Belgische treinen in italie ( na het verlies)

Slos

Bericht door Slos »

Even m'n vraag van enkele pagina's terug herhalen.
Kan je ook te weten komen waarom die 80 extra luchtfilters heeft?
De enige 80'ers hier in België die zo'n extra filter hadden waren die in Vorst die de HST's versleepten (maar dat zag er misschien anders uit?)
Elgar

Bericht door Elgar »

Ik heb de vraag gesteld, nu wachten op het antwoord...
Slos schreef:De enige 80'ers hier in België die zo'n extra filter hadden waren die in Vorst die de HST's versleepten
Waarom hadden die extra luchtfilters nodig om TGV's te verslepen? Of was dat omdat die tot in de werkplaats reden ofzo... Dan zou het misschien kunnen dat dat voor die 80ers in Italïe nodig is voor werken in tunnels??, zeg zomaar iets...

Nog wat andere foto's van de reeks 80 in Italïe, ben wel weer de bronnen vergeten...
Bijlagen
T 1878.jpg
T 1878.jpg (95.87 KiB) 8299 keer bekeken
T 1742b 22112005.jpg
T 1742b 22112005.jpg (97.52 KiB) 8300 keer bekeken
T 1742 22112005.jpg
T 1742 22112005.jpg (96.74 KiB) 8300 keer bekeken
Slos

Bericht door Slos »

Elgar schreef:Ik heb de vraag gesteld, nu wachten op het antwoord...
Slos schreef:De enige 80'ers hier in België die zo'n extra filter hadden waren die in Vorst die de HST's versleepten
Waarom hadden die extra luchtfilters nodig om TGV's te verslepen? Of was dat omdat die tot in de werkplaats reden ofzo... Dan zou het misschien kunnen dat dat voor die 80ers in Italïe nodig is voor werken in tunnels??, zeg zomaar iets...

Nog wat andere foto's van de reeks 80 in Italïe, ben wel weer de bronnen vergeten...
Die hadden een syteem om de lucht te drogen voor het verslepen van HST's.
'k Heb het eens wat beter bekeken, die filters op de Italiaanse 80 lijken me eerder filters voor de aanzuiglucht van de motor. Misschien werkt ie in stoffige gebieden?
Elgar

Bericht door Elgar »

Dat zal inderdaad dan wel zijn om lucht aan te zuigen, staat nu niet direct op de ideale plaats voor een uitlaat. Die 80ers worden ingezet op spoorwegwerven, vrij stoffige omgevingen dus.

Nog 2 foto's van 8029:
Bijlagen
8029
8029
Kopie van SNCB 8029b 10062004.jpg (114.57 KiB) 8244 keer bekeken
Köf + 8029
Köf + 8029
SNCB 8029 10062004.jpg (47.25 KiB) 8248 keer bekeken
Elgar

Bericht door Elgar »

Het antwoord vanop het Italiaanse forum was dat die filters dienen om lucht aan te zuigen. Ze werden ook nog op andere locomotieven dan de ex-NMBS reeks 80 gëinstalleerd.
Soms worden de filters ook onder de motorkap geplaatst en dan zie je enkel die paddestoelvormige deksels eruit steken (maar dit is niet bij de reeks 80 denk ik).
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Hee Elgar, op welk forum ben je geweest ¿ Laat die link eens achter als je wil ¿

Zit in andorra nu, maar hier rijden verdorie geen treinen !
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Elgar

Bericht door Elgar »

sammarco1 schreef:Hee Elgar, op welk forum ben je geweest ¿ Laat die link eens achter als je wil ¿
Dat forum was: http://www.photorail.com, vind je ook nog wat foto's op.
Als je direct naar het forum wil, kan je deze link gebruiken: http://www.photorail.com/forumNEW
sammarco1 schreef: Zit in andorra nu, maar hier rijden verdorie geen treinen !
In Andorra zijn er inderdaad geen treinen, maar niet ver daar vandaan heb je Latour de Carol in Frankrijk. Dit is een station waar 3 verschillende spoorbreedtes en 3 verschillende elektrische spanningen samen komen.
  • Normaalspoorlijn onder 1500V= vanuit Toulouse
    Smalspoorlijn met 850V= uit Villefranche
    Breedspoorlijn onder 3000V= uit Barcelona
Theedooz

