Het was Alstom.. en als je dan weet dat zelfs zo'n onbetrouwbare fabrikant het niet wil doen dan weet men ook hoe stom de ingenieurs daar in de Frankrijkstraat zijn..Bartjedj schreef:Hence de reden waarom het privé-bedrijf (weet al niet meer wie) oorspronkelijk de GF's niet wou plaatsen.

De koppeling weegt inderdaad 645 kg. En dat langs één kant van de loc. Dat betekent dat heel de uitgekiende gewichtsverdeling om zeep is, en wat krijg je dan: inderdaad, scheefgetrokken locs. Naar het schijnt zouden sommige nieuwe (!) G1206-locs hier ook last van hebben, alhoewel die geen GF-koppeling hebben ! (en een BSI-koppeling weegt nu toch geen ton hé ?)Bartjedj schreef:Ja, maar een GF-koppeling weegt meer dan hetgeen waarop de 27's voorzien zijn.
Ik ben benieuwd hoe lang de koppelingen het op de beide ondingen (locs en stuurrijtuigen) het gaan uithouden.. Ik wed nog 3 maand. Niemand wil ermee koppelen, sommige treinen (IC E) daardoor afgeschaft, enz enz..
Ik denk dat het volgende wel eens een hele goede oplossing zou kunnen zijn: de IC E wordt terug door AM96 gereden en er wordt materieel uitgewisseld tussen de IC J en de IR h: de 3 IC J die door AM96 worden gedaan worden verruild door M6-stammen met stuurrijtuig (en HLE13, teneinde de homologatie van de 27MUX in Luxemburg te vermijden) en ook op de IR h (Gent-Brussel-Luchthaven) komen M6 met stuurrijtuigen. Normaal gezien moet dat dan genoeg materieel zijn om alles terug op orde te krijgen..