ICR's op de Benelux

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bartjedj

Re: ICR's op de Benelux

Bericht door Bartjedj »

BDx gaan naar mijn beste weten buiten dienst en naar de schroothoop.

BDJ
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: ICR's op de Benelux

Bericht door Accelerat »

Daarstraks eens aan een treinbestuurder gevraagd hoe dat dat met al die ICR stuurstanden zit waar allemaal HLE11 word voorgezet, hij vermoedde dat het certificaat was verlopen voor een boel van die wagens en dat daar niet meer vanuit gestuurd mag worden.
rvdborgt
Berichten: 4663
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICR's op de Benelux

Bericht door rvdborgt »

sncf-sncb schreef:Daarstraks eens aan een treinbestuurder gevraagd hoe dat dat met al die ICR stuurstanden zit waar allemaal HLE11 word voorgezet, hij vermoedde dat het certificaat was verlopen voor een boel van die wagens en dat daar niet meer vanuit gestuurd mag worden.
De revisietermijnen voor de stuurstanden zullen in de loop van dit jaar inderdaad de een na de ander verlopen. Daarmee vervalt ook een van de NMBS-bezwaren tegen de Traxx-inzet: ook zonder de Traxx zullen ze moeten locwisselen of -omlopen.

Groetjes,
Rian
Wilco747

Re: ICR's op de Benelux

Bericht door Wilco747 »

Ik heb alle Beneluxen in een maand gehad en alles was in de nieuwe kleuren behalve het stuurstandsrijtuig.`

(Ik rijd dagelijks met de Benelux tussen Schiphol(V18.12) tot Roosendaal(A19.33)

En ken al het personeel op de trein van gezicht.

groeten Wilco.
Terminus
Berichten: 1146
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: ICR's op de Benelux

Bericht door Terminus »

De bedoeling was toch om, eenmaal de stuurstanden verdwenen en de Traxxen ervoor, de Nederlandse rijtuigen aan te vullen met Belgische I6 en I10, niet?
Arnenys
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: ICR's op de Benelux

Bericht door Arnenys »

Terminus schreef:De bedoeling was toch om, eenmaal de stuurstanden verdwenen en de Traxxen ervoor, de Nederlandse rijtuigen aan te vullen met Belgische I6 en I10, niet?
En dan krijg je zo'n mengelmoes van Nederlandse zuurstokken en twee verschillende reeksen Belgische grijze wagons :roll:
Ik hoop dat ze dat niet gaan doen 8)
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: ICR's op de Benelux

Bericht door Accelerat »

Arnenys schreef:
Terminus schreef:De bedoeling was toch om, eenmaal de stuurstanden verdwenen en de Traxxen ervoor, de Nederlandse rijtuigen aan te vullen met Belgische I6 en I10, niet?
En dan krijg je zo'n mengelmoes van Nederlandse zuurstokken en twee verschillende reeksen Belgische grijze wagons :roll:
Ik hoop dat ze dat niet gaan doen 8)
Ik hoop van wel! I6 comfort op de ICb misstaat mij niet hoor! :D
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: ICR's op de Benelux

Bericht door treinbruno »

k'weet nie of dat wel zo interessant is want de benelux zit meestal OVERVOL en een I6 heeft maar 66 plaatsen :oops:
ze zullen er dan ook nog voor moeten zorgen dat de raampjes van de I6 altijd op slot is en dat de WC een gesloten kringloop krijgt... k'denk dat ze er dan eerder I11 op zullen zetten.
k'weet ook niet of het wel slim is coupé rijtuigen te steken op een trein waar ZEEEER veel criminaliteit, drugssmokkel;... is


maar toch: I6 zou zaaaalig zijn :D 8)
Afbeelding
FlyingDutchman

Re: ICR's op de Benelux

Bericht door FlyingDutchman »

Ik heb laatst van iemand gehoord dat de Bs (Benelux stuurstanden) omgebouw zouden worden tot Bds (Binnenlandse dienst stuurstand). Gezien de NS een tekort heeft aan stuurstanden voor ICR in het binnenland (bijvoorbeeld tussen Arnhem en Roosendaal) lijkt mij dit een logische oplossing. Een stuk goedkoper in ieder geval dan aan elke ICR stam 2 locs hangen. Tenminste, als de Bs'en nog niet uit elkaar gevallen zijn tegen die tijd. :roll:
pietje

Re: ICR's op de Benelux

Bericht door pietje »

Tja, maar de Benelux stuurstanden zijn gemaakt om de Belgische Reeks 11 lok te besturen.
Het zal dus toch een kostelijke zaak zijn om deze om te bouwen op een andere loc.

Het is nu wel zo dat de ICR nog jaaaaaren zal dienst doen in NL, dus het is nu ook weer geen zotte kost :D
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: ICR's op de Benelux

Bericht door treinbruno »

pietje schreef:Tja, maar de Benelux stuurstanden zijn gemaakt om de Belgische Reeks 11 lok te besturen.
Het zal dus toch een kostelijke zaak zijn om deze om te bouwen op een andere loc.

Het is nu wel zo dat de ICR nog jaaaaaren zal dienst doen in NL, dus het is nu ook weer geen zotte kost :D
die benelux stuurstanden vliegen over enkele maanden allemaal buiten :wink:
nu zelfs al is bij sommige stuurstanden de revisietermijn verlopen waardoor de loc moet omlopen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ICR's op de Benelux

Bericht door Shrek »

in het tijdperk van de Albatros (ook al is dat misschien over 5 jaar pas) zullen die ICR's weer vrijkomen, dan zijn enkele stuurstanden natuurlijk best handig :P ik weet alleen niet of de NS wel genoeg locomotieven heeft :roll:
Plaats reactie