paar vragen
paar vragen
Hoe komt het dat,
Een sein op rood staat terwijl het volgende sein al op orange staat en het sein daarna op groen terwijl er geen trein in die sectie/blok is ?
Ook nog,
op zaterdagnacht om 01:15 stond ik aan het station in kalmthout en keek richting essen en alle seinen stonden op groen en hier kwam geen trein voorbij voor een uur lang, snachts alleen goederen verkeer en dus zet met alles op groen ver op voorhand?
Een sein op rood staat terwijl het volgende sein al op orange staat en het sein daarna op groen terwijl er geen trein in die sectie/blok is ?
Ook nog,
op zaterdagnacht om 01:15 stond ik aan het station in kalmthout en keek richting essen en alle seinen stonden op groen en hier kwam geen trein voorbij voor een uur lang, snachts alleen goederen verkeer en dus zet met alles op groen ver op voorhand?



Re: paar vragen
automatische seinen (permissiefe seinen, niet beheerde seinen) staan altijd open (groen of twee gele) als er zich geen trein in die sectie is. bediende seinen komen enkel open als een seingever (operator) het bevel geeft door een reisweg aan te leggen, dus dat wat je ziet hangt af van het type sein
Re: paar vragen
In je eerste zin zeg je, dat een sein rood staat, het volgende oranje, en het volgende groen.
Dat kan niet
Geel is een waarschuwingssein voor een rood sein, en zal dus nooit gegeven worden als het volgende groen staat.
BDJ
Dat kan niet

BDJ
Re: paar vragen
heb je de seinen allemaal gelijkertijd gezien, of reed je met je fiets/auto langs de spoorlijn en zag je dan deze volgorde? 

Re: paar vragen
bij beide vragen stond ik gewoon op een perron.

dan heb ik me waarschijnlijk vergistBartjedj schreef:In je eerste zin zeg je, dat een sein rood staat, het volgende oranje, en het volgende groen.
Dat kan nietGeel is een waarschuwingssein voor een rood sein, en zal dus nooit gegeven worden als het volgende groen staat.
BDJ




Re: paar vragen
Bartjedj schreef:In je eerste zin zeg je, dat een sein rood staat, het volgende oranje, en het volgende groen.
Dat kan nietGeel is een waarschuwingssein voor een rood sein, en zal dus nooit gegeven worden als het volgende groen staat.
BDJ
Oh jawel, dat is iets speciaal in FVV. Bij onze seinen H4.3 en I4.3 en H5.3 en I5.3 geven ze altijd als seinbeeld dubbel geel. Het volgende sein, als de reisweg volledig is aangelegd, of als je naar de volle baan rijd, is groen, dus het kan wel...

Iets speciaal in FVV
Re: paar vragen
kzal zien dak het is op foto kan vastleggen ma het zijn in ieder geval die grote seinen links van de baan op een normaal spoor.Nekvin schreef:Bartjedj schreef:In je eerste zin zeg je, dat een sein rood staat, het volgende oranje, en het volgende groen.
Dat kan nietGeel is een waarschuwingssein voor een rood sein, en zal dus nooit gegeven worden als het volgende groen staat.
BDJ
Oh jawel, dat is iets speciaal in FVV. Bij onze seinen H4.3 en I4.3 en H5.3 en I5.3 geven ze altijd als seinbeeld dubbel geel. Het volgende sein, als de reisweg volledig is aangelegd, of als je naar de volle baan rijd, is groen, dus het kan wel...![]()
Iets speciaal in FVV



Re: paar vragen
Je kan gerust dubbel geel krijgen als het volgende sein al groen staat.
Onder andere bij de uitrit van bundels kom je dit vaak tegen, om de simpele reden dat dit sein geen groene lamp heeft.
Onder andere bij de uitrit van bundels kom je dit vaak tegen, om de simpele reden dat dit sein geen groene lamp heeft.
Re: paar vragen
En op die manier de snelheid lager is ???Tim schreef:Je kan gerust dubbel geel krijgen als het volgende sein al groen staat.
Onder andere bij de uitrit van bundels kom je dit vaak tegen, om de simpele reden dat dit sein geen groene lamp heeft.
Maar als dan tegen verwachting het volgend sein toch ROOD is ??? Rap in de remmen ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: paar vragen
Bij dubbel geel moet je er ALTIJD vanuit gaan dat het volgende sein een stop oplegt. Bijgevolg zal je snelheid dus nog niet hoog zijn en kan je tijdig remmen.
Re: paar vragen
Tim schreef:Bij dubbel geel moet je er ALTIJD vanuit gaan dat het volgende sein een stop oplegt. Bijgevolg zal je snelheid dus nog niet hoog zijn en kan je tijdig remmen.
Maar als je jarenlang ergens orange krijgt gevolgd door groen....dan krijg je op een dag ROOD en bingo.
Paar jaar geleden juist voor Lier vanaf Antwerpen (was op hoofdbaan) .... en op dozijnen andere plaatsen .
Eigenlijk is dat het gebruik van een snelheids-verminderend signaal als max snelheid aanduiding over de wisselstraat.
Keert zich als het misgaat natuurlijk altijd tegen de machinist
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: paar vragen
Inderdaad, heb het onlangs nog gehad in Montzen.dentheo schreef:Maar als je jarenlang ergens orange krijgt gevolgd door groen....dan krijg je op een dag ROOD en bingo.
Mijn mentor zei in 99% van de gevallen staat het volgend sein groen. We komen de hoek om... rood. Ik reed niet rap dus tijdig kunnen stoppen.
Maar je mag er dus nooit op vertrouwen dat het groen zal zijn.