CNL 242/243 en CNL 236/237.
Re: CNL 242/243 en CNL 236/237.
idd de homologaties zijn in de meeste landen afzonderlijk te doen voor passagiers en goederentreinen.
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Re: CNL 243/243
De vraag wie aan wie een rekening voor wat stuurt en wie de trein bestuurt en begeleidt hangt helemaal af van de vraag onder wiens verantwoordelijkheid de trein wordt gereden.Joris schreef: Hoe dan ook, of ze nu een BR189 voor die CNL's hangen of niet de NMBS zal CNL wel een goede rekening blijven sturen tot 2010 vrees ik... (TB en TBG blijven dacht ik zowiso van de NMBS, niet?).
Aannemende dat de 189 voor België goedgekeurd is (wat volgens mij in de verste verte nog niet het geval is, maar stel dat) dan is het denkbaar dat de trein in België onder verantwoordelijkheid van NMBS wordt gereden. DB-nachtzug sluiit daarvoor dan een overeenkomst met NMBS. NMBS stelt treinpersoneel en betaalt Infrabel.
Maar het is ook denkbaar dat DB-Nachtzug niet met NMBS samenwerkt en gebruik maakt van de toelating van Railion-NL op het Belgische net. In dat geval betaalt Railion de gebruiksheffing aan Infrabel, en stelt natuurlijk een eigen bestuurder (of zet een duitse in). DB-Nachtzug levert zelf de treinbegeleider. Deze constructie is in beginsel mogelijk, omdat het internationaal vervoer betreft zonder cabotage (vervoer tussen twee stations in België).
Wim
Re: CNL 243/243
Hallo,
Hoedanook moet CNL nog tot 2010 overleven volgens mij voor ze de NMBS kunnen laten vallen.
(Overigens: DB-Nachtzug bestaat niet echt (meer)(vroeger waren bij mijn weten de autotreinen van DB Autozug, wat nu nog het geval is, en de nachttreinen type EN, NZ,D, UEX,... gewoon van DB Fernverkehr), het is nu CNL, al maakt het buiten wat nieuwe namen en een nieuwe pot verf volgens mij niet zo veel verschil uit).
Groeten,
Joris De Mol
Probleem: Railion NL heeft nog geen licetie dacht ik-of loop ik achter?-en ik dacht eveneens dat de internationale verbindingen pas vanaf 2010 werden vrijgemaakt, of loop ik ook hier achter?wimpiespoor schreef: Maar het is ook denkbaar dat DB-Nachtzug niet met NMBS samenwerkt en gebruik maakt van de toelating van Railion-NL op het Belgische net. In dat geval betaalt Railion de gebruiksheffing aan Infrabel, en stelt natuurlijk een eigen bestuurder (of zet een duitse in). DB-Nachtzug levert zelf de treinbegeleider. Deze constructie is in beginsel mogelijk, omdat het internationaal vervoer betreft zonder cabotage (vervoer tussen twee stations in België).
Wim
Hoedanook moet CNL nog tot 2010 overleven volgens mij voor ze de NMBS kunnen laten vallen.
(Overigens: DB-Nachtzug bestaat niet echt (meer)(vroeger waren bij mijn weten de autotreinen van DB Autozug, wat nu nog het geval is, en de nachttreinen type EN, NZ,D, UEX,... gewoon van DB Fernverkehr), het is nu CNL, al maakt het buiten wat nieuwe namen en een nieuwe pot verf volgens mij niet zo veel verschil uit).
Groeten,
Joris De Mol
Re: CNL 242/243 en CNL 236/237.
En Infrabel heeft met de traxx toch netjes laten zien hoe lang ze zoiets kunnen rekken...dus... dat kan met 189 even goed.Steven schreef:idd de homologaties zijn in de meeste landen afzonderlijk te doen voor passagiers en goederentreinen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: CNL 242/243 en CNL 236/237.
dentheo schreef:En Infrabel heeft met de traxx toch netjes laten zien hoe lang ze zoiets kunnen rekken...dus... dat kan met 189 even goed.Steven schreef:idd de homologaties zijn in de meeste landen afzonderlijk te doen voor passagiers en goederentreinen.
infrabel geeft maar een deeltje van de keuring af hoor, de rest is Overheid (FOD), minsterie van verkeer
Re: CNL 242/243 en CNL 236/237.
En die hebben daarvoor mensen van de NMBS (concurrentie) ingehuurd ??Steven schreef:dentheo schreef:En Infrabel heeft met de traxx toch netjes laten zien hoe lang ze zoiets kunnen rekken...dus... dat kan met 189 even goed.Steven schreef:idd de homologaties zijn in de meeste landen afzonderlijk te doen voor passagiers en goederentreinen.
infrabel geeft maar een deeltje van de keuring af hoor, de rest is Overheid (FOD), minsterie van verkeer
Of besteden ze het gewoon uit aan de NMBS ? Dan is het kringetje weer gesloten....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: CNL 242/243 en CNL 236/237.
dat zijn de mensen van de FOD zelf die dat doen, of die enige spoorwegervaring hebben is een andere zaakdentheo schreef:Steven schreef:En die hebben daarvoor mensen van de NMBS (concurrentie) ingehuurd ??dentheo schreef: infrabel geeft maar een deeltje van de keuring af hoor, de rest is Overheid (FOD), minsterie van verkeer
Of besteden ze het gewoon uit aan de NMBS ? Dan is het kringetje weer gesloten....
Re: CNL 242/243 en CNL 236/237.
Neehoor, mensen van Lloyd's doen dat bij de E186. Zij brengen rapport uit aan de FOD.Steven schreef:dat zijn de mensen van de FOD zelf die dat doen
Re: CNL 242/243 en CNL 236/237.
dat is hetzelfde: de FOD huurt "experts" in die het werk voor hen doen, als een soort consultancy.
Dat noemt men modern management.
Zolang dit transparant gebeurt is dit een goede zaak.
Dat noemt men modern management.
Zolang dit transparant gebeurt is dit een goede zaak.
Re: CNL 242/243 en CNL 236/237.
tja drie kwart van belgie doet niet anders als dingen laten doen in onderaanneming.