalen staaf eens leuk over een krokodil gaat, dat dat sein dan gaat dichtvallen?
Neen want een krokodil heeft niks met het dichtvallen van een sein te maken, je moet zorgen dat er stroom tussen beide rails kan vloeien.
sable

Bericht door sable »

Staaf over de twee rails, en ge krijgt ineens een dichtgevallen sein en een seinhuis vol mensen die zich afvragen waar die trein ineens vandaan kwam! :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23089
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

op een seinhuis doen ze geen controle op de permisieve seinen die automatisch openkomen als de sectie voorbij het sein veilig is, op een seinhuis zetten ze de seinen open die van nature uit gesloten blijven, de bediende seinen dus, dus als dit halfweg L50A is gaan ze dat niet merken op het seinhuis, wel gaat de bestuurder die deze sectie naderd merken dat het sein gesloten is en de nodige formaliteiten vervullen indien dit zo blijft
sable

Bericht door sable »

Wie had gezegd dat het staaf op automatische gesignaliseert spoor stond? Of was dat niet voor mij bedoelt?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23089
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voor zover ik weet had dat nog niemand gezegd :-) daarom dat ik het vermeld, bij bediende seinen staan die altijd toe he, die worden pas open gezet op het moment dat nodig is :-) permisieve seinen daarentegen staan altijd open als de sectie vrij is
sable

Bericht door sable »

Ik zou hoopen dat de seinhuis verder dan de bediende seinen kon zien, zo dat ze weten of er een trein de bediende sein benadert!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23089
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat kunnen ze nog net wel natuurlijk (ni meer als logisch) maar ze hebben geen zich op alle automatische seinen, daarvoor staan er gewoon te veel van die seinen
sable

Bericht door sable »

Ze kunnen toch zien dat het scherm ineens een nieuw rood stuk toont, toch?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23089
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het begin van zo een zonne word aangeduid met een klein rood lichtje, het is pas als het binnen die zone zelf van de bediende seinen is da het een lijntje is :-)
Wout

Bericht door Wout »

trainfreak schreef:
Tim schreef:Met een kabel die elektriciteit geleid kan je hetzelfde effect creëren, met als resultaat dat het sein die de sectie beveiligt zal dichtvallen.

Tip: niet doen :P
Met een ijzeren staaf gaat dat ook!
(Vraag me niet hoe ik dat weet :lol:)
Vraag me soms af of dit verstandig is om zulke dingen op een openbaar forum te zetten??
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23089
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

euh dit is nog niets, de 'speelse' dingen die jongeren al is op het spoor leggen is veel erger dan wat hier al omschreven is, ik ga niets vernoemen om geen ideekes te geven, ik denk da iedereen voor zich wel kan uitmaken wat hij al is horen vertellen heeft, zien gebeuren of zelf gedaan heeft, de klassieker is een muntstuk op de rail leggen, de rest laat ik aan jullie verbeelding over want daar wil ik het zelf niet over hebben, ter memo denk aan geert hoste zijn grap over de afkorting NMBS
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Nu ik zal wat plaatjes uit mijn werk laten zien. (Techneut Seinwezen NS)
Afbeelding Een zweer plaatje tijdens werkzaamheden bij Barendrecht.
Afbeelding Het beeldscherm van een treindienstleider in Utrecht.
Groen een geplande route.
Geel er staat daar een trein.
Wit gewoon spoor.
blauw gewoon spoor, maar zonder waslijn.
Afbeelding Een overweg op een museumlijn. Geheel zelf ontwerpen en bouwen.
Afbeelding Toekomst. De witte balk geeft aan dat men op cabine signalering rijdt.
Afbeelding Een sein dat getest wordt. En dan laten we alle lampen tegelijk branden. :lol:
Afbeelding Een meetrit met een dieselloc. Die wel het liefst zelf rijden. :lol:
Afbeelding De oude post H van Utrecht met een liniale kast. Hiermee sluit men uit dat er meerdere rijwegen tegelijk mogelijk zijn.
De rijwegen worden ingesteld door de knop naar links of rechts te draaien. De wissel worden op de zelfde manier bedient.
Afbeelding De knopjes aan de achterkant van het tableau.
Afbeelding Een van de laatste armseinen wordt verplaatst. Onder toezicht van ruim 10 man van Prorail en zo.
Afbeelding De technische ruimte waar alles de wissels en seinen uiteindelijk worden aangestuurd.

Alle foto's zijn Prive opnamen tijdens werkzaamheden.
Men mag de foto's niet gebruiken voor andere doeleinden.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Plaats reactie