mijn overzichtje van 2007
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: mijn overzichtje van 2007
In de trein kan je ook last hebben van andere kinderen die lastig zijn, in de auto dan weer niet.
En soms ben je met de auto dan nog eens sneller ook
En soms ben je met de auto dan nog eens sneller ook
Re: mijn overzichtje van 2007
toch ni in de zomer naar de zee als je ziet hoeveel file er staat op die warme dagen.trainfreak schreef:In de trein kan je ook last hebben van andere kinderen die lastig zijn, in de auto dan weer niet.
En soms ben je met de auto dan nog eens sneller ook
Re: mijn overzichtje van 2007
En als je met een bende kinderen op weg bent naar de zee, zit je als verantwoordelijke echt liever in een trein, waar de kinderen bewegingsruimte hebben en het veel minder warm is dan in een auto waar iedereen zijn eigen 2cm² heeft, geen wc-mogelijkheid, en de temperatuur met gemak oploopt tot 25°.
BDJ
BDJ
Re: mijn overzichtje van 2007
Kansloze discussie trouwens:
Treinfielen:
@ files, stress, klein hokje, ongelukken 
Autofielen:
@ traagheid, vertragingen, verstoringen, uitval 
gewoon een eindeloos welees-nietes-verhaal, en iedereen heeft zijn eigen gelijk
Treinfielen:


Autofielen:


gewoon een eindeloos welees-nietes-verhaal, en iedereen heeft zijn eigen gelijk

Re: mijn overzichtje van 2007
En ik ben een autofiel en treinfiel all in one
.
Maar voor dagelijkse verplaatsingen neem ik bijna altijd de trein, ook al zit die meestal voller en ben ik in totaal (met bus en fiets bijgeteld) 40 minuten onderweg in plaats van een kwartier, toch voel ik mij bij aankomst op school beter als ik met de trein ga
.

Maar voor dagelijkse verplaatsingen neem ik bijna altijd de trein, ook al zit die meestal voller en ben ik in totaal (met bus en fiets bijgeteld) 40 minuten onderweg in plaats van een kwartier, toch voel ik mij bij aankomst op school beter als ik met de trein ga

Re: mijn overzichtje van 2007
persoonlijk vind ik de trein te prefereren omdat ik na afloop van een lange werkdag keurig met een pintje in de hand even de kop op nul kan zetten door het fraaie Rivierenland aan me voorbij te zien trekken. Okee, ik bezig noch auto, noch fiets 

Re: mijn overzichtje van 2007
Inderdaad, wat me wel elke keer opvalt is hoe ver sommigen het gaan zoeken om toch maar te bewijzen dat het openbaar vervoer zo slecht is.Fles schreef:Kansloze discussie trouwens:
Treinfielen:@ files, stress, klein hokje, ongelukken
Autofielen:@ traagheid, vertragingen, verstoringen, uitval
gewoon een eindeloos welees-nietes-verhaal, en iedereen heeft zijn eigen gelijk
Zo was er in een ander forum eens iemand die bleef beweren dat de trein veel onveiliger was dan de auto omdat er zoveel ongelukken gebeurden op overwegen

Re: mijn overzichtje van 2007
voor wie is da het gevaar het grootst, voor die trein of autoAdler schreef:Inderdaad, wat me wel elke keer opvalt is hoe ver sommigen het gaan zoeken om toch maar te bewijzen dat het openbaar vervoer zo slecht is.
Zo was er in een ander forum eens iemand die bleef beweren dat de trein veel onveiliger was dan de auto omdat er zoveel ongelukken gebeurden op overwegen

