CNL 242/243 en CNL 236/237.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: CNL 242/243 en CNL 236/237.

Bericht door Steven »

idd de homologaties zijn in de meeste landen afzonderlijk te doen voor passagiers en goederentreinen.
wimpiespoor

Re: CNL 243/243

Bericht door wimpiespoor »

Joris schreef: Hoe dan ook, of ze nu een BR189 voor die CNL's hangen of niet de NMBS zal CNL wel een goede rekening blijven sturen tot 2010 vrees ik... (TB en TBG blijven dacht ik zowiso van de NMBS, niet?).
De vraag wie aan wie een rekening voor wat stuurt en wie de trein bestuurt en begeleidt hangt helemaal af van de vraag onder wiens verantwoordelijkheid de trein wordt gereden.
Aannemende dat de 189 voor België goedgekeurd is (wat volgens mij in de verste verte nog niet het geval is, maar stel dat) dan is het denkbaar dat de trein in België onder verantwoordelijkheid van NMBS wordt gereden. DB-nachtzug sluiit daarvoor dan een overeenkomst met NMBS. NMBS stelt treinpersoneel en betaalt Infrabel.
Maar het is ook denkbaar dat DB-Nachtzug niet met NMBS samenwerkt en gebruik maakt van de toelating van Railion-NL op het Belgische net. In dat geval betaalt Railion de gebruiksheffing aan Infrabel, en stelt natuurlijk een eigen bestuurder (of zet een duitse in). DB-Nachtzug levert zelf de treinbegeleider. Deze constructie is in beginsel mogelijk, omdat het internationaal vervoer betreft zonder cabotage (vervoer tussen twee stations in België).
Wim
Joris
Contacteer:

Re: CNL 243/243

Bericht door Joris »

Hallo,
wimpiespoor schreef: Maar het is ook denkbaar dat DB-Nachtzug niet met NMBS samenwerkt en gebruik maakt van de toelating van Railion-NL op het Belgische net. In dat geval betaalt Railion de gebruiksheffing aan Infrabel, en stelt natuurlijk een eigen bestuurder (of zet een duitse in). DB-Nachtzug levert zelf de treinbegeleider. Deze constructie is in beginsel mogelijk, omdat het internationaal vervoer betreft zonder cabotage (vervoer tussen twee stations in België).
Wim
Probleem: Railion NL heeft nog geen licetie dacht ik-of loop ik achter?-en ik dacht eveneens dat de internationale verbindingen pas vanaf 2010 werden vrijgemaakt, of loop ik ook hier achter?
Hoedanook moet CNL nog tot 2010 overleven volgens mij voor ze de NMBS kunnen laten vallen.
(Overigens: DB-Nachtzug bestaat niet echt (meer)(vroeger waren bij mijn weten de autotreinen van DB Autozug, wat nu nog het geval is, en de nachttreinen type EN, NZ,D, UEX,... gewoon van DB Fernverkehr), het is nu CNL, al maakt het buiten wat nieuwe namen en een nieuwe pot verf volgens mij niet zo veel verschil uit).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:idd de homologaties zijn in de meeste landen afzonderlijk te doen voor passagiers en goederentreinen.
En Infrabel heeft met de traxx toch netjes laten zien hoe lang ze zoiets kunnen rekken...dus... dat kan met 189 even goed.
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef:idd de homologaties zijn in de meeste landen afzonderlijk te doen voor passagiers en goederentreinen.
En Infrabel heeft met de traxx toch netjes laten zien hoe lang ze zoiets kunnen rekken...dus... dat kan met 189 even goed.

infrabel geeft maar een deeltje van de keuring af hoor, de rest is Overheid (FOD), minsterie van verkeer
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
dentheo schreef:

infrabel geeft maar een deeltje van de keuring af hoor, de rest is Overheid (FOD), minsterie van verkeer
En die hebben daarvoor mensen van de NMBS (concurrentie) ingehuurd ??
Of besteden ze het gewoon uit aan de NMBS ? Dan is het kringetje weer gesloten....
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef:
dentheo schreef: infrabel geeft maar een deeltje van de keuring af hoor, de rest is Overheid (FOD), minsterie van verkeer
En die hebben daarvoor mensen van de NMBS (concurrentie) ingehuurd ??
Of besteden ze het gewoon uit aan de NMBS ? Dan is het kringetje weer gesloten....
dat zijn de mensen van de FOD zelf die dat doen, of die enige spoorwegervaring hebben is een andere zaak
Sander

Bericht door Sander »

Steven schreef:dat zijn de mensen van de FOD zelf die dat doen
Neehoor, mensen van Lloyd's doen dat bij de E186. Zij brengen rapport uit aan de FOD.
pietje

Bericht door pietje »

dat is hetzelfde: de FOD huurt "experts" in die het werk voor hen doen, als een soort consultancy.
Dat noemt men modern management.
Zolang dit transparant gebeurt is dit een goede zaak.
Steven

Bericht door Steven »

tja drie kwart van belgie doet niet anders als dingen laten doen in onderaanneming.
Plaats reactie