Steven schreef:idd wat de m6 stuurrijtuig wel kan is met verschillende locs bestuurd worden (nieuw en dus enig in belgie heden) zijnde de 13 en 27(mux)
Correctie:
M2 Bdx: 51-52-53-54-55-62-63
en ik dacht voor M1 Bdx: Idem
Groeten,
Joris De Mol
joris waar jij van spreekt zijn allemaal locs van ongeveer dezelfde generatie en dan nog allemaal GM locs (allez toch de motor)
nu spreken we van twee elektrische locs waar maar liefst 25 jaar zal tussenzitten.
Om terug tot de rode M4 rijtuigen te komen: gisteren heb ik een ram rode rijtuigen gezien op een overbrengingsrit in Delta.Blijkbaar gaat het wel degelijk om de laatste ram rode M4-rijtuigen in België, want voor zover ik weet zijn alle M4-rijtuigen van LK nu gemoderniseerd.De meeste rijtuigen die op P-treinen in het Brusselse worden ingezet zijn namelijk van FSR als ik mij niet vergis...
De rijtuigen van LK (Kortrijk) zijn al geruime tijd allemaal gemoderniseerd, en die van FSR (Schaarbeek) ook. De enige bordeaux rijtuigen bevinden zich nog in enkele rijtuigstellen in FBMZ (Brussel-Zuid), maar ik weet niet hoeveel dat er nog zijn.
ik heb de avondspits eens gefotografeerd vanuit brussel-kapellekerk en er zat geen enkele rode M4 meer tussen (wel superveel gemodereniseerde EN zelfs 2 keer een ram I6 - in de spits
treinbruno schreef:ik heb de avondspits eens gefotografeerd vanuit brussel-kapellekerk en er zat geen enkele rode M4 meer tussen (wel superveel gemodereniseerde EN zelfs 2 keer een ram I6 - in de spits :o
De P-treinen van Antwerpen naar Aarschot zijn ook FBMZ, en als ik me niet vergis zitten daar nog bordeaux rijtuigstellen tussen.
treinbruno schreef:ik heb de avondspits eens gefotografeerd vanuit brussel-kapellekerk en er zat geen enkele rode M4 meer tussen (wel superveel gemodereniseerde EN zelfs 2 keer een ram I6 - in de spits
De P-treinen van Antwerpen naar Aarschot zijn ook FBMZ, en als ik me niet vergis zitten daar nog bordeaux rijtuigstellen tussen.
antwerpen-aarschot passeert NIET door brussel kapellekerk. Ik heb alleen gemerkt dat er geen enkele rode M4 meer is gepasseert tijdens de avondspits!
ik heb ook nog gelezen in mijn spoorwegjournaaltje dat die I6'en tijdens de spits op de P - trein brussel - jette - aalst tijdelijk waren tot die M4'en die daar dus normaal rijden gemoderniseerd zijn.
treinbruno schreef:ik heb de avondspits eens gefotografeerd vanuit brussel-kapellekerk en er zat geen enkele rode M4 meer tussen (wel superveel gemodereniseerde EN zelfs 2 keer een ram I6 - in de spits
De P-treinen van Antwerpen naar Aarschot zijn ook FBMZ, en als ik me niet vergis zitten daar nog bordeaux rijtuigstellen tussen.
deze zijn sinds december 2006 vervangen door gerenoveerde M4's...