NMBS past dienstregeling in januari aan

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Shrek

Re: NMBS past dienstregeling in januari aan

Bericht door Shrek »

treinbruno schreef: in schaarbeek, FBMZ, en andere depots staan er wel nog genoeg rijtuigen (ook tijdens de week overdag)
dat zijn alle treinen die smorgens naar brussel rijden en savonds terugkomen :wink:
ik denk echt dat ze tijdens de spits nergens nog veel overschot hebben :roll:
Steven

Bericht door Steven »

idd in de spits is er nergens overschot of je zou moeten zorgen dat er nooit pannes en herstellingen nodig zijn aan rijtuigen (een mirakel dus)
Stijn82

Bericht door Stijn82 »

Op http://www.tijd.be/nmbs staat een link naar een nederlandstalig document met alle wijzingen. Imho verandert er niet veel, er zijn wel enkele interessante P-treinen bijgekomen.
Adler

Bericht door Adler »

Staat nu ook op de NMBS-site:

http://www.b-rail.be/php/alerts/index.p ... ew&&id=360

'Mijn' P 7200 heeft ook een sprinterje bijgekregen :) ( 3 ipv 2 )
Terminus

Bericht door Terminus »

Ik heb de indruk dat de NMBS "alles oplost" met dubbeldekrijtuigen. Altijd als er problemen zijn qua capaciteit: Geen probleem, binnenkort zetten we daar dubbeldekkers in. Sorry, maar met dubbeldekkers alleen ga je een slechte dienstregeling niet recht trekken!
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:idd in de spits is er nergens overschot of je zou moeten zorgen dat er nooit pannes en herstellingen nodig zijn aan rijtuigen (een mirakel dus)

Als de beschikbaarheid van die rijtuigen even miserabel slecht is als van de beneluxslocs.....

Ik zou zeggen even Brugge bellen, en laat die firma aub hun eigen rijtuigen rijvaardig houden....
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef:idd in de spits is er nergens overschot of je zou moeten zorgen dat er nooit pannes en herstellingen nodig zijn aan rijtuigen (een mirakel dus)

Als de beschikbaarheid van die rijtuigen even miserabel slecht is als van de beneluxslocs.....

Ik zou zeggen even Brugge bellen, en laat die firma aub hun eigen rijtuigen rijvaardig houden....
niet alle rijtuigen in belgie komen van brugge he :-) ik had het over het volledige wagenpark
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
dentheo schreef:

niet alle rijtuigen in belgie komen van brugge he :-) ik had het over het volledige wagenpark
Dat weet ik maar als Brugge al eens de zijne doet, kan de NMBS misschien de rest op de baan houden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

De eerste avond van de aangepaste dienstregeling was al weer chaotisch op lijn 25.
De IC Charleroi-Antwerpen had 15 minuten vertraging in Mechelen door een defekte locomotief (volgens de omroeper).
Blijkbaar was die maar tot Berchem gereden want daar moesten een hele menigte reizigers op de IR naar Essen om tot Antwerpen-Centraal mee te rijden.
Die IR had ook al een verkorte samenstelling (4+2 ipv 4+4+2) door... je raadt het, een defekt motorstel.
Defekten, defekten, defekten..., het houdt niet op.
Adler

Bericht door Adler »

De goede voornemens van de NMBS zijn blijkbaar wel van zeer korte duur.
Een van de aanpassingen is de P-trein 7200 Essen-Schaarbeek die zou uitgebreid worden van 2 motorstellen (reeks 900) tot 3.
Gisteren was dit inderdaad het geval, vandaag alweer de vroegere situatie met 2 stellen, met als gevolg een overvolle trein.
Om het nog wat aangenamer te maken was er ook geen verwarming in 1 van de stellen.
Proficiat Descheemaecker, doe vooral zo voort!
Geert9100

Bericht door Geert9100 »

Gisteravond trein Antwerpen-Gent vertrek 17.48 uur.

Verkorte samenstelling en recht staan vanaf Berchem. Proficiat NMBS !!!

Een put vullen door een andere te creëren is het probleem niet oplossen, maar verplaatsen.

TOP MANAGEMENT !!!!!!

:evil: :evil:
thejay
Contacteer:

Bericht door thejay »

Geert9100 schreef:Gisteravond trein Antwerpen-Gent vertrek 17.48 uur.

Verkorte samenstelling en recht staan vanaf Berchem. Proficiat NMBS !!!
Donderdag, gisteren en vandaag idem met de trein van een uur eerder IC 3016 v. 16:48
2 stellen MS 96 in plaats van de 3 die ik daarvoor al heb waargenomen.

In een half verstaanbaar omroepbericht vandaag verontschuldigde de conductrice zich voor de te korte trein.

Gevolgen laten zich raden: Vanaf Berchem een tiental staanplaatsen in mijn rijtuig, vanaf Antwerpen-Zuid staan de gangpaden en balkons vol.

Gelukkig mag ik in Beveren alweer afstappen.. zucht..

Dat de IC naar Oostende terug stopt in Antwerpen-Zuid is fijn, maar ik denk dat dit voor veel reizigers nét te vroeg is. Als je al tot 16:00 uur moet werken (met glijdende uren: je computer uitzetten; werktas inpakken; jas aantrekken; naar de uitgang van je werkplek wandelen) en je moet je dan vanuit het centrum of kant Hoboken nog naar het Zuidstation verplaatsen.. dan haal je het vertrek om 16:32 uur maar met moeite.
Maar ja, wie ben ik...
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik begin toch meer en meer te denken dat die dienstregelingen niet in de Frankrijkstraat opgesteld worden, maar eerder in de zoo van Antwerpen. :roll:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Voorstel: Planckendael in Mechelen. Die van De Lijn wordt er toch al niet ver vandaan opgesteld :lol: :lol:

BDJ
Plaats reactie