DB wil ook door de Eurotunnel
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
DB wil ook door de Eurotunnel
De DB heeft een aanvraag ingediend om een verbinding uit te baten tussen Frankfurt /Keulen en London via Eurotunnel.
reistijd 4 en 5 uur.
Via hun dochterbedrijf EWS zijn ze ook al klant
reistijd 4 en 5 uur.
Via hun dochterbedrijf EWS zijn ze ook al klant
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Dat is juist en dat zal moeten beken worden welke de nodige aanpassingen zullen zijn op technisch gebied betreffende de compartimentering van de traction units,koppelingen ,évacuatie , ventilatie en fire detection equipment enz maar dat is een kluif voor de CIG(commission intergouvernementale) en DB.Shrek schreef:zeer leuk, maar de ICE-3 mag toch helemaal niet door de tunnel?
Het enige verschil is dat bij het ontwerpen van de €* en onze navettes we nog geen ervaring hadden bij de uitbating van de tunnel en zijn dagdagelijkse operations. Sindsdien zijn er al heel veel reglementeringen logisch aangepast zonder de veiligheid van de gebruikers in gevaar te brengen.
Anderzijds, als je zegt dat de ICE-3 er niet door mag rijst de vraag :is er ooit een aanvraag tot ingediend!
Waarschijnlijk kan er nog veel aangepast worden. Voor zover ik weet zal bijvoorbeeld de nieuwe Gotthard tunnel voor gewone klassieke treinen toegankelijk zijn, mits ze aan bepaalde brandveiligheids eisen voldoen en van een noodremonderbreking voorzien zijn.nighttrain schreef: Het enige verschil is dat bij het ontwerpen van de €* en onze navettes we nog geen ervaring hadden bij de uitbating van de tunnel en zijn dagdagelijkse operations. Sindsdien zijn er al heel veel reglementeringen logisch aangepast zonder de veiligheid van de gebruikers in gevaar te brengen.
Ik begrijp niet goed waarom voor de kanaaltunnel de eisen dan zoveel zwaarder zouden moeten zijn.
de zwaarste eisen zijn vooral afkomstig van de engelsen ivm illegalen en dergelijke mee.
naar veiligheid toe zie ik idd ook geen extra verschil tussen een tunnel onder het kanaal of onder de alpen. er staat nergens dat DB met ice 3 door de tunnel wil, misschien schaffen ze nieuw materieel aan als ze door de tunnel gaan.
naar veiligheid toe zie ik idd ook geen extra verschil tussen een tunnel onder het kanaal of onder de alpen. er staat nergens dat DB met ice 3 door de tunnel wil, misschien schaffen ze nieuw materieel aan als ze door de tunnel gaan.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
De eisen zijn niet zoveel zwaarder.K V B schreef:Waarschijnlijk kan er nog veel aangepast worden. Voor zover ik weet zal bijvoorbeeld de nieuwe Gotthard tunnel voor gewone klassieke treinen toegankelijk zijn, mits ze aan bepaalde brandveiligheids eisen voldoen en van een noodremonderbreking voorzien zijn.nighttrain schreef: Het enige verschil is dat bij het ontwerpen van de €* en onze navettes we nog geen ervaring hadden bij de uitbating van de tunnel en zijn dagdagelijkse operations. Sindsdien zijn er al heel veel reglementeringen logisch aangepast zonder de veiligheid van de gebruikers in gevaar te brengen.
Ik begrijp niet goed waarom voor de kanaaltunnel de eisen dan zoveel zwaarder zouden moeten zijn.
De mensen van Alptransit kommen regelmatig bij ons op bezoek om hun procedures te verfijnen en aan te passen. In feite is de lay out van hun tunnel dezelfde met uitzondering van de cross overs die bij ons in X vorm zijn en hij hun in 2Y. Wij hebben ook gewone goederentreinen met class 92 en de "enige " verschillen zijn onder meer de pressurisatie van de stuurposten , de compartimentering van de locos met afzonderlijke Halon gassen en speciale remblokken om het vonken (gensters)te vermijden.Maar we zullen wel de drukste blijven met een trein om de 3 minuten per richting.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
vanacht had ik iets te weinig tijd en heb ik bepaalde zaken vergeten.
De €* zijn remsysteem is zodanig ingeplant en beveiligd dat ingeval van brand in een van de voertuigen de trein de tunnel moet kunnen verlaten,alsook de immobilisatierem sterk genoeg,en automatisch moet zijn voor onze hellingen in de tunnel tot 11%.
als je ook het verschil ziet tussen de €* en de ICE 3M , is het feit dat de €* kan gesplitst worden in het midden (of dat was toch het idee) en hij in feite 2 "individuele locomotieven" heeft met een complete isolatie van de treinchef en bestuurder in hun eigen voertuig . Daartegen is de ICE 3M te vergelijken met een supersnel motorstel met motoren in de traktiebogies onder de rijtuigen.
De €* zijn remsysteem is zodanig ingeplant en beveiligd dat ingeval van brand in een van de voertuigen de trein de tunnel moet kunnen verlaten,alsook de immobilisatierem sterk genoeg,en automatisch moet zijn voor onze hellingen in de tunnel tot 11%.
als je ook het verschil ziet tussen de €* en de ICE 3M , is het feit dat de €* kan gesplitst worden in het midden (of dat was toch het idee) en hij in feite 2 "individuele locomotieven" heeft met een complete isolatie van de treinchef en bestuurder in hun eigen voertuig . Daartegen is de ICE 3M te vergelijken met een supersnel motorstel met motoren in de traktiebogies onder de rijtuigen.
Frankfurt/Keulen/Londen via Brussel: hoe zal dat in zijn werk gaan met de reizigers- en bagagecontrole?
Scenario? Reizigers vanuit Duitsland in Brussel-Zuid laten uitstappen, ICE vertrekt leeg naar Vorst voor veiligheidscontrole (waarschijnlijk moet ook het onderstel bekeken worden gezien er onderweg gestopt is in bv. Aachen en Luik), reizigers gaan door checkin/RX-controle, en stappen dan weer op de uit Vorst teruggekeerde ICE

Scenario? Reizigers vanuit Duitsland in Brussel-Zuid laten uitstappen, ICE vertrekt leeg naar Vorst voor veiligheidscontrole (waarschijnlijk moet ook het onderstel bekeken worden gezien er onderweg gestopt is in bv. Aachen en Luik), reizigers gaan door checkin/RX-controle, en stappen dan weer op de uit Vorst teruggekeerde ICE


-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Wie zegt dat de trein zal stoppen in Brussel Zuid? Aachen? Luik?Patrick schreef:Frankfurt/Keulen/Londen via Brussel: hoe zal dat in zijn werk gaan met de reizigers- en bagagecontrole?
Scenario? Reizigers vanuit Duitsland in Brussel-Zuid laten uitstappen, ICE vertrekt leeg naar Vorst voor veiligheidscontrole (waarschijnlijk moet ook het onderstel bekeken worden gezien er onderweg gestopt is in bv. Aachen en Luik), reizigers gaan door checkin/RX-controle, en stappen dan weer op de uit Vorst teruggekeerde ICE![]()
Indien wel , waarom al die bijkomende kontroles? Vandaag stoppen de €* toch ook in Lille europe,Fréthun(Calais),Ashford International om reizigers te laten op en afstappen voor beide richtingen! Dus zie ik niet goed de eventuele problemen. Dus in wezen is er geen verschilmet wat op heden al gebeurt.