Lijn 12 wordt opge"grade" naar 160 kmh.
Re: Lijn 12 wordt opge"grade" naar 160 kmh.
het zou kunnen dat de tussenafstand op L12 al voldoende is voor 160 hoor, wat wel moet aangepast worden zijn de seinen, de contacten voor overwegen, zodat als de trein langskomt aan 160 ipv 140 de slagbomen wel degelijk beneden zijn.
Ja dat kan zijn.
Men kan ook de sporen moeilijk verder uit elkaar leggen want dan moeten ook de perrons worden aangepast en dat heeft men niet gedaan bij het nieuwe perron.
Men kan ook de sporen moeilijk verder uit elkaar leggen want dan moeten ook de perrons worden aangepast en dat heeft men niet gedaan bij het nieuwe perron.
Alhoewel... het tweede perron moet nog gebouwd op de nieuse plaats in richting Kapellen....Adler schreef:Ja dat kan zijn.
Een vraagje: heeft men in Kapellen de sporen verder uit elkaar gelegd ???
Zou toch zichtbaar moeten geweest zijn met die wissels ....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dat weet ik niet, ik stap daar nooit op of af. Mijn station is Heidedentheo schreef:Adler schreef: Een vraagje: heeft men in Kapellen de sporen verder uit elkaar gelegd ???

Sorry misverstand....Adler schreef:Dat weet ik niet, ik stap daar nooit op of af. Mijn station is Heidedentheo schreef:Adler schreef: Een vraagje: heeft men in Kapellen de sporen verder uit elkaar gelegd ???
ps. hoe behandeld men in Heide de IR als die 2x800 en 1xtweedtje heeft ????
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dat geeft altijd problemen.dentheo schreef:ps. hoe behandeld men in Heide de IR als die 2x800 en 1xtweedtje heeft ????
In de richting Essen:
Het laatste stel wordt in Antwerpen normaal afgesloten (uitgekuist zoals ik een TBG eens hoorde zeggen

Nu het nieuwe perron nog maar de helft af is wordt normaal het laatste stel "uitgekuist" en het voorlaatste op slot gedaan tussen Kapellen en Kalmthout (tenzij het tweetje vooraan loopt).
In de richting Antwerpen:
In de andere richting weet ik het niet want ik neem 's morgens normaal een sprinter.
-
- Contacteer:
je bedoeld 130km/h, L12 baanvaksnelheid is maximum 130km/h op dit moment.Steven schreef:het zou kunnen dat de tussenafstand op L12 al voldoende is voor 160 hoor, wat wel moet aangepast worden zijn de seinen, de contacten voor overwegen, zodat als de trein langskomt aan 160 ipv 140 de slagbomen wel degelijk beneden zijn.
Heel de draad lezen...lijn 12 wordt omgebouwd.....Stijn D.C. schreef:je bedoeld 130km/h, L12 baanvaksnelheid is maximum 130km/h op dit moment.Steven schreef:het zou kunnen dat de tussenafstand op L12 al voldoende is voor 160 hoor, wat wel moet aangepast worden zijn de seinen, de contacten voor overwegen, zodat als de trein langskomt aan 160 ipv 140 de slagbomen wel degelijk beneden zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Contacteer:
heb ik gedaan, maar op dit moment is het nog altijd 130km/h.
Inderdaad maar er zijn overwegen omgebouwd zonder de tussenafstand van de sporen te veranderen... rara hoe kan dat ??Stijn D.C. schreef:heb ik gedaan, maar op dit moment is het nog altijd 130km/h.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Contacteer:
sensoren/contacten/overwegspedalen waarschijnlijk verplaatst.
is de tussenmaat tussen beide sporen dan niet groter bij 160 kph ?Stijn D.C. schreef:sensoren/contacten/overwegspedalen waarschijnlijk verplaatst.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
het zou kunnen dat bij de aanleg van de lijn 12 de afstand tussen de sporen al ok was om 160 km/u te doen, de rest (zoals overwegen, seinen, ...) zal daar echter niet op aangepast zijn.
-
Ergens langs de L 12 is een plaats waar de sporen kort voor een wisselverbinding (overloopwissel) ineens goed zichtbaar iets dichter naar elkaar toe komen. Inderdaad zoiets tussen 10 en 20 cm dichter bij elkaar. Iemand heeft me deze zomer uitgelegd dat de sporen tot aan zo een plaats bij onderhoud alvast iets verder uit elkaar gelegd zouden kunnen zijn, behalve waar bestaande wisselverbindingen of perronwanden dat nog niet mogelijk maakten. Ik denk dat het (komende uit het noorden) net vóór het overloopwissel is voor Sint Mariaburg, waarover goederentreinen uit Roosendaal naar tegenspoor kunnen gaan om dan bij de aftakking voorbij het perron van Sint Mariaburg af te buigen via de enkelsporige L 12/1 naar de L 27A richting de haven (Antwerpen Noord).
Ik denk daarom ook dat er inderdaad al aanpassingen gedaan kunnen zijn. Het verplaatsen van een perronwand of het in de lengterichting verplaatsen van een wissel is dan weer veel meer werk, en dat doe je dus pas wanneer het echt nodig wordt.
Ik denk daarom ook dat er inderdaad al aanpassingen gedaan kunnen zijn. Het verplaatsen van een perronwand of het in de lengterichting verplaatsen van een wissel is dan weer veel meer werk, en dat doe je dus pas wanneer het echt nodig wordt.
Dat lijkt mij een zeer begrijpelijk verhaal. Ik moet eens fietsen naar die wissels naast kalmthou[*] station en eens over de sporen kijken naar Kijkuit... wie weet liggen die al op de goede breedte (zijn nog tamelijk nieuw)Bordensteker schreef:Ergens langs de L 12 is een plaats waar de sporen kort voor een wisselverbinding (overloopwissel) ineens goed zichtbaar iets dichter naar elkaar toe komen. Inderdaad zoiets tussen 10 en 20 cm dichter bij elkaar. Iemand heeft me deze zomer uitgelegd dat de sporen tot aan zo een plaats bij onderhoud alvast iets verder uit elkaar gelegd zouden kunnen zijn, behalve waar bestaande wisselverbindingen of perronwanden dat nog niet mogelijk maakten. Ik denk dat het (komende uit het noorden) net vóór het overloopwissel is voor Sint Mariaburg, waarover goederentreinen uit Roosendaal naar tegenspoor kunnen gaan om dan bij de aftakking voorbij het perron van Sint Mariaburg af te buigen via de enkelsporige L 12/1 naar de L 27A richting de haven (Antwerpen Noord).
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide