DB wil ook door de Eurotunnel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
nighttrain

DB wil ook door de Eurotunnel

Bericht door nighttrain »

De DB heeft een aanvraag ingediend om een verbinding uit te baten tussen Frankfurt /Keulen en London via Eurotunnel.
reistijd 4 en 5 uur.
Via hun dochterbedrijf EWS zijn ze ook al klant
Shrek

Bericht door Shrek »

zeer leuk, maar de ICE-3 mag toch helemaal niet door de tunnel? :P
nighttrain

Shrek schreef:zeer leuk, maar de ICE-3 mag toch helemaal niet door de tunnel? :P
Dat is juist en dat zal moeten beken worden welke de nodige aanpassingen zullen zijn op technisch gebied betreffende de compartimentering van de traction units,koppelingen ,évacuatie , ventilatie en fire detection equipment enz maar dat is een kluif voor de CIG(commission intergouvernementale) en DB.
Het enige verschil is dat bij het ontwerpen van de €* en onze navettes we nog geen ervaring hadden bij de uitbating van de tunnel en zijn dagdagelijkse operations. Sindsdien zijn er al heel veel reglementeringen logisch aangepast zonder de veiligheid van de gebruikers in gevaar te brengen.
Anderzijds, als je zegt dat de ICE-3 er niet door mag rijst de vraag :is er ooit een aanvraag tot ingediend!
Patrick

Bericht door Patrick »

Wat in 1940 niet kon, zal dus misschien toch nog kunnen gebeuren: een Duitse invasie van het Verenigd Koninkrijk! :P
Fles

Bericht door Fles »

Shrek schreef:zeer leuk, maar de ICE-3 mag toch helemaal niet door de tunnel? :P
Misschien willen ze wel vriendjes worden met de Britten en laten ze de Eurostar-stellen gauw toe op het Duitse net ;)
K V B

Bericht door K V B »

nighttrain schreef: Het enige verschil is dat bij het ontwerpen van de €* en onze navettes we nog geen ervaring hadden bij de uitbating van de tunnel en zijn dagdagelijkse operations. Sindsdien zijn er al heel veel reglementeringen logisch aangepast zonder de veiligheid van de gebruikers in gevaar te brengen.
Waarschijnlijk kan er nog veel aangepast worden. Voor zover ik weet zal bijvoorbeeld de nieuwe Gotthard tunnel voor gewone klassieke treinen toegankelijk zijn, mits ze aan bepaalde brandveiligheids eisen voldoen en van een noodremonderbreking voorzien zijn.
Ik begrijp niet goed waarom voor de kanaaltunnel de eisen dan zoveel zwaarder zouden moeten zijn.
Steven

Bericht door Steven »

de zwaarste eisen zijn vooral afkomstig van de engelsen ivm illegalen en dergelijke mee.
naar veiligheid toe zie ik idd ook geen extra verschil tussen een tunnel onder het kanaal of onder de alpen. er staat nergens dat DB met ice 3 door de tunnel wil, misschien schaffen ze nieuw materieel aan als ze door de tunnel gaan.
nighttrain

K V B schreef:
nighttrain schreef: Het enige verschil is dat bij het ontwerpen van de €* en onze navettes we nog geen ervaring hadden bij de uitbating van de tunnel en zijn dagdagelijkse operations. Sindsdien zijn er al heel veel reglementeringen logisch aangepast zonder de veiligheid van de gebruikers in gevaar te brengen.
Waarschijnlijk kan er nog veel aangepast worden. Voor zover ik weet zal bijvoorbeeld de nieuwe Gotthard tunnel voor gewone klassieke treinen toegankelijk zijn, mits ze aan bepaalde brandveiligheids eisen voldoen en van een noodremonderbreking voorzien zijn.
Ik begrijp niet goed waarom voor de kanaaltunnel de eisen dan zoveel zwaarder zouden moeten zijn.
De eisen zijn niet zoveel zwaarder.
De mensen van Alptransit kommen regelmatig bij ons op bezoek om hun procedures te verfijnen en aan te passen. In feite is de lay out van hun tunnel dezelfde met uitzondering van de cross overs die bij ons in X vorm zijn en hij hun in 2Y. Wij hebben ook gewone goederentreinen met class 92 en de "enige " verschillen zijn onder meer de pressurisatie van de stuurposten , de compartimentering van de locos met afzonderlijke Halon gassen en speciale remblokken om het vonken (gensters)te vermijden.Maar we zullen wel de drukste blijven met een trein om de 3 minuten per richting.
nighttrain

