en er komen mogelijk nog snel wat leuke kleuren bij, vandaag wordt de 1116 280 in zwart gepresenteerd:

als het spel daartegen al open isStecco schreef: Ik vermoed dat die daar test ritten aan het doen is om vanaf 2009 gebruikt te worden door de NMBS voor de Loc van de amsterdammer te vervangen. NMBS heeft er immers 60 besteld (welliswaar type ES60U3)
de 60 van de nmbs gaan een andere kast hebben, de nieuwe generatie komt er al aan, momenteel is men bezig met dergelijke kasten al te gebruiken voor portugese locsStecco schreef: Ik vermoed dat die daar test ritten aan het doen is om vanaf 2009 gebruikt te worden door de NMBS voor de Loc van de amsterdammer te vervangen. NMBS heeft er immers 60 besteld (welliswaar type ES60U3)
yep, met TRAXX locomotieven reeks 186.Shrek schreef:als het spel daartegen al open isStecco schreef: Ik vermoed dat die daar test ritten aan het doen is om vanaf 2009 gebruikt te worden door de NMBS voor de Loc van de amsterdammer te vervangen. NMBS heeft er immers 60 besteld (welliswaar type ES60U3)ik dacht wel dat de brussel-amsterdam met bombardiers gereden ging worden en helemaal niet met siemensen
Dat die Italiaanse brol maar ginder blijft.Steven schreef:en die traxx locs blijven er ook maar tot de italiaans brol ze komt vervangen![]()
de 1216 050 is meestal in NL omdat de ook door Siemens gebouwde beveiligingsystemen op de HSL-Zuid te testen. Net zo makkelijk en goedkoop om er een eigen machine voor te gebruiken, die ook nog een beetje snel kan....Ik vermoed dat die daar test ritten aan het doen is om vanaf 2009 gebruikt te worden door de NMBS voor de Loc van de amsterdammer te vervangen. NMBS heeft er immers 60 besteld (welliswaar type ES60U3)
Gisteren wederom gespot vanaf de E19/A16 bij de verbindingsbogen van de HSL met hoofdbaan Lage Zwaluwe-Breda.sncf-sncb schreef:Oh hij is nu weer in Breda.![]()
die oostenrijkse serie is toch niet gemaakt om ook op 3.000 V te kunnen rijden? wel op 15.000 Vziemon schreef:de 1216 050 is meestal in NL omdat de ook door Siemens gebouwde beveiligingsystemen op de HSL-Zuid te testen. Net zo makkelijk en goedkoop om er een eigen machine voor te gebruiken, die ook nog een beetje snel kan....Ik vermoed dat die daar test ritten aan het doen is om vanaf 2009 gebruikt te worden door de NMBS voor de Loc van de amsterdammer te vervangen. NMBS heeft er immers 60 besteld (welliswaar type ES60U3)
De SNCB Reeks 18 is eigenlijk vrijwel hetzelfde als de 1216, alleen met een ander cabine-ontwerp.
simon!
dus 3 spanning, de naam ES60U3 zegt het al: 6000KW, 3 spanningen.msts.be schreef:Onze loc zal wel tweespannig zijn (3 + 25kV, verminderd vermogen op 1,5kV).
Het ligt volgens mij inderdaad niet aan de traktieinstallatie zelf ...die heeft toch ongeveer 1500 V op zijn tussenkring ? Of is die spanning aan het stijgen door de evolutie van de electronica ???pietje schreef:dus 3 spanning, de naam ES60U3 zegt het al: 6000KW, 3 spanningen.msts.be schreef:Onze loc zal wel tweespannig zijn (3 + 25kV, verminderd vermogen op 1,5kV).
Bijna alle meersysteemslocs geven minder vermogen op 1.5kV, zeker als het max vermogen meer dan 5 MW is, anders wordt het een probleem van stroomafname.
5MW/1.5kV is meer dan 3kA, dat verdeeld wordt over 2 panto's is toch meer dan 1500Ampère over het contactpunt van de bovenleiding, wat zéér veel is