Geen staking maar werken...

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
enrico8509

Re: Geen staking maar werken...

Bericht door enrico8509 »

Bartjedj schreef:Dan zit ik in Lommel. Goed ver weg dus :lol:

BDJ
ik ga dan eens de "werfbasis" gaan bezien 8)
Steve

Bericht door Steve »

JeePee schreef:OK, ik was gewoon benieuwd. Als je in Nederland met treinvervangend vervoer te maken krijgt dan zul je nooit controle tegenkomen. Vandaar het me opviel.
Is dat al lang zo dan? Want ik herinner me nog heel goed dat m'n sneltrein Zwolle - Roosendaal tot Tilburg reed wegens werken. Aan station Tilburg een (overigens erg comfortabele!) vervangbus genomen tot Roosendaal, maar daar moest ik wel gewoon m'n kaartje tonen. Denk trouwens dat de bus van de NS zelf was, er stond toch een NS-logo op als ik het me goed herinner.
Fles

Bericht door Fles »

MIVB-reiziger schreef:
JeePee schreef:OK, ik was gewoon benieuwd. Als je in Nederland met treinvervangend vervoer te maken krijgt dan zul je nooit controle tegenkomen. Vandaar het me opviel.
Is dat al lang zo dan? Want ik herinner me nog heel goed dat m'n sneltrein Zwolle - Roosendaal tot Tilburg reed wegens werken. Aan station Tilburg een (overigens erg comfortabele!) vervangbus genomen tot Roosendaal, maar daar moest ik wel gewoon m'n kaartje tonen. Denk trouwens dat de bus van de NS zelf was, er stond toch een NS-logo op als ik het me goed herinner.
NS chartert die bussen altijd bij lokale touroperators. EN dan plakken ze er een logo op met zo'n flexibel magneetbord. Of ze hangen gewoon een printje achter de voorruit. NS heeft op zich zelf geen reden om bussen te bezitten namelijk ;)
enrico8509

Bericht door enrico8509 »

de nmbs bezat vroeger bussen
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Maar dit was voor de opgeheven lijnen/haltes te vervangen, niet (of niet alleen) voor bij werken.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Fles schreef:
MIVB-reiziger schreef:
NS chartert die bussen altijd bij lokale touroperators. EN dan plakken ze er een logo op met zo'n flexibel magneetbord. Of ze hangen gewoon een printje achter de voorruit. NS heeft op zich zelf geen reden om bussen te bezitten namelijk ;)
Ik vind persoonlijk dat NS júist redenen heeft om bussen te bezitten, want er word zo ontzettend vaak vervangend busvervoer geregeld, niet dat daar iets mis mee is, maar NS zou gewoon veel in kosten besparen als ze eigen bussen zouden inzetten. :P
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik weet niet of ze zouden besparen. Iedereen weet wat het kost om een voertuig dezer dagen in het verkeer te brengen.
Brandstof, belastingen, onderhoud,...
En het stijgt alleen maar.
Als je nu steeds bussen huurt, moet je deze kosten niet alleen dragen, maar gaat een deel ook naar andere huurders. Zo wordt de stilstandtijd van de bussen tot een minimum herleid.

BDJ
Plaats reactie