Bericht door Theedooz »

Heeft er al iemand foto's gevonden van de 6012 en 6045? Dat zijn de enige twee 60'ers die naar Italië zijn verkocht die ik nog niet op een foto heb gezien. :lol:
Elgar

Bericht door Elgar »

Daar heb ik er ook geen van gevonden en van de 6036 van voor zijn accident ook niet, maar die zou in Op de baan nummer 47 staan, wat ik niet heb :(
De 6012 zou steeds in het groen hebben rondgereden, maar is er nu niet meer. Ik denk dat die ook alleen maar als onderdelenleverancier gediend heeft...
6045 rijdt ook in het groen rond, deze is in dienst bij Salvatore Ventura (opgericht door een zoon van Francesco Ventura, die ook 51'ers en 60'ers bezit), Salvatore Ventura is gevestigd in Lecce. In op de baan nummer 36 zou hij wel staan, maar dat nummer heb ik ook niet :wink:
Matteo Cremonesi

Bericht door Matteo Cremonesi »

CLF 26 arrête depuis un an, en transfert Melegnano(MI)-Lodi, avec citernes Solvay prélevez à Tavazzano(LO).
Afbeelding Ciau
Teo
Matteo Cremonesi

Bericht door Matteo Cremonesi »

Matteo Cremonesi schreef:ex SNCB6060 in Cava Tigozzi-Cremona for Abibes, 80 km s-e Milan. Afbeelding Afbeelding Ciao
Teo
6060 à avril probablement sera substitués :cry: de ce 216 ..

http://www.photorail.com/phr1-leFS/imag ... lemose.jpg
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Elgar schreef:
sammarco1 schreef:Hee Elgar, op welk forum ben je geweest ¿ Laat die link eens achter als je wil ¿
Dat forum was: http://www.photorail.com, vind je ook nog wat foto's op.
Als je direct naar het forum wil, kan je deze link gebruiken: http://www.photorail.com/forumNEW
sammarco1 schreef: Zit in andorra nu, maar hier rijden verdorie geen treinen !
In Andorra zijn er inderdaad geen treinen, maar niet ver daar vandaan heb je Latour de Carol in Frankrijk. Dit is een station waar 3 verschillende spoorbreedtes en 3 verschillende elektrische spanningen samen komen.
  • Normaalspoorlijn onder 1500V= vanuit Toulouse
    Smalspoorlijn met 850V= uit Villefranche
    Breedspoorlijn onder 3000V= uit Barcelona

Elgar bedankt, bij het naar boven rijden heb ik inderdaad een spoorweg gezien en een klein stationnekke ! Eens zien of ik mij hier nog een dag vrij kan maken, mischien de vrijdag, maar mischien moet ik een ottoke huren om daar naar toe te gaan!

Wat deze thread betreft over de belgische treinen in het buiten land en voornamelijk in Italie , chapeaux....!!! Ik verschoot mij een bult dat die trhread al niet meer stond bij internationaal buitenland ! Had al schrik voor een crash, en na al dat opzoek werk!
Afbeelding
**********************************************************************************************************
1607

Bericht door 1607 »

je zat bij de trams te kijken. :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
Elgar

Bericht door Elgar »

sammarco1 schreef: Wat deze thread betreft over de belgische treinen in het buiten land en voornamelijk in Italie , chapeaux....!!! Ik verschoot mij een bult dat die trhread al niet meer stond bij internationaal buitenland ! Had al schrik voor een crash, en na al dat opzoek werk!
Ik heb alle fotokes opgeslagen zenne :wink: (van de locomotieven dan toch, budd's en andere stelletjes vind je wel genoeg)
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... ?pos=-5527

Is dit ook nog een belgische loc ?

Groeten van Ernesto.....

Een 70 ?
Afbeelding
Plaats reactie