Re: mijn overzichtje van 2007
Ik wil met mijn mening zeker niet beweren dat openbaar vervoer slecht is.Adler schreef: Inderdaad, wat me wel elke keer opvalt is hoe ver sommigen het gaan zoeken om toch maar te bewijzen dat het openbaar vervoer zo slecht is.
Alleen zouden ze het tariefplan voor groepsreizen (+3 personen van hetzelfde gezin) moeten herzien.
De NMBS heeft in het kerstverlof en de weekends van januari een shoppingsbiljet uitgevonden.
Voor 7€ reis je heen en terug tussen 2 Belgische stations. (Een mega succes trouwens)
Als ze dit nu eens elk weekend van het jaar zouden aanbieden, en in juli & augustus zelfs dagelijks op ICT treinen naar de kust. (-18 jarige zelf aan 5€) zo zouden vele mensen beslissen om een uitstap met de trein te maken, en koning auto op stal te laten staan.
Minder inkomsten voor de NMBS? Fout ze gaan meer reizigers hebben en dat maakt het verschil in inkomsten miniem.
Ze beschikken in het weekend ook nog over voldoende materiaal om de treinen langer te maen.
Re: mijn overzichtje van 2007
Dag
Je redenering klopt niet: het seniorentarief is al zo iets, en dat kost de NMBS stukken van mensen. Doordat de prijzen zo laag liggen, heb je inderdaad meer reizigers, maar die brengen niet op, omdat veel meer treinen moeten worden ingelegd. Dat zou nog sterker het geval zijn mocht je jouw tarieven invoeren.
De werkelijkheid is dat de tariefpolitiek van ons OV nergens op slaat (ook dat van de bussen en trams). Wat men echt zou moeten durven, is het autogebruik (veel) duurder maken. Overigens huiver ik ook bij de gedachte dat men de mobiliteit nog wil doen toenemen. Met de verzadiging van alle verkeersvormen die we kennen, en de daarmee gepaard gaande vervuiling, zou men beter de groei stoppen en zelfs terugdraaien. Zo is het bijvoorbeeld absurd dat het voor de Belg goedkoper is (zelfs nu) om enkele keren per jaar naar de kust te reizen uit alle hoeken van het land dan daar gewoon een week te verblijven, zoals het ook absurd is dat je hier jaren aan een stuk 2 keer 100 km per dag kunt pendelen, liever dan in de buurt van je werkplek te gaan wonen.
Je redenering klopt niet: het seniorentarief is al zo iets, en dat kost de NMBS stukken van mensen. Doordat de prijzen zo laag liggen, heb je inderdaad meer reizigers, maar die brengen niet op, omdat veel meer treinen moeten worden ingelegd. Dat zou nog sterker het geval zijn mocht je jouw tarieven invoeren.
De werkelijkheid is dat de tariefpolitiek van ons OV nergens op slaat (ook dat van de bussen en trams). Wat men echt zou moeten durven, is het autogebruik (veel) duurder maken. Overigens huiver ik ook bij de gedachte dat men de mobiliteit nog wil doen toenemen. Met de verzadiging van alle verkeersvormen die we kennen, en de daarmee gepaard gaande vervuiling, zou men beter de groei stoppen en zelfs terugdraaien. Zo is het bijvoorbeeld absurd dat het voor de Belg goedkoper is (zelfs nu) om enkele keren per jaar naar de kust te reizen uit alle hoeken van het land dan daar gewoon een week te verblijven, zoals het ook absurd is dat je hier jaren aan een stuk 2 keer 100 km per dag kunt pendelen, liever dan in de buurt van je werkplek te gaan wonen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: mijn overzichtje van 2007
Bart, mijn opmerking ging zeker niet over u maar over wat ik dikwijls van anderen hoor en lees die alles uitvinden om het openbaar vervoer af te breken.Bart schreef:Ik wil met mijn mening zeker niet beweren dat openbaar vervoer slecht is.Adler schreef: Inderdaad, wat me wel elke keer opvalt is hoe ver sommigen het gaan zoeken om toch maar te bewijzen dat het openbaar vervoer zo slecht is.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: mijn overzichtje van 2007
Het is nu eenmaal een feit dat de prijs van autorijden niet afhangt van het aantal personen dat in de wagen zit, en treinreizen per persoon geldt. Weet je wat de gemiddelde bezettingsgraad van een auto is? 1,2 personen. Is het dan zo erg dat met 4 personen de trein nemen iets duurder is dan met 4 personen dezelfde afstand met de auto afleggen, voor die enkele keer dat er 4 personen in de wagen zitten?Bart schreef:De trein is niet duur als je alleen reist.
Je moet eens een uitstap maken naar de kust met 4 personen van hetzelfde gezin (+12jaar), en dit op een weekdag wanneer het ticket "Een dag aan Zee" niet geldig is....
Zelfs wanneer het ticket wel geldig is, of wanneer je in't weekend vertrekt doe je financieel verlies om met het openbaar vervoer erop uit te trekken. Parking kosten ter plaatse zelf inbegrepen.
Dat zou niet mogen zijn. Ik wil niet zeggen dat de NMBS teveel vraagt, ze moeten tenslotte ook uit hun kosten komen, maar het zou een mooie zaak zijn, als de overheid zou tussen komen en alzo de kosten van het openbaar vervoer daning kunnen verminderen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: mijn overzichtje van 2007
overweg13 schreef:Met de verzadiging van alle verkeersvormen die we kennen, en de daarmee gepaard gaande vervuiling, zou men beter de groei stoppen en zelfs terugdraaien.
Als men de groei stopt, ontploffen de belastingen helemaal want het aantal ambtenaren en de door hen veroorzaakte kosten blijven stijgen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: mijn overzichtje van 2007
Tiens, ik wist niet dat al die banken en andere bedrijven bemand waren door ambtenaren...dentheo schreef:overweg13 schreef:Met de verzadiging van alle verkeersvormen die we kennen, en de daarmee gepaard gaande vervuiling, zou men beter de groei stoppen en zelfs terugdraaien.
Als men de groei stopt, ontploffen de belastingen helemaal want het aantal ambtenaren en de door hen veroorzaakte kosten blijven stijgen...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: mijn overzichtje van 2007
Van de treinpassagiers (niet scholieren en gepensioneerden) zijn er op lijn 12 schat ik 50% met ambtenarenstatus.overweg13 schreef:
Tiens, ik wist niet dat al die banken en andere bedrijven bemand waren door ambtenaren...
Ik weet niet of dat ligt aan het feit dat ze bijna gratis rijden of dat die kantoren nog wel in centra van steden staan...industrieterreinen hebben bijna geen stations...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide