ICR's op de Benelux
Re: ICR's op de Benelux
Daarstraks eens aan een treinbestuurder gevraagd hoe dat dat met al die ICR stuurstanden zit waar allemaal HLE11 word voorgezet, hij vermoedde dat het certificaat was verlopen voor een boel van die wagens en dat daar niet meer vanuit gestuurd mag worden.
De revisietermijnen voor de stuurstanden zullen in de loop van dit jaar inderdaad de een na de ander verlopen. Daarmee vervalt ook een van de NMBS-bezwaren tegen de Traxx-inzet: ook zonder de Traxx zullen ze moeten locwisselen of -omlopen.sncf-sncb schreef:Daarstraks eens aan een treinbestuurder gevraagd hoe dat dat met al die ICR stuurstanden zit waar allemaal HLE11 word voorgezet, hij vermoedde dat het certificaat was verlopen voor een boel van die wagens en dat daar niet meer vanuit gestuurd mag worden.
Groetjes,
Rian
Ik heb alle Beneluxen in een maand gehad en alles was in de nieuwe kleuren behalve het stuurstandsrijtuig.`
(Ik rijd dagelijks met de Benelux tussen Schiphol(V18.12) tot Roosendaal(A19.33)
En ken al het personeel op de trein van gezicht.
groeten Wilco.
(Ik rijd dagelijks met de Benelux tussen Schiphol(V18.12) tot Roosendaal(A19.33)
En ken al het personeel op de trein van gezicht.
groeten Wilco.
De bedoeling was toch om, eenmaal de stuurstanden verdwenen en de Traxxen ervoor, de Nederlandse rijtuigen aan te vullen met Belgische I6 en I10, niet?
En dan krijg je zo'n mengelmoes van Nederlandse zuurstokken en twee verschillende reeksen Belgische grijze wagonsTerminus schreef:De bedoeling was toch om, eenmaal de stuurstanden verdwenen en de Traxxen ervoor, de Nederlandse rijtuigen aan te vullen met Belgische I6 en I10, niet?

Ik hoop dat ze dat niet gaan doen

Ik hoop van wel! I6 comfort op de ICb misstaat mij niet hoor!Arnenys schreef:En dan krijg je zo'n mengelmoes van Nederlandse zuurstokken en twee verschillende reeksen Belgische grijze wagonsTerminus schreef:De bedoeling was toch om, eenmaal de stuurstanden verdwenen en de Traxxen ervoor, de Nederlandse rijtuigen aan te vullen met Belgische I6 en I10, niet?![]()
Ik hoop dat ze dat niet gaan doen

-
k'weet nie of dat wel zo interessant is want de benelux zit meestal OVERVOL en een I6 heeft maar 66 plaatsen
ze zullen er dan ook nog voor moeten zorgen dat de raampjes van de I6 altijd op slot is en dat de WC een gesloten kringloop krijgt... k'denk dat ze er dan eerder I11 op zullen zetten.
k'weet ook niet of het wel slim is coupé rijtuigen te steken op een trein waar ZEEEER veel criminaliteit, drugssmokkel;... is
maar toch: I6 zou zaaaalig zijn

ze zullen er dan ook nog voor moeten zorgen dat de raampjes van de I6 altijd op slot is en dat de WC een gesloten kringloop krijgt... k'denk dat ze er dan eerder I11 op zullen zetten.
k'weet ook niet of het wel slim is coupé rijtuigen te steken op een trein waar ZEEEER veel criminaliteit, drugssmokkel;... is
maar toch: I6 zou zaaaalig zijn

Ik heb laatst van iemand gehoord dat de Bs (Benelux stuurstanden) omgebouw zouden worden tot Bds (Binnenlandse dienst stuurstand). Gezien de NS een tekort heeft aan stuurstanden voor ICR in het binnenland (bijvoorbeeld tussen Arnhem en Roosendaal) lijkt mij dit een logische oplossing. Een stuk goedkoper in ieder geval dan aan elke ICR stam 2 locs hangen. Tenminste, als de Bs'en nog niet uit elkaar gevallen zijn tegen die tijd. 

Tja, maar de Benelux stuurstanden zijn gemaakt om de Belgische Reeks 11 lok te besturen.
Het zal dus toch een kostelijke zaak zijn om deze om te bouwen op een andere loc.
Het is nu wel zo dat de ICR nog jaaaaaren zal dienst doen in NL, dus het is nu ook weer geen zotte kost
Het zal dus toch een kostelijke zaak zijn om deze om te bouwen op een andere loc.
Het is nu wel zo dat de ICR nog jaaaaaren zal dienst doen in NL, dus het is nu ook weer geen zotte kost

-
die benelux stuurstanden vliegen over enkele maanden allemaal buitenpietje schreef:Tja, maar de Benelux stuurstanden zijn gemaakt om de Belgische Reeks 11 lok te besturen.

nu zelfs al is bij sommige stuurstanden de revisietermijn verlopen waardoor de loc moet omlopen

in het tijdperk van de Albatros (ook al is dat misschien over 5 jaar pas) zullen die ICR's weer vrijkomen, dan zijn enkele stuurstanden natuurlijk best handig
ik weet alleen niet of de NS wel genoeg locomotieven heeft