schildwachten zijn mensen die toezien op de veiligheid van het werkende personeel in het spoor, dragen een oranje ipv geel fluohesje, ze hebben verder ook een hoorn bij zich, alsook een set vlaggen (rood groen geel)
Ik weet niet of dit in dit topic thuishoort. Maar ik maakte vandaag een foto van de Vmax 375 in Nederland op de HSL lijn.
Op een ander forum komt er geen plaatje. Dus dan probeer ik het hier.
Weet niet wat ik fout doe. Er staat nu een regel dat het niet kan.
Laatst gewijzigd door Stoffel op 09 feb 2008, 17:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Bartjedj schreef:Radio. De hoorn is een laatste redmiddel bij defect aan de radio.
Maar dat is hier ergens al eens uit de doeken gedaan bij het ongeval in Ottignies
BDJ
De hoorn/toeter wordt ALTIJD gebruikt bij IEDERE trein die passeert!!
Die staan in NL doorgaans dicht bij elkaar in de buurt:
Amsterdam, 5 februari 2004. Wie in of vlak bij het spoor werkt, moet een reflecterend hesje dragen. Die zijn meestal geel, maar veiligheidsmannnen dragen een oranje hesje. De veiligheidsman werkt niet mee maar let voortdurend op de treinen. Als er gevaar dreigt waarschuwt hij zijn collega's. Op deze foto zie je twee mannen in een oranje hesje. Dat betekent dat er twee ploegen aan het werk zijn, want een ploeg mag niet twee veiligheidsmannen hebben. Dat is te gevaarlijk, omdat die twee dan op elkaar gaan vertrouwen.