Hergenrath

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Accelerat

Hergenrath

Bericht door Accelerat »

Zaterdag a.s. wil ik wat gaan rondtouren in regio Luik/Verviers/Eupen. Nu is een van mijn doelen om ook Hergenrath eens te zien. Nu gaat hier alleen de IRq heen en verder niets anders. Toen ik op de reisplanner keek, werd ik toch iets minder vrolijk dat ik langer als een uur moest wachten in Hergenrath op de volgende trein naar Luik... Toen kwam ik op het idee om de bus te nemen naar een ander station in de buurt, waar ik dan wat sneller in Luik kon komen. Ik kwam uit bij bus 396, Vaals-Eupen. Deze stopt in Hergenrath op bushalte "kirche". Nu had ik geen flauw idee of dat ver lopen was van het station van Hergenrath naar die bushalte. Ik heb dan 19 minuten de tijd om dan naar de bus te geraken. Op google earth even opgezocht, maar daar staat het station niet op... Zo dus mijn vraag is... is het ver lopen van station Hergenrath naar bushalte Kirche?
enrico8509

Re: Hergenrath

Bericht door enrico8509 »

sncf-sncb schreef:Zaterdag a.s. wil ik wat gaan rondtouren in regio Luik/Verviers/Eupen. Nu is een van mijn doelen om ook Hergenrath eens te zien. Nu gaat hier alleen de IRq heen en verder niets anders. Toen ik op de reisplanner keek, werd ik toch iets minder vrolijk dat ik langer als een uur moest wachten in Hergenrath op de volgende trein naar Luik... Toen kwam ik op het idee om de bus te nemen naar een ander station in de buurt, waar ik dan wat sneller in Luik kon komen. Ik kwam uit bij bus 396, Vaals-Eupen. Deze stopt in Hergenrath op bushalte "kirche". Nu had ik geen flauw idee of dat ver lopen was van het station van Hergenrath naar die bushalte. Ik heb dan 19 minuten de tijd om dan naar de bus te geraken. Op google earth even opgezocht, maar daar staat het station niet op... Zo dus mijn vraag is... is het ver lopen van station Hergenrath naar bushalte Kirche?
ik weet het zelf ook niet maar is de TEC website niet een hulpmiddel? mss heeft die een route overzicht ofzo?
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Hij kent wel rue de la gare, maar geen gare SNCB. :roll:
Steve

Bericht door Steve »

Ik ben nog niet in Hergenrath geweest, maar als het station inderdaad bij het kruispunt van de Bahnhofstrasse en Bahnhofgasse ligt (what's in a name!), dan is het centrum van Hergenrath ongeveer een kilometer verder. Moet te doen zijn.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Bwa, te voet naar Aachen is het ook zo ver niet meer, hoor! :wink:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik doe Hergenrath toch maar niet, een beetje riskant "maar" 19 minuten in een dorp met lintbebouwing... :|
Plaats reactie