vanacht had ik iets te weinig tijd en heb ik bepaalde zaken vergeten.
De €* zijn remsysteem is zodanig ingeplant en beveiligd dat ingeval van brand in een van de voertuigen de trein de tunnel moet kunnen verlaten,alsook de immobilisatierem sterk genoeg,en automatisch moet zijn voor onze hellingen in de tunnel tot 11%.
als je ook het verschil ziet tussen de €* en de ICE 3M , is het feit dat de €* kan gesplitst worden in het midden (of dat was toch het idee) en hij in feite 2 "individuele locomotieven" heeft met een complete isolatie van de treinchef en bestuurder in hun eigen voertuig . Daartegen is de ICE 3M te vergelijken met een supersnel motorstel met motoren in de traktiebogies onder de rijtuigen.
Steven

Bericht door Steven »

niet vergeten dat die eurostar iets langer is dan die ICE stellen he
bijna 400m voor de eurostar en als ik me niet vergis zal de ICE ergens rond een kleine 200m lang zijn
Patrick

Bericht door Patrick »

Frankfurt/Keulen/Londen via Brussel: hoe zal dat in zijn werk gaan met de reizigers- en bagagecontrole?
Scenario? Reizigers vanuit Duitsland in Brussel-Zuid laten uitstappen, ICE vertrekt leeg naar Vorst voor veiligheidscontrole (waarschijnlijk moet ook het onderstel bekeken worden gezien er onderweg gestopt is in bv. Aachen en Luik), reizigers gaan door checkin/RX-controle, en stappen dan weer op de uit Vorst teruggekeerde ICE :shock: :D
Steven

Bericht door Steven »

wie zegt dat die over brussel komt? met de nieuwe lijn in frankrijk vermoed ik dat ze via die reisweg willen rijden.
nighttrain

Patrick schreef:Frankfurt/Keulen/Londen via Brussel: hoe zal dat in zijn werk gaan met de reizigers- en bagagecontrole?
Scenario? Reizigers vanuit Duitsland in Brussel-Zuid laten uitstappen, ICE vertrekt leeg naar Vorst voor veiligheidscontrole (waarschijnlijk moet ook het onderstel bekeken worden gezien er onderweg gestopt is in bv. Aachen en Luik), reizigers gaan door checkin/RX-controle, en stappen dan weer op de uit Vorst teruggekeerde ICE :shock: :D
Wie zegt dat de trein zal stoppen in Brussel Zuid? Aachen? Luik?
Indien wel , waarom al die bijkomende kontroles? Vandaag stoppen de €* toch ook in Lille europe,Fréthun(Calais),Ashford International om reizigers te laten op en afstappen voor beide richtingen! Dus zie ik niet goed de eventuele problemen. Dus in wezen is er geen verschilmet wat op heden al gebeurt.
Patrick

Bericht door Patrick »

Steven schreef:wie zegt dat die over brussel komt? met de nieuwe lijn in frankrijk vermoed ik dat ze via die reisweg willen rijden.
OK, blijft dan toch het probleem van de controles. Want de nieuwe lijn komt niet uit in Paris-Nord, de beveiligde terminal.
Steven

Bericht door Steven »

als de voorziene stations waar hij wel zou stoppen een steriele zone hebben is dat geen probleem, in rijsel hebben ze die ook.
Plaats